Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
tulikeppi Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 10.04.2005 15:14 Viestin aihe: Jousen tekeminen |
|
|
Onko kukaan yrittänyt tehdä koskaan itse jousta? Jos jollain on kokemusta asiasta niin olisi kiva saada vinkejä, esim. mistä puusta ja miten jousi kannattaa valmistaa. Ja voiko yleensä tehdä itse jousta, joka soveltuisi metsästys käyttöön?
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
Speedy Jousimies
|
Lähetetty: 10.04.2005 17:40 Viestin aihe: Re: Jousen tekeminen |
|
|
tulikeppi kirjoitti: | Onko kukaan yrittänyt tehdä koskaan itse jousta? Jos jollain on kokemusta asiasta niin olisi kiva saada vinkejä, esim. mistä puusta ja miten jousi kannattaa valmistaa. Ja voiko yleensä tehdä itse jousta, joka soveltuisi metsästys käyttöön?
|
Itse voi toki tehdä jousen metsästyskäyttöön.
Lainaa jostakin kirjat Traditional Bowyer's Bible I - III -- niistä saat varmasti kaiken tarvitsemasi tiedon jousen tekemiseen. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Ghost Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 10.04.2005 22:27 Viestin aihe: |
|
|
Eihän niitä olekaan tehty kuin esihistoriasta lähtien... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
A.H Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 11.04.2005 20:41 Viestin aihe: Re: Jousen tekeminen |
|
|
tulikeppi kirjoitti: | Onko kukaan yrittänyt tehdä koskaan itse jousta? Jos jollain on kokemusta asiasta niin olisi kiva saada vinkejä, esim. mistä puusta ja miten jousi kannattaa valmistaa. Ja voiko yleensä tehdä itse jousta, joka soveltuisi metsästys käyttöön?
|
Käy perinnejousi sivuilla kyselemässä ja lukemassa keskustelut.
http://www.perinnejousi.fi/ |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|
Lähetetty: 12.04.2005 13:33 Viestin aihe: |
|
|
kävin tuolla perinnejousen sivuilla ja olihan siellä asiaa. Tarvii vaan aikaa, että saa luetuksi kaiken tähellisen sieltä... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|
Lähetetty: 14.04.2005 10:10 Viestin aihe: |
|
|
Vielä semmonen asia, ku on tuo tietämys vielä aika heikon puoleista, nii miten paunamäärän saa sitte mitattua, jos joskus saa sen jousen valmiiksi? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Kenai Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 14.04.2005 14:08 Viestin aihe: |
|
|
Paunamittari on luotettavin ja helpoin, viet pyssyn testattavaksi jousia myyvään liikkeeseen, joita ei valitettavasti Suomessa ole kovinkaan montaa.
Kotikonstein saa varmaan metsästys laillisuuden arvioitua eli katsot nouseeko 20 kg:n puntti jänteelle asetettuna (~40 lbs. / ~180 Nm) sinun vetopituudellasi maasta, eikö? Ei kyllä kovin tieteellinen menetelmä, mutta antaa sinnepäin arvion? _________________ _______
Kenai |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Speedy Jousimies
|
Lähetetty: 17.04.2005 22:54 Viestin aihe: |
|
|
Kenai kirjoitti: | Paunamittari on luotettavin ja helpoin, viet pyssyn testattavaksi jousia myyvään liikkeeseen, joita ei valitettavasti Suomessa ole kovinkaan montaa. |
Pieniä paunamittareita on myös monella harrastajalla (kannattaa kysellä aktiiveilta). Mutta liikkeissä tietysti myös. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|
Lähetetty: 30.04.2005 16:12 Viestin aihe: |
|
|
Ei oo vielä kerinny ees kunnolla alottamaan sitä jousen tekoa, joten tuli semmonen vielä mieleen, että täytyykö minun ottaa valmistuksessa huomioon mahdollisesti jälkeenpäin hommattavat lisälaitteet, (esim. tähtäimet) vai kuuluuko ne vain noihin taljavehkeisiin? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Bowsmithfi Vakituinen kirjoittaja
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
|