Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Pattis Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 12.04.2005 15:26 Viestin aihe: Hankkimisluvan käsittelyaika |
|
|
Onko laissa määritelty aseen hankkimisluvan pisintä käsittelyaikaa? Poliisiviranomainen on miettinyt asiaa jo lähes puoli vuotta, eikä päätöstä suuntaan tai toiseen ole tullut. Voiko pitkästä käsittelyajasta valittaa hallinto-oikeuteen? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Sähikäinen Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 12.04.2005 15:52 Viestin aihe: |
|
|
Soita sinne ja hiillosta. Ne on varmaan unohtaneet sun paprut laatikon pohjalle... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
austerlitz Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 12.04.2005 18:17 Viestin aihe: |
|
|
Viikko on ainakin Oulussa aika minkä normaalisti aikanaan joutui odottamaan, monesti sai jo samana päivänä kun asiansa perusteli.
Pääkaupunkiseudulla asia tuntuu olevan toisin, liekö lupa-asioista huolehtivien asiat ajan tasalla.
Tuo puolivuotta kuitenkin jo haiskahtaa silkalle asian unohtamisella tai hakemuksen häviämiselle luukun A ja B välille.
Sähikäisen kanssa samaa mieltä, luuri kouraan ja perää asiaasi, eivät lupa-asioistakaan vastaavat voi korottaa itseään jakkaralle vaan asioistaan niiden on huolehdittava kuten meidän muidenkin pulliaisten. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Vortex Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 12.04.2005 20:18 Viestin aihe: |
|
|
austerlitz kirjoitti: | Pääkaupunkiseudulla asia tuntuu olevan toisin, liekö lupa-asioista huolehtivien asiat ajan tasalla. |
Kaksi lupaa olen anonut Helsingin poliisilta ja molemmat tulivat alle kahdessa viikossa. _________________
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
wallu Kanta-asiakas
Liittynyt: 18 Hel 2005 Viestejä: 186 Paikkakunta: HKI / Hausjärvi
|
Lähetetty: 12.04.2005 20:45 Viestin aihe: |
|
|
Vortex kirjoitti: | austerlitz kirjoitti: | Pääkaupunkiseudulla asia tuntuu olevan toisin, liekö lupa-asioista huolehtivien asiat ajan tasalla. |
Kaksi lupaa olen anonut Helsingin poliisilta ja molemmat tulivat alle kahdessa viikossa. |
Mulla kesti kuukauden+. Tosin oli ensimmäinen lupa, mitä anoin PK- seudulla. _________________
Ei se smitn. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
eero Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 4379 Paikkakunta: päijät-häme
|
Lähetetty: 12.04.2005 21:02 Viestin aihe: |
|
|
samana päivänä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
dxman ***
|
Lähetetty: 12.04.2005 22:16 Viestin aihe: |
|
|
Pari viimmeisintä olen saanut matkaan samalla kertaa, eli käsittely kesti 5 minuuttia. Jopa niin, että ostoluvan saatuani kiikutin uuden haulikon näytille 45 minuutin sisään. Näin siis metsästysaseissa. Pistoolille ei tahdo saada lupaa oikein millään, pl 22lr.
Viranomaispalveluiden pitäisi olla koko maassa suurinpiirtein samassa linjassa, mutta vaihtelua tuntuu olevan todella paljon. Alkuperäinen kysymys on kyllä jotakin muuta kuin byrokratiaa, eli silkka papereiden hukkaaminen. _________________
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
Elan Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 13.04.2005 08:48 Viestin aihe: |
|
|
Kun paikkakunnan asukkaat lasketaan sadoissa tuhansissa tuhansien sijaan, niin käsittely tietysti kestää. Pienillä paikkakunnilla tunnetaan hakijat ja silloin käsittely voi olla nopeaakin. Tuollainen 2-4 viikkoa pääkaupunkiseudulla on mielestäni kohtuullinen aika jos lupa vielä postitetaan suoraan kotiosoitteeseen. Aina voi itse vaikuttaa asiaan mainitsemalla kiirellisyydestä hakemusta jättäessään ja soittelemalla perään.
Jos lupa viipyy puoli vuotta, niin ei hakijallakaan ole ollut erityisempää kiirettä, ellei ole perään soitellut. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Kardin Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 13.04.2005 11:19 Viestin aihe: |
|
|
Käsittelyaika on täällä pikemminkin päiviä.
Jos valittaa haluat, valita ensiksi ao. poliisilaitoksen lupa-asioista vastaavan henkilön esimiehelle. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
????? Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 13.04.2005 15:44 Viestin aihe: |
|
|
Tuskin sitä kannattaa suoraan poliiseja vastaan mitään hyökkäystä tehdä. Kysyy vaan asiaa. Voihan, että asiassa on sattunut vaan joku inhimillinen kämmäys.
Itse olen uudeltamaalta ja käsittelyssä meni alle viikko. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jetset Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 13.04.2005 16:08 Viestin aihe: |
|
|
Eikös menossa oo kuitenkin asiallinen jutustelu, eikä "hyökkäyksen" valmistelu? Heppu, joka ei ole esim puoleen vuoteen kuullut hakemuksestaan mitään, voi kattella peiliin ja sen jälkeen soittaa tai käväistä siellä kansliassa.
Hassu juttu, että kysymällä asianomaiselta saattaa asiat selvitä paremmin kuin ihmettelemällä ittekseen. _________________ Laavulla nukkuu parhaiten |
|
Takaisin alkuun |
|
|
S.A.V.O. Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 13.04.2005 18:24 Viestin aihe: hankkimisluvan |
|
|
Yleensä kestää 3pv, nopeimmillaan olen saanut luvan samantien, mutta kerran meni jopa 5pv _________________ Kukas piru sitä veronmaksajia tekee ellei veronmaksajat itte? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
mercury Kanta-asiakas
Liittynyt: 14 Kes 2010 Viestejä: 487 Paikkakunta: etelä-pohjanmaa
|
Lähetetty: 02.08.2012 06:29 Viestin aihe: |
|
|
nostetaanpas takaisin ylös.
eli kaupassa on ollut jo hyvän aikaa odottanut maxus ostajaansa ja mulla on hankkimislupahakemus vetämässä jo 5 viikkoa poliisiasemalla. onko mielestänne käsittelyaika hieman venähtänyt.
kaveri jätti helsinkiin hakemuksen viikoa minun jälkeen ja hänellä komeilee jo uusi haulikko kaapissa!
hiihtelin suoraan fallesmannin puheille niin eivät löytäneet enää ollenkaan minun hakemusta läjästä!? ``oletko varma että jätit hakemuksen tälle asemalle?``
voi taivas! vaikka välillä vähän tyhmä olenkin niin seuraava poliisiasema on 50 kilometrin päässä että melko varmasti olen oikeassa paikassa!
kyyhkyn aloitus alkaa kolkutella jo ovella ja hankkimislupa mätänee komissaarion pöydällä! onko jotain paikkaa mistä nopeuttaa toimintaa, käyminen tai soittaminen ei ainakaan auta! _________________ joskus joutsenetkin näyttävät kurjilta |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jartsu Banned
Liittynyt: 08 Maa 2004 Viestejä: 30047 Paikkakunta: keski pohjanmaa
|
Lähetetty: 02.08.2012 07:36 Viestin aihe: |
|
|
mercury kirjoitti: | nostetaanpas takaisin ylös.
eli kaupassa on ollut jo hyvän aikaa odottanut maxus ostajaansa ja mulla on hankkimislupahakemus vetämässä jo 5 viikkoa poliisiasemalla. onko mielestänne käsittelyaika hieman venähtänyt.
kaveri jätti helsinkiin hakemuksen viikoa minun jälkeen ja hänellä komeilee jo uusi haulikko kaapissa!
hiihtelin suoraan fallesmannin puheille niin eivät löytäneet enää ollenkaan minun hakemusta läjästä!? ``oletko varma että jätit hakemuksen tälle asemalle?``
voi taivas! vaikka välillä vähän tyhmä olenkin niin seuraava poliisiasema on 50 kilometrin päässä että melko varmasti olen oikeassa paikassa!
kyyhkyn aloitus alkaa kolkutella jo ovella ja hankkimislupa mätänee komissaarion pöydällä! onko jotain paikkaa mistä nopeuttaa toimintaa, käyminen tai soittaminen ei ainakaan auta! |
Mihin oot vieny, kauhajoki 1-2 viikkoo. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
mercury Kanta-asiakas
Liittynyt: 14 Kes 2010 Viestejä: 487 Paikkakunta: etelä-pohjanmaa
|
Lähetetty: 02.08.2012 08:09 Viestin aihe: |
|
|
seinäjoelle _________________ joskus joutsenetkin näyttävät kurjilta |