Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
juhatapio Kanta-asiakas
Liittynyt: 14 Elo 2005 Viestejä: 2803 Paikkakunta: eteläpohjanmaa
|
Lähetetty: 31.07.2011 09:16 Viestin aihe: Kauriista |
|
|
Seura oli päättänyt kesäkokouksessa kauriin metsästyksestä seuraavaa,kaurista saa metsästää vain seurue metsästyksenä jossa on kokoonkutsujana pari nimettyä henkilöä.
Eli metsästys ruokintapaikoilta jää nyt kokonaan pois samoin kuin hiivintä metsästys kauriiden oleskelupaikoilta pelloilta jne,,,
Kuinka,onko tuollainen päätös laillinen ja oikeudenmukainen ja asettaako se metsästys seuran jäsenet eriarvoiseen asemaan keskenään? _________________
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
aapeli84 Vakituinen kirjoittaja
Liittynyt: 08 Maa 2006 Viestejä: 72 Paikkakunta: Kunta e-pohjanmaalla
|
Lähetetty: 31.07.2011 12:24 Viestin aihe: |
|
|
Oon sitä mieltä että parhaiten asioihin voi vaikuttaa menemällä itse sinne kesäkokoukseen ja ottamalla asian esille siellä!!! Eikä heti foorumille purnaamalla
T: samoja asioita miettivä seuran sihteeri. _________________ ehkä otin ehkä en.. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
juhatapio Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 31.07.2011 12:37 Viestin aihe: |
|
|
Noon nuo työasiat ainakin mulla esteenä sillä tapaa että mettästys ynnä muut harrastukset sovitetaan työn lomaan eikä toisinpäin kuten joillakin kassalinjalaisilla mahollisuus on,Nyt ei sitte sopinu seuran kokous mun aikatauluun ku olin toisella puolen Suomia,TÖISSÄ
Mie en purnannu vaan kysyin vain onko tuo laillinen ja kaikille jäsenille oikeudenmukainen päätös? _________________
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
Lahtis Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 31.07.2011 12:48 Viestin aihe: |
|
|
No eihän hirvijahdissakaan aina sallita esim kyttäyspyyntiä. Jos on seuran kokouksessa päätetty, että järjestetään jahdit yhteisjahtina, niin ei ole paljo nokan koputtamista. Täysin eriasia jos olisi määrätty, että saa ampua vain sen ja sen ja sen koirille koirankoulutustarkoituksessa, mutta ei sun koiralle kun se on seropi (eriarvoistamista). Mielestäni täysin laillinen päätös.
/Antti |
|
Takaisin alkuun |
|
|
juhatapio Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 31.07.2011 13:42 Viestin aihe: |
|
|
Hirvijahtia tähän ny ei oikein voi rinnastaa ku siinä on mettästyksen johtaja oikein asetuksissa määrätty,kauris sen sijaan on pikkusen vapaammin määriteltyä riistaa ja jokaisen seuran jäsenen vapaasti mettästettävissä olevaa riistaa lain ja säädösten puitteissa. _________________
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
dxman ***
|
Lähetetty: 31.07.2011 13:56 Viestin aihe: |
|
|
Seura voi asettaa ehtoja jonkin eläimen metsästykseen. Rauhoittaa kokonaan tai asettaa saalismäärärajoituksia. Itse kuvittelisin tuon määräyksen juontuvan kauriiden vähäisyydestä ja siksi ikään kuin jahtielämyksiä kaikille halukkaille? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Navarone Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 12.08.2011 20:17 Viestin aihe: |
|
|
lain ja asetuksen mukaan seurue jahdissa on oltava nimetty johtaja, ja tämä koskee myös kaurista koska samassa sorkkaeläin asetuksessa mainittu.. _________________ naturalis messor |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Torgoth Kanta-asiakas
Liittynyt: 23 Elo 2004 Viestejä: 2668 Paikkakunta: P-Pohjanmaa
|
Lähetetty: 12.08.2011 20:20 Viestin aihe: Re: Kauriista |
|
|
juhatapio kirjoitti: | Seura oli päättänyt kesäkokouksessa kauriin metsästyksestä seuraavaa,kaurista saa metsästää vain seurue metsästyksenä jossa on kokoonkutsujana pari nimettyä henkilöä.
Eli metsästys ruokintapaikoilta jää nyt kokonaan pois samoin kuin hiivintä metsästys kauriiden oleskelupaikoilta pelloilta jne,,,
Kuinka,onko tuollainen päätös laillinen ja oikeudenmukainen ja asettaako se metsästys seuran jäsenet eriarvoiseen asemaan keskenään?
|
Eikö se ruokintapaikoilta metsästys aseta enemmän jäsenet eriarvoiseen asemaan, kun kaikilla ei siihen ole mahdollisuutta? Meillä kauriit jahdataan seuruepyyntinä ja hyvin toimii. _________________
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
Navarone Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 12.08.2011 20:34 Viestin aihe: |
|
|
eiköhän jokainen ole kykenevä rakentamaan ruokintapaikan. Se on sitten tuurista ja kannasta sekä sijainnista riippuva homma millainen määrä siellä käy evästelemässä. Muistettava vaan että kun ruokkimaan alkaa niin ruokintaa on jatkettava vaikka kiintiöt olisi täynnä tai kausi loppunut. _________________ naturalis messor |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Nimrod Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 12.08.2011 20:37 Viestin aihe: Re: Kauriista |
|
|
Torgoth kirjoitti: | Eikö se ruokintapaikoilta metsästys aseta enemmän jäsenet eriarvoiseen asemaan, kun kaikilla ei siihen ole mahdollisuutta? Meillä kauriit jahdataan seuruepyyntinä ja hyvin toimii. |
Ostaa maata, niin on mahdollisuus... Henkilökohtaisesti uusisin tuollaisessa seurassa maanvuokrasopimuksen siten, että se koskisi vain hirvenpyyntiä ja pyytäisin kauriit omalta maalta jos niitä olen itse ruokkinutkin ja tunnen kannan. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
flatazat Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 12.08.2011 20:39 Viestin aihe: |
|
|
voi jeesus |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Torgoth Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 13.08.2011 11:13 Viestin aihe: |
|
|
Navarone kirjoitti: | eiköhän jokainen ole kykenevä rakentamaan ruokintapaikan.
|
Vaatinee kuitenkin maanomistajan luvan. _________________
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
Torgoth Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 13.08.2011 11:20 Viestin aihe: Re: Kauriista |
|
|
Nimrod kirjoitti: | Torgoth kirjoitti: | Eikö se ruokintapaikoilta metsästys aseta enemmän jäsenet eriarvoiseen asemaan, kun kaikilla ei siihen ole mahdollisuutta? Meillä kauriit jahdataan seuruepyyntinä ja hyvin toimii. |
Ostaa maata, niin on mahdollisuus... Henkilökohtaisesti uusisin tuollaisessa seurassa maanvuokrasopimuksen siten, että se koskisi vain hirvenpyyntiä ja pyytäisin kauriit omalta maalta jos niitä olen itse ruokkinutkin ja tunnen kannan.
|
Meillä on ruokittu porukalla kauriita, lähinnä nämä, jotka seuruejahdissakin kulkevat. Kaikki ovat tervetulleita, myös vierasluvalla, mutta eipä tuota kiinnostusta tunnu riittävän.
Tuo on oikeastaan hauska pykälä, miten jäseniä ei saisi asettaa eriarvoiseen asemaan, kuulostaa kommunistiselta utopialta. _________________
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
juhatapio Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 13.08.2011 12:23 Viestin aihe: |
|
|
Meilläpäin nämä uudet rajoitukset johtuu siitä että porukka on jättänyt kaatoilmoitukset kokonaan tekemättä tai jättänyt myöhässä ja tästä nyt sitten sakotetaan niitäkin kauriinmettästäjiä jotka on hoitanu hommasa niinku on sovittu
Siitä minä purnaan että nämä herrat jotka on luovinu näissä kaurishommissa laillisen ja laittoman rajamaastossa selviää ilman mitään varoituksia tai sanktioita töppöilystään ja nämä mettästäjät jotka esim on ruokkinu kauriita vuodesta toiseen ja mielellään ottaisivat saaliiksi kauriin tai pari vuodessa vaivan-näöstään jätetään tiiron osille,Se on väärin ja epäoikeuden mukaista,on siis mun mielipide! _________________
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
Vilperi ***
Liittynyt: 22 Elo 2005 Viestejä: 10580 Paikkakunta: Espoo/Kangasala
|
Lähetetty: 13.08.2011 14:24 Viestin aihe: |
|
|
Lakihan velvoittaa tekemään kaatoilmoituksen ja se on tehty helpoksikin kun sen voi tehdä netissä "valmiilla" lomakkeella, joten jos noin on toimittu kuten kerroit, niin silloin minäkin vähän kyseenalaistaisin päätöksen seuran taholta.
Näille kaatoilmoituksen jättämättömien kavereiden metsästysoikeuden kyllä kyseenalastaisin aika voimakkaasti koska siitä koko seura kärsii ja mahdolliset sanktiot koskevat seuraa, mutta eikös jotain sanktoita ole määrätty myös kaatajaa kohtaan, joka jättää ilmoituksen tekemättä?
Kyllähän kaurista seuruemetsästykselläkin saa, mutta naakimalla lopputulos on kuiteskin se paras muoto, mutta sehän on vain mun mielipiteeni. _________________
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
|