Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Suppana Kanta-asiakas
Liittynyt: 03 Huh 2007 Viestejä: 2074
|
Lähetetty: 02.04.2011 21:19 Viestin aihe: |
|
|
Tuttavalla on Nissan Patrol kevytkuormaautoksi rekisteröity se riittää kun se massa on siihen minimirajaan nostettu esimerkiksi kiinteillä lyijylevyillä! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jakkeviet Vakituinen kirjoittaja
Liittynyt: 22 Maa 2011 Viestejä: 39
|
Lähetetty: 03.04.2011 14:41 Viestin aihe: |
|
|
minulla on toyota hilux vm 2008 rekisteroitynä huoltoautoksi jää vero pois ja voi kuljettaa 5 henkilöa "tilapäisesti" laitoin autoon 3" korotukset ja 32" renkulit niin ei jää ekaan kiven murikkaan killumaan |
|
Takaisin alkuun |
|
|
RiUDE Kanta-asiakas
Liittynyt: 24 Maa 2004 Viestejä: 20455 Paikkakunta: Savonlinna
|
Lähetetty: 03.04.2011 15:19 Viestin aihe: |
|
|
Suppana kirjoitti: | Tuttavalla on Nissan Patrol kevytkuormaautoksi rekisteröity se riittää kun se massa on siihen minimirajaan nostettu esimerkiksi kiinteillä lyijylevyillä! |
Ei kai sillä ole vtunkaan merkitystä mitä se puntarissa painaa, vaan se mitä lukee valmistajan virallisena painona tiedostoissa? _________________ Savo suureksi. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Kylmä-Mika Kanta-asiakas
Liittynyt: 02 Tou 2010 Viestejä: 1981 Paikkakunta: Metsien ja vesien pitäjä
|
Lähetetty: 03.04.2011 16:09 Viestin aihe: |
|
|
jakkeviet kirjoitti: | minulla on toyota hilux vm 2008 rekisteroitynä huoltoautoksi jää vero pois ja voi kuljettaa 5 henkilöa "tilapäisesti" laitoin autoon 3" korotukset ja 32" renkulit niin ei jää ekaan kiven murikkaan killumaan |
Se verotetaan samalla tavalla kun pakettiauto, ellei ole kuorma-auto.
Ei vero jää kokonaan pois _________________ Kertalaakiyhdistys
Team 45-70 #1181 |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Kylmä-Mika Kanta-asiakas
Liittynyt: 02 Tou 2010 Viestejä: 1981 Paikkakunta: Metsien ja vesien pitäjä
|
Lähetetty: 03.04.2011 16:11 Viestin aihe: |
|
|
RiUDE kirjoitti: | Suppana kirjoitti: | Tuttavalla on Nissan Patrol kevytkuormaautoksi rekisteröity se riittää kun se massa on siihen minimirajaan nostettu esimerkiksi kiinteillä lyijylevyillä! |
Ei kai sillä ole vtunkaan merkitystä mitä se puntarissa painaa, vaan se mitä lukee valmistajan virallisena painona tiedostoissa? |
Ei taida itse kantavuuskaan riittää noihin lyijylevyihin...
Chevy van kokonaismassa ampulanssiversiossa on 3240 kiloa... Taitaa tuo patrulli jäädä vähän alle _________________ Kertalaakiyhdistys
Team 45-70 #1181 |
|
Takaisin alkuun |
|
|
RiUDE Kanta-asiakas
Liittynyt: 24 Maa 2004 Viestejä: 20455 Paikkakunta: Savonlinna
|
Lähetetty: 03.04.2011 16:14 Viestin aihe: |
|
|
Mutta huom., se olikin "tutulla" .
Mutta asiaan, nuo valmistajan ilmoittamat luvut kannattaa tarkastaa aina muutoksia tehdessä.
Miulle meinasi käydä ohraisesti, kun laitoin SJ410:neen lada nivan levikesarjan, ja mittasin hyvin tarkasti, ettei leveys kasvanut yli sallitun.
Mutta kas vain, aken tiedostoissa sj:n leveys olikin vähemmän kuin oikeasti.
Meni kuitenkin sen verran hilkulla, että saatiin menemään mittavirheen piikkiin muutoskatsastuksessa. _________________ Savo suureksi.
Viimeinen muokkaaja, RiUDE pvm 03.04.2011 16:18, muokattu 2 kertaa |
|
Takaisin alkuun |
|
|
näätämies212 Kanta-asiakas
Liittynyt: 08 Maa 2006 Viestejä: 1143 Paikkakunta: pohjanmaa
|
Lähetetty: 03.04.2011 16:16 Viestin aihe: |
|
|
Noissa kevytkuorma-autoissa on muistaakseni v2006 jälkeen pakollinen tuo nopeudenrajoitin (89 km/h), mitä ei sitä ennen käyttöön otetuilta vaadita. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
TAK85 Kanta-asiakas
Liittynyt: 09 Huh 2006 Viestejä: 11369
|
Lähetetty: 03.04.2011 17:39 Viestin aihe: |
|
|
Fraga kirjoitti: | Suppana kirjoitti: |
PS. Onko jollakin kokemuksian subarun maatoominaisuuksista? |
Sedällä semmonen ja ei se mikää paras menijä tunnu olevan, maavara ainakin siinä melko pieni ja sitten lumella alkaa melko helposti suttaamaa ja mettäteillä ei sovi isomman auton uriin. Keveehän se on (980kg) Vinssiä kiinni |
Tuohon autotalliin ilmestyi loppuviikosta rouvalle upouusi Subaru Outback. Mökkireissun kokemuksella voi kertoa sen verran että on aika peli kulkemaan. Mökillä on käyty edellisen kerran kaksi kuukautta sitten ja loppupäässä on reilu kilometrin semmoista tietä että sen jälkeen sinne lumeen oli ilmestyneet ainoastaan mönkijän jäljet.
Subaru kulki kevyesti ja suoraan siinä lumessa jota oli parikymmentä senttiä ja se oli sohjoa. Äsken paluumatkalla pohja oli jo pehmentynyt niin että Autoa katsomassa käynyt kaverin nelivetoisen Hiacen jälki oli mutkaista kiemurtelua.
Outback kulki siinä vielä "tyhjäkäynnillä". 2,5 litrainen automaatti kysymyksessä. Jospa saisi lainata sitä aina silloin tällöin. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
pihkat Kanta-asiakas
Liittynyt: 18 Syy 2007 Viestejä: 4620
|
Lähetetty: 03.04.2011 18:27 Viestin aihe: |
|
|
Suppana on palannut, on siis kevät _________________ Voi pihkat |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Suppana Kanta-asiakas
Liittynyt: 03 Huh 2007 Viestejä: 2074
|
Lähetetty: 03.04.2011 19:49 Viestin aihe: |
|
|
On ollu vähän projekteja niin ei ole pihkat kerennyt....
Mutta tosiaan on patrolli ja kevytkuormaautoksi rekisteröity... Lyijylevyjen jälkeen auto puntaroitiin ja painoa oli 3500kg tai vähän yli mutta tuohon massaa se tähdättiin ja kevytkuorma-auto siitä sitten saati rekattua.... Käykäätte vaikka kysymyssä konttorilta etttä miten saatte maasturista kevytkuorma-auton! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Kuikukko Kanta-asiakas
Liittynyt: 16 Hei 2009 Viestejä: 500
|
Lähetetty: 03.04.2011 19:58 Viestin aihe: |
|
|
Napero RULES....!!!!!
....pääsee jo aika pahaankin paikkaan... _________________
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
pikkuhornet Kanta-asiakas
Liittynyt: 04 Maa 2008 Viestejä: 2524
|
Lähetetty: 03.04.2011 20:07 Viestin aihe: |
|
|
Vau, asiallinen! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
guide Kanta-asiakas
Liittynyt: 11 Hel 2005 Viestejä: 2118
|
Lähetetty: 03.04.2011 20:17 Viestin aihe: |
|
|
Suppana kirjoitti: | Käykäätte vaikka kysymyssä konttorilta etttä miten saatte maasturista kevytkuorma-auton! |
Suomessa on jokunen patrolli ja hdj "lipsahtanut" kuorma-autoksi. Tähänkin porsaanreikään on paikkaus tullut eli valmistajalta pitää löytyä todistus mahdollisen kokonaispainon kasvattamisen yli 3500 kg. Kokonaispainohan ei kasva auton painoa kasvattamalla, se vaan alkuperäisestä kantavuudesta pois.
Tuo G-mersu, mistä juttu alkoi on mielenkiintoinen. Mikäli tuo pro-malli on rakenteeltaan samanlainen normi geen kanssa niin Vehon todistuksella voisi muutoskatsastus onnistuakin... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Kylmä-Mika Kanta-asiakas
Liittynyt: 02 Tou 2010 Viestejä: 1981 Paikkakunta: Metsien ja vesien pitäjä
|
Lähetetty: 03.04.2011 20:48 Viestin aihe: |
|
|
guide kirjoitti: | Suppana kirjoitti: | Käykäätte vaikka kysymyssä konttorilta etttä miten saatte maasturista kevytkuorma-auton! |
Suomessa on jokunen patrolli ja hdj "lipsahtanut" kuorma-autoksi. Tähänkin porsaanreikään on paikkaus tullut eli valmistajalta pitää löytyä todistus mahdollisen kokonaispainon kasvattamisen yli 3500 kg. Kokonaispainohan ei kasva auton painoa kasvattamalla, se vaan alkuperäisestä kantavuudesta pois.
Tuo G-mersu, mistä juttu alkoi on mielenkiintoinen. Mikäli tuo pro-malli on rakenteeltaan samanlainen normi geen kanssa niin Vehon todistuksella voisi muutoskatsastus onnistuakin... |
Näin se käy... Eli sama noissa jenkkiautoissa missä on paljon kevytkuorkkeja... Eli omankin vanin saisi kuorkiksi jos vaihtaisi jäykemmät takajouset ja taka-akselin g30 vanista... Ei onnistu enää noilla lyijylevyillä sen kantavuuden takia _________________ Kertalaakiyhdistys
Team 45-70 #1181 |
|
Takaisin alkuun |
|
|
näätämies212 Kanta-asiakas
Liittynyt: 08 Maa 2006 Viestejä: 1143 Paikkakunta: pohjanmaa
|
Lähetetty: 03.04.2011 23:36 Viestin aihe: |
|
|
pois |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|