Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Ardennie Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 03.11.2011 10:04 Viestin aihe: Hirvimiehen reppu / laukku |
|
|
Millaiseen pussukkaan te saatte tungettua GPS -laitteet, VHF -puhelimet, GSM -puhelimen, varalippaat, eväät, makkarat, termospullot, konjakkipullot, köydenpätkät, puukot ja kaiken muun tarpeellisen? Entä mitä muuta tarpeellsita hirvimiehen repusta löytyy? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
LG1 Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 03.11.2011 10:21 Viestin aihe: Re: Hirvimiehen reppu / laukku |
|
|
http://www.retki.fi/tuotteet?sc=1&vp=5&prod=54
Tuollaisen ostin, kun mielestäni halvalla sain Motonetistä.
Ardennie kirjoitti: | Entä mitä muuta tarpeellsita hirvimiehen repusta löytyy? |
Ensi viikonlopun jahdissa on edellisesta hirvestä tehtyä jerkyä naposteltavana. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
perisofeus Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 03.11.2011 10:24 Viestin aihe: Re: Hirvimiehen reppu / laukku |
|
|
Hirvenmetsästäjän yleisin malli on kai vähän yli 20 eur jakkarareppu.
Joillakin näkee hiukan laadukkaampia jakkarareppuja kuten Haglöfsin Castoria tms.
Kaikilla ei toki ole jakkarareppua ja osa näistä nappaa jakkaran käteensä mennessään passiin/tulille tai kiinnittävät reppuun.
Asekotelolliset rinkat ovat melko uusi asia, mutta yleistymään päin nekin nähtävästi myös hirvestyksessä,
ainakin koiranohjaajilla.
Jos tällaiseen haluaa passi/tulistelujakkaran mukaan niin on hommattava se erikseen.
Sen olen huomannut, että osalle hirvirepun tärkeimmät valintakriteerit ovat riittävän korkea istuin ja mahdollisimman helppo pääsy eväille istuma-asennosta.
Enkä tarkoita tällä mitään negatiivista.
Ehkä tilaa tai kiinnitysremmit lämmintä passitakkia (miksei housujakin) varten on hyvä ominaisuus. _________________ Villilä, ei-kesitetyllä meänkielelä joka päivä, ympäri vuen.
Viimeinen muokkaaja, perisofeus pvm 03.11.2011 10:28, muokattu 1 kertaa |
|
Takaisin alkuun |
|
|
petsupaa Kanta-asiakas
Liittynyt: 24 Lok 2008 Viestejä: 494 Paikkakunta: Helvetistä länteen
|
Lähetetty: 03.11.2011 10:25 Viestin aihe: |
|
|
Kokeilujen jälkeen, useamman vuoden käyttäneenä paras on Haglöfsin Castor. Ainoa puute on sisätaskujen vähyys (vain yksi). |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Perdiz Kanta-asiakas
Liittynyt: 07 Maa 2004 Viestejä: 884 Paikkakunta: Mehtän puolella
|
Lähetetty: 03.11.2011 10:30 Viestin aihe: |
|
|
Eihän nyt kukaan metsän puolelle koiran kanssa lähde reppujakkara selässä, sitähän tässä topicin aloittaja ilmeisesti mietti? Jos itse otan repun selkään niin vaellusreppu. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Bearclaw Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 03.11.2011 10:33 Viestin aihe: |
|
|
Itsellä Halti Metso, se on piisannut ja kun ei tarvitse jakkaraa kuljettaa, kun istahtaa niin käännän läpän (jonka sisällä pala makuualustaa) mättään/kannon päälle, päivän (ja joskus kahden) eväät kulkee hyvin matkassa |
|
Takaisin alkuun |
|
|
perisofeus Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 03.11.2011 10:41 Viestin aihe: |
|
|
Perdiz kirjoitti: | Eihän nyt kukaan metsän puolelle koiran kanssa lähde reppujakkara selässä, sitähän tässä topicin aloittaja ilmeisesti mietti? Jos itse otan repun selkään niin vaellusreppu. |
Saattoi olla. Tarkoitatko tällä nyt jakkaran tuomaa ylimääräistä painoa vai sitä seikkaa, että rakenne tekee repusta mahdollisesti äänekkään jos esim. hirvihaukkuun on tarkoitus mennä?
Usein edulliset jakkarareput ovat myös materiaalinsa ja mm. joidenkin helisevien detaljien puolesta vähän äänekkäämpiä kuin mitä ne voisivat olla.
Jos taas on ajoporukassa niin äänekkyydellä ei sinänsä ole merkitystä.
Toisaalta he ainakin meillä kulkevat vetäisynsä pääosin ilman reppuja (itse kyllä useimmiten otan repun mukaan, jos olen ajossa, mutta se ei ole jakkarareppu).
Minulla on autossa jakkara, mutta auto ei usein ole ns. tulipaikalla.
Passissa istun jonkun kannon tai puun päällä tai lavalla - tai seison.
Istuimena on esim. 4-osaan taitettava solumuovi-istuinläpyskä, joka on ihan lämmin. _________________ Villilä, ei-kesitetyllä meänkielelä joka päivä, ympäri vuen.
Viimeinen muokkaaja, perisofeus pvm 03.11.2011 10:46, muokattu 1 kertaa |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Kömy Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 03.11.2011 10:42 Viestin aihe: |
|
|
Mulla taas Halti Paljakka. Tavaraa mahtuu mukaan ja jakkarakin löytyy. Materiaali kestävää.
Hinta/laatu-suhteeltaan hyvä reppu.
Liikkuvaan metsästykseen sitten toinen reppu. _________________ Kyllähän se kuula lentää! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
t_o_m_m_i Kanta-asiakas
Liittynyt: 28 Mar 2006 Viestejä: 344 Paikkakunta: Karhukaupungin tuntumassa
|
Lähetetty: 03.11.2011 11:13 Viestin aihe: |
|
|
olen käyttänyt tämmöistä, un koiran kanssa kulkee jahdissa. Jää liiveistä selkäkin näkyviin, ja on muutenkin pienillä alueilla näppärä raahata mukana. Autossa on sitten isompi reppu, missä on täydennysmateriaali tähän kevytpakkaukseen.
http://www.retki.fi/tuotteet?sc=10&prod=80 _________________ - Pessimisti ei pety - |
|
Takaisin alkuun |
|
|
marvin the martian Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 03.11.2011 11:20 Viestin aihe: |
|
|
Haltin jakkarareppu on käytössä. Sen verran vanha ettei vissiin enää tehdä. Vähän tuon tapainen. Etutasku ja väri vaan eirlaiset.
Jos en passissa tönöttäisi, niin Halti riekko voisi olla näppärä.
Eiköhän tuonnekkin tärkeimmät tavarat mahdu. _________________ Kaukana jossain on Kapakanmäki, siellä rähjää keletappiväki. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Weatherby Kanta-asiakas
Liittynyt: 20 Hei 2009 Viestejä: 1587 Paikkakunta: Länsi-uusimaa
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
Ardennie Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 03.11.2011 11:40 Viestin aihe: |
|
|
Perdiz kirjoitti: | Eihän nyt kukaan metsän puolelle koiran kanssa lähde reppujakkara selässä, sitähän tässä topicin aloittaja ilmeisesti mietti? Jos itse otan repun selkään niin vaellusreppu. |
Joo. Eniten minua häiritsee omissa repuissa se, kun niissä ei ole tarpeeksi pikkutaskuja tavaroille. Sitten siellä eväät, juomamukit, istuinalustat ja fleecepaidat isossa sekasotukssa ympäri reppua. Olisko jollain havaintoa repusta, jossa olisi riittävästi taskuja ja lokeroita kaikelle tarpeelliselle? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
LG1 Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 03.11.2011 11:44 Viestin aihe: |
|
|
Ardennie kirjoitti: | Olisko jollain havaintoa repusta, jossa olisi riittävästi taskuja ja lokeroita kaikelle tarpeelliselle? |
Ainakin tuossa Retki -repussa on sisällä lokeroita. Käy kaupassa katsomassa, jos se olis hakemasi. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Kaaleb Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 03.11.2011 12:03 Viestin aihe: |
|
|
Mulla oli tänä syksynä eberlen X1E tuolla hirvenpyyntihommissa mukana ja en oikein keksi miten sitä voisi parantaa. Meillä on homma pienellä joukolla 2-3 miestä ja koira erämaassa ja kävelyä tulee. Pomppuhirvitilanteita ei oikeastaan ole, joten kivääri kulkee siirtymävaiheessa haukun alkua odotellessa kivasti kotelossaan. Kun lähdetään haukulle hiipimään, kivääri otetaan kotelostaan ja ladataan.
Aikaisemmin roikkui kivääri ikävästi hihnastaan koko ajan etupuolella. Joskus oli mukana jopa Retki-reppujakkara, mutta ei enää. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
RKMJ Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 03.11.2011 12:12 Viestin aihe: |
|
|
Itte oon juminu noissa jahtirepuissa, mahdollisimman yksin kertaseen. Taitaa nyt olla joku sakon reppu jossa pari sivutaskua ja se päätasku. Sinne saa heitettyä juomapullon, narunpätkän, kirveen ja tulistelu vehkeet. Noilla pärjää koiran kanssa puljatessa sen puolikkaan päivän ja meidän selkosilla salot ei niin isoja ole, ettei autosta sitten isompia eväitä sais. Ja koiramiehenä nuo isommat reput aiheuttaa vaan turhaa kilkettä ja kalketta. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|