Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
markkur Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 16.04.2004 12:10 Viestin aihe: Mikä luoti peuralle .kaliperissa .308Win |
|
|
Oletteko koittaneet "juotettuja" luoteja kuten
Hornady Interbond
Swift Scirocco
Ovatko ne hyviä peuran metsästyksessä? Noslerin Ballistic tipit ainakin hajoavat luu osumissa palasiksi. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Vieras
|
Lähetetty: 16.04.2004 14:10 Viestin aihe: |
|
|
Riippuu mikä on mielestäsi hyvä - ite pidän BT:stä kohtuunopeuksilla. Nuo mainitsemasi ja Noslerin Accubond avautuvat myös nopeasti, mutta jäämäpaino on suurempi, eli voisivat hyvinkin olla sinulle mieleen.
Ei, minulla ei ole vielä kummastakaan kokemusta, vain ns. kirjaviisautta ja kuulopuheita. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
närhi Vieras
|
Lähetetty: 17.04.2004 19:33 Viestin aihe: |
|
|
olen ampunut interbondin edeltäjällä SST ja se ainakin oli mainio peuralle |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Vieras
|
Lähetetty: 17.04.2004 19:36 Viestin aihe: |
|
|
älä käytä sciroccoa se on liian kova peuralle ei ehdi kunnolla avautua, menee turhaan pitkälle vaikka hyvä osuma onkin |
|
Takaisin alkuun |
|
|
tli Vieras
|
Lähetetty: 19.04.2004 18:17 Viestin aihe: peuraluoti |
|
|
Juotetuista luodeista ainakin Norman Oryx on hyväksi havaittu. 6.5x55SE kaliiperilla 4 peuraa nurin ja paikalleen ovat pudonneet. Oryx on vielä ihan siivon hintanen, halvimmillaan olen ostanut 100kpl/40€ |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Vieras
|
Lähetetty: 22.04.2004 09:40 Viestin aihe: |
|
|
Scirocco on kova luoti lopussa, mutta avautuu kärjestä nopeasti. Ei se tietysti samanlailla pudota peuraa kuin ballistic tip, mutta riittävän nopeasti kuitenkin. Hyvää on sama kuula hirvelle, rekyylistä muotoutumaton kärki, siisti osumajälki ja hyvä bc.
Puhelin luoetteloihin testattuna aukesi niinkin pienellä nopeudella v0 650m/s. Luoteetelo 100m päässä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Kauriinmetsästäj' Vieras
|
Lähetetty: 07.05.2004 11:20 Viestin aihe: |
|
|
Kauriille mitä luotivaihtoehtoja löytyisi? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Vieras
|
Lähetetty: 07.05.2004 12:05 Viestin aihe: |
|
|
Kaliiperiin .308 ja kevätjahtiin/peltopassiin, vai? Nosler Ballistic Tip 125- tai 150-grainisena, yleensä tarkka, hyvä lentorata ja tappaa hyvin... tosin jos etulapaan ammut, niin se on helposti mennyttä. Kevyt 110-130gr Barnes X miellyttää ainakin minua, aikomus ladata 130gr XLC (pinnoitettu) ensi syksyn passeihin 30-06:een. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
micke_b Vieras
|
Lähetetty: 07.05.2004 14:33 Viestin aihe: Norma Oryx peuroille ja kauriille |
|
|
Mortonki
Itee oon ajanu Oryxillä ja hyvin aukee, ötiäiset on pudonneet pikaisesti. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
marvin the martian Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 17.06.2010 10:48 Viestin aihe: |
|
|
Niin mikäs se paras vaihtoehto peuralle olisi? Itse ammun peurat 99%:sti kytikseltä ja samalla prosentilla matka on n.30m eli erittäin lyhyt. Yksinkertaisesti nopeasti aukeava, mutta luuosumassakin kasassa pysyvä. Noslerin B-Tippiä suunnitelin, mutta hajoaako tuo tosiaan lapaosumasta? Vauhtia luodissa tietenkin haulikkomatkalla vielä on reippaanlaisesti... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
LG1 Kanta-asiakas
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
marvin the martian Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 17.06.2010 11:38 Viestin aihe: |
|
|
Joo se ei olisi toivottavaa. Jospa noista sitten testaisi 9,7g tai 10,7g. Mitenkä tiukaksi ajattelisit, että kannattaa ladata? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
JokuUkko Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 17.06.2010 11:49 Viestin aihe: |
|
|
Kyl tuo BT omien kokemuksien perusteella hajoaa aina. Mut on myös aina menny läpi asti ja tappanu Et vähän makuasia, liha-veri-mössöä kyllä hiukan tulee. Meikäläisellä on kyl ollu melko kovat latingitkin, harmi ettei oo nopeusmittaria et vois tarkistaa. Jos sen latais johonkin hiukan reilu 700 m/s niin vois kestää alle satasen matkoillakin.
Luulen et ku ite alan seuraavaks peurapaukuja lataa niin kuula on luultavasti Nosler accubond tai Norma Vulcan...
Niin ja meikäläisen kuulat on noita 10,7g... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
LG1 Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 17.06.2010 11:51 Viestin aihe: |
|
|
Eipä niistä tiukkoja tarvi latailla. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Apple ***
Liittynyt: 25 Tou 2005 Viestejä: 1236 Paikkakunta: Lapland, home of the lap dance.
|
Lähetetty: 17.06.2010 13:35 Viestin aihe: |
|
|
JokuUkko kirjoitti: | Kyl tuo BT omien kokemuksien perusteella hajoaa aina. Mut on myös aina menny läpi asti ja tappanu Et vähän makuasia, liha-veri-mössöä kyllä hiukan tulee. Meikäläisellä on kyl ollu melko kovat latingitkin, harmi ettei oo nopeusmittaria et vois tarkistaa. Jos sen latais johonkin hiukan reilu 700 m/s niin vois kestää alle satasen matkoillakin.
Luulen et ku ite alan seuraavaks peurapaukuja lataa niin kuula on luultavasti Nosler accubond tai Norma Vulcan...
Niin ja meikäläisen kuulat on noita 10,7g... |
Se on suunniteltu toimivaan juurikin niin. Ihan eri toimintaperiaate kuin esim. Vulcan, Scirocco² tai Accubond.
Jos lataat vain peuralle ja ammut lavan taakse niin: SHH 9,7g tai Accubond 9,7g. Avautuvat nopeasti, tekevät siistiä jälkeä ja ovat tarkkoja _________________
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
|