OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Hyvä maastoauto?
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 51, 52, 53 ... 87, 88, 89  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
AtteL
Kanta-asiakas


Liittynyt: 19 Syy 2008
Viestejä: 1643
Paikkakunta: Valkeala

LähetäLähetetty: 27.01.2011 22:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

pjtk kirjoitti:
AtteL kirjoitti:
Kaverin susukissa on myös hyvät joustot, varsinkin noin lyhyt akseliväliseksi autoksi: http://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=107&pictureid=7985 Smile

Jarccan Sukinaki onkin jo tosissaan off the road ja poissa kilpienvälistä.


Näinpä, eipä siinä ole susukia jäljellä kun koppa. Cool
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
mikko81
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Hei 2006
Viestejä: 3285
Paikkakunta: Heinola

LähetäLähetetty: 28.01.2011 01:17    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Nyt rupee näyttämään oikeesti maastoautoilta nää pari viimestä...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Peto
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 10221
Paikkakunta: Tre/P-pohjanmaa.

LähetäLähetetty: 28.01.2011 02:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Wikke kirjoitti:
Peto kirjoitti:
Sämpy kirjoitti:
Onhan siitä nelivedosta hyötyä vaikka missä. Liippaantuneilla cityteillä voi pujahtaa risteyksestä ihan toisella nopeudella liikenteensekaan kuin kaksivetoisella. Ihan kaksivetoisten jälkeen oudolta tuntuu kun nastat ei rapise koskaan.


Voiman puutetta! Twisted Evil


Enemmän potkua + yksi vetäväpyörä = vähemmän sutimista liukkaalla Question

Jännää päättelyä... Shocked


En nyt ihan tajunnu tota sun pointtia.

Omassa kotterossa kuitenkin 4 pyörää vetää ja nastat kyllä ropisee kun lähetään nopeudella pujahtaan liikenteen sekaan.
_________________
Vaikka muu häviää, niin metsästys jää.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Sämpy
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 6330
Paikkakunta: Uleåborg

LähetäLähetetty: 02.02.2011 22:28    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Oman auton vieressä oli parkissa Dodge RAM 2500. Ei helevata mikä laitos, konepeltin alle kurkistamiseen ois tarvinnu tikkaat.
_________________
"Susi syö sunnuntaina ja mato pistää maanantaina"
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Gerberos
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Syy 2008
Viestejä: 3568
Paikkakunta: E-savo

LähetäLähetetty: 02.02.2011 23:10    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Hei, siä oot vaa pygmi! Ei soo aato vika.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Sämpy
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 6330
Paikkakunta: Uleåborg

LähetäLähetetty: 03.02.2011 18:21    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Gerberos kirjoitti:
Hei, siä oot vaa pygmi! Ei soo aato vika.


Mutsis on pygmi.
_________________
"Susi syö sunnuntaina ja mato pistää maanantaina"
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
scotti
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Tam 2009
Viestejä: 107
Paikkakunta: YLIVIESKA

LähetäLähetetty: 03.02.2011 21:32    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ittellä on paranneltu hilux-86 hirvenpyyntiin.
hyttää sais olla kyllä enämpi mut sitte lava pienenis.
Keula ja lavavinssi, kippi,Aussilocker kitkalukon tilalla takana,O-tehostin.
Toimii mut aina on lisää paranneltavaa.
vielä ku sais keulaan paineilmalukon niin sitte ois oikee 4veto.
tsekkaa youtube (moosehilux).
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Ultima Thule
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Huh 2006
Viestejä: 998

LähetäLähetetty: 03.02.2011 22:41    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

scottillahan oli ihan toimivan oloinen auto. Onko tupla akut vai riittääkö potku vinssin käyttöön yhdelläkin akulla?
_________________
Pyydystä&Paista!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
scotti
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Tam 2009
Viestejä: 107
Paikkakunta: YLIVIESKA

LähetäLähetetty: 03.02.2011 23:15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tuplaakut vakiona.
eikä oo mitkään isot mut on toiminu.
sinnehän mahtuis oliko ne 90amp jota yks liike kauppaili.
mut massi tiukilla laitoin 62amp:set.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
RipeH
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Syy 2005
Viestejä: 919
Paikkakunta: Kuhmo

LähetäLähetetty: 04.02.2011 23:27    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jo niillä on vehkeet! Hienoa scotti!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
vt
***


Liittynyt: 22 Syy 2005
Viestejä: 333

LähetäLähetetty: 05.02.2011 21:51    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Oiskohan Jeep Commander 3,0 CRD Limited hyvä maastoauto?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Peto
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 10221
Paikkakunta: Tre/P-pohjanmaa.

LähetäLähetetty: 05.02.2011 22:58    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

vt kirjoitti:
Oiskohan Jeep Commander 3,0 CRD Limited hyvä maastoauto?


Tää nyt on vain mun mielipide, mutta toi QuadraDrive II voimansiirrolla ei ole ainoastaan hyvä, se on paras.

Tuo mersun 3 l CRD on huoletttomin ja lujin moottori, millä maastoauton voi saada. Ja voimaa löytyy mukavasti jo vakiona.

QuadraDrivenä tuo on aito 100% neliveto, joka etenee. Jos haluaa täydellistä maastokykyä, on tuotakin toki syytä hieman korottaa ja pyöräkokoa kasvattaa.

Varustuksen ja matkustusmukavuuden puolesta huippuluokkaa. Hinta on kohtuullinen verrattaessa esim. Landcruiser ta Land Rover.
_________________
Vaikka muu häviää, niin metsästys jää.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
pjtk
Kanta-asiakas


Liittynyt: 12 Maa 2004
Viestejä: 199
Paikkakunta: pirkanmaa

LähetäLähetetty: 05.02.2011 23:28    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kaveri osti tänään suht hyvän maastoauton. 84 vuoden Ford Bronco jossa Mustangin ruisku pannu. Turvakaaret ja palalukko taka-akselilla. Vakiokorkunen ja alla 37/14 Irokit beadlock vanteilla. On jopa niin hyvä maastoauto, että tällä vuosituhannella ei ole ollut kilpien välissä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
euroshopperi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Elo 2008
Viestejä: 3865

LähetäLähetetty: 07.02.2011 12:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Gerberos kirjoitti:
Mites esim tollanen automaattilaatikko rav4:nen. Tutulla oli sellasesta ennen ostoa kärähtänyt laatikkoöljyt, lisäksi vaihtoväli oli laiminlyöty. Ilmeni laatikon sekavana toimintana. Kärähtämisen syyksi oli epäilty hangessa tms. jauhattamista. Kuinka helposti tuollasesta lootaöljyt kärähtää? Eli onko niin ettei kovin paksulumista tietä kannata pitkälle jauhattaa? Vai poistuuko ongelma jos käytetään L-asentoa jolloin pelissä on vain ykkönen? Vai käryääkö sitten ne härvelit jotka kytkee vetoa taka-akselille?

Onko tuollaisen hankinta järkevää jos tiedossa on satunnaisia auraamattomia teitä ajettavana, ei kuitenkaan samanlaista umpihanki ajoa kuin Peto:n postaamassa videossa?


Tuossa 2. linkissä mainitaan, että neliveto muka kytketään päälle nappia painamalla. Käsittääkseni kyseessä on kuitenkin keskitasauspyörästön lukko, jolloin auto vielä etenee, vaikka 1 pyörä olisi ilmassakin, edellyttäen ettei se toinen kulma sudi niin kevyesti, että kyseesä on ristiriipunta. Siitä ei RAV4 selviä, mutta muuten tuolla ratkaisulla etenee hämmästyttävän hyvin. Vanhemmissa malleissa sai sen lukon päälle alta 100km vaudissa päälle, esim loskan yllättäessä moottoritiellä ja se tuli joskus kyllä todella paikallensa. Nykyisistä en nyt muista lukittuuko tuo keskipyörästö enää vauhdissa, vai vaatiiko pysähtymistä. Keskitasauspyörästö on vissiin lamellikytkimellä ja se on tarkoitettu jatkuvasti jakamaan voimaa erisuhteissa akseleiden välille, eikä käryämään. Aito automaatti lootana sallii tietysti kytkeä vaikka 1. päälle ja tuskin tulee paljon luistatusta, nim: kokemusta on, kun piti päästä loskaiselta järvenjäältä penkasta ulos. Ja muistaakseni se center difflock kytkee myös vsc-järjestelmän pois päältä. Tiedä sitten, että jarruttaako niitä pyöriä enää mikään, jos sutimista on. Kuitenkin 1 pyörä ilmassa ei lopeta etenemistä, kun center-diff on päällä.

"
Halvin ratkaisu näistä on viskokytkin, joka on kuitenkin toiminnaltaan hidas. Lamellikytkimen toimintaa ohjataan elektronisesti. Tällöin voidaan ottaa huomioon mm. jokaisen pyörän pyörimisnopeus erikseen ja vääntömomentti päätettäessä, kuinka paljon voimaa ohjataan taka-akselille."

http://www.ajovalo.net/maasturien_tekniikka.htm

http://plaza.fi/moottori/koeajot/toyota-rav4-20-multidrive-s-riittavasti-maasturia

P.S. Suzuki vitarassa oli aika näppärä erikseen kytkettävä neliveto. Heilautti 4-vedon päälle ja hups. Etupyörissä olikin ne napalukot jotka meni sitten väkisin päälle. Eipä mitä, kun tartti sitten sulalle tielle tullessa sen nelivedon pois, kun ei voi oikein ajaa lukot päällä, ja väänsi vipua taas, niin lukot jäi päälle kunnes peruutti sellaiset 5-10m ja autosta tuli taas takavetoinen. Kätevää!!! No tuollainen kevyt etumoottorinen ja takavetoinen, ja vielä höyhenenkevyt takapää sai parikertaa kyllä niskavillat pystyyn ja pumpun pyörimään, kun kiihdytettäessä pikkutieltä liikenteen sekaan jäisellä tiellä auto otti täydet 360 astetta ja kun tämä oli kaksi kertaa omakohtaisesti tehty, lähti auto loppuun ajettuna (n. 11 000 Km) kiertoon uudelle onnelliselle omistajalle (toivottavasti hengissä vielä). Emäntäkin huomautti, että "se entinen Sportswagon 4WD oli hyvä ajaa (245 000, ilman mitään vikaa), mutta tämä niinku liikkuisi alla". Arrow RAV4

Offtopickia pukkaa, kun ei ole tuo RAV4 "hyvä maastoauto", mutta oli se aikanaan kyllä näppärä vehjes.
_________________
http://fi.wikipedia.org/wiki/J._V._Snellman
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tikkakoski
Kanta-asiakas


Liittynyt: 10 Huh 2006
Viestejä: 1223

LähetäLähetetty: 07.02.2011 21:55    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Volvo laplander c 303 Rolling Eyes
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 51, 52, 53 ... 87, 88, 89  Seuraava
Sivu 52 Yht. 89

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com