Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Narttu Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 19.10.2011 19:01 Viestin aihe: Rinnakkaisluvan peruminen? |
|
|
Voiko aseen omistaja peruuttaa/kuolettaa kyseisen aseen perusteella myönnetyn rinnakkaisluvan? _________________ Hankala nainen |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Teervo Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 19.10.2011 19:08 Viestin aihe: Re: Rinnakkaisluvan peruminen? |
|
|
Narttu kirjoitti: | Voiko aseen omistaja peruuttaa/kuolettaa kyseisen aseen perusteella myönnetyn rinnakkaisluvan? |
Liekkö tuohon tarvetta. Eihän rinnakkaislupa itsessään anna mitään oikeutta käyttää varsinaisen luvanhaltijan omaisuutta ilman tämän lupaa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Socom Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 19.10.2011 19:11 Viestin aihe: Re: Rinnakkaisluvan peruminen? |
|
|
Narttu kirjoitti: | Voiko aseen omistaja peruuttaa/kuolettaa kyseisen aseen perusteella myönnetyn rinnakkaisluvan? |
Tarkoittanet varsinaisen hallussapitoluvan haltijaa? Teet poliisille ilmoituksen, että perut suostumuksesi ja poliisi peruuttaa rinnakkaisluvan.
Aselaki kirjoitti: | 67 §
Lupien peruuttaminen
Ampuma-aseen, aseen osan, patruunoiden ja erityisen vaarallisten ammusten hankkimiseen tai hallussapitoon oikeuttava lupa on peruutettava, jos:
1) luvanhaltija sitä pyytää;
2) huoltajat peruuttavat ampuma-aseen, aseen osan, patruunoiden tai erityisen vaarallisten ammusten hallussapitoon oikeuttavan luvan antamista koskevan suostumuksen; (11.2.2011/124)
3) hallussapitoluvan haltija tai valtio peruuttaa 54 §:n 1 momentissa tarkoitetun suostumuksen.
... |
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
Narttu Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 19.10.2011 19:49 Viestin aihe: |
|
|
Eiku minulta uhataan perua tuo lupa Minun mielestä siihen ei tietty myöskään tarvetta, eihän mun tarvitse juuri tuota nimettyä asetta käyttää... Mutta helpostihan tuo tuntuu käyvän, jos aseen omistaja niin tahtoo.
Ei sitte kai muuta, ku ostolupa vetämään... _________________ Hankala nainen |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Teervo Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 19.10.2011 20:08 Viestin aihe: |
|
|
Narttu kirjoitti: | Eiku minulta uhataan perua tuo lupa Minun mielestä siihen ei tietty myöskään tarvetta, eihän mun tarvitse juuri tuota nimettyä asetta käyttää... Mutta helpostihan tuo tuntuu käyvän, jos aseen omistaja niin tahtoo.
Ei sitte kai muuta, ku ostolupa vetämään... |
Aikamoista suolaamista. Eikö luvanhaltijan kanssa voi asiasta keskustella ja selvittää faktat? Vai onko taustalla jotain henkilökohtaista? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Narttu Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 19.10.2011 20:47 Viestin aihe: |
|
|
Kai vois, jos vois. Mies suuttu ku jätin sen Nyt sitte uhkailee tuolla perumisella. Jos vaikka tulis vielä järkiinsä. Tai sitte pitää vaan koittaa hommata oma ase. _________________ Hankala nainen |
|
Takaisin alkuun |
|
|
veetee Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 19.10.2011 20:50 Viestin aihe: |
|
|
Hommaa oma ase.
Lisäperusteeksi hakemukseen pistät, että rinnakkaisase ei enää käytettävissä. Ja sitten kuoletat sen rinnakkaisluvan oman pössykän saatuasi.
Lienee ns. pitkässä juoksussa se pienimmän riesan tie. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Matso Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 19.10.2011 21:08 Viestin aihe: |
|
|
Mitenkäs rinnakkaisluvan voi muuttaa ainoaksi luvaksi ?
Tapaus :
Minulla on isäukon L46 rinnakkaislupa . Ase voisi siirtyä vain minun haltuun ja luville . Tarvittaessa rinnakkaislupa voisi jäädä myös isäukolle .
Vaatiiko tämmöinen venkslaus minkälaista byrokratiaa ? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
RiUDE Kanta-asiakas
Liittynyt: 24 Maa 2004 Viestejä: 20455 Paikkakunta: Savonlinna
|
Lähetetty: 19.10.2011 21:11 Viestin aihe: |
|
|
Sinä hankit ostoluvan, "ostat" aseen ja isäsi hankkii sitten siihen rinnakkaisluvan. Taalat tiskiin hinnaston mukaan. _________________ Savo suureksi. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
RiUDE Kanta-asiakas
Liittynyt: 24 Maa 2004 Viestejä: 20455 Paikkakunta: Savonlinna
|
Lähetetty: 19.10.2011 21:15 Viestin aihe: |
|
|
Ja nartun tapaukseen, jos sukset on mennyt ristiin, niin onko sinulla vielä syytä olettaa saavasi metsästää ko. aseella?
Jos ei, niin eikö tuo ole aika ilmeistä, että silloin rinnakkaislupa ko. aseeseen poistetaan? _________________ Savo suureksi. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Narttu Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 19.10.2011 21:27 Viestin aihe: |
|
|
RiUDE kirjoitti: | Ja nartun tapaukseen, jos sukset on mennyt ristiin, niin onko sinulla vielä syytä olettaa saavasi metsästää ko. aseella?
Jos ei, niin eikö tuo ole aika ilmeistä, että silloin rinnakkaislupa ko. aseeseen poistetaan? |
Enhän minä ole ko asetta enää lainaamassakaan. Mutta saanhan tuolla luvallani käyttää muita vastaavia aseita. Voin lainata vastaavan aseen kaverilta ja lähteä metsälle. Eihän tuo rinnakkaislupa ole aseeseen sidottu, eikä velvoita ex-miestäni sitä minulle lainaamaan. Hänelle ei siis ole mitään haittaa siitä, että saisin lupani pitää. _________________ Hankala nainen |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Torgoth Kanta-asiakas
Liittynyt: 23 Elo 2004 Viestejä: 2668 Paikkakunta: P-Pohjanmaa
|
Lähetetty: 19.10.2011 22:43 Viestin aihe: |
|
|
Narttu kirjoitti: | RiUDE kirjoitti: | Ja nartun tapaukseen, jos sukset on mennyt ristiin, niin onko sinulla vielä syytä olettaa saavasi metsästää ko. aseella?
Jos ei, niin eikö tuo ole aika ilmeistä, että silloin rinnakkaislupa ko. aseeseen poistetaan? |
Enhän minä ole ko asetta enää lainaamassakaan. Mutta saanhan tuolla luvallani käyttää muita vastaavia aseita. Voin lainata vastaavan aseen kaverilta ja lähteä metsälle. Eihän tuo rinnakkaislupa ole aseeseen sidottu, eikä velvoita ex-miestäni sitä minulle lainaamaan. Hänelle ei siis ole mitään haittaa siitä, että saisin lupani pitää.
|
Onhan siitä, ex:n elämää pitää vaikeuttaa mahdollisimman paljon, muista lopettaa käyttämästä yhteisiä bonus-kortteja, jos tili on toisen nimissä.
Tosissaan; hae oma lupa, ex ei voi kiristää ja ei tarvitse kavereita kiusata lainailemalla + samaa asetta aina käyttämällä sen kanssa pääsee parhaiten sinuksi. _________________
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
Solifer Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 20.10.2011 00:09 Viestin aihe: |
|
|
Eikös nykyään myönnettävät rinnakkaisluvat ole yleensä muutenkin max 10v voimassa?
Lisäksi jos päöluvan haltija sattuisi kuolemaan vaikka autokolarissa niin rinnakkaislupa peruuntuisi automaattisesti.
Hae omat luvat. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Narttu Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 20.10.2011 09:11 Viestin aihe: |
|
|
Kiitos vastauksista
Laitan tosiaan ostoluvan hakuseen. Saa sitte suositella haulikoita _________________ Hankala nainen |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Johan Nyton Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 20.10.2011 11:44 Viestin aihe: |
|
|
Narttu kirjoitti: | Kiitos vastauksista
Laitan tosiaan ostoluvan hakuseen. Saa sitte suositella haulikoita |
Osta Balalaikka - Se kestää ja toimii hyvin metsällä. Hintakin on kaikkein edullisimmasta päästä..
Radalle kannattaa kenties hankkia joku muu, esim. Beretta. Toisaalta tavan metsästäjän kannalta sekin on hyvä että ampuu samalla pyssyllä niin radalla kuin metsällä. _________________ Kun katson vihreitä näen punaista.. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|