Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
tauhka Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 12.09.2012 14:52 Viestin aihe: Laminaattia rihlaan. |
|
|
Jos joutessaan teettäs rihlakkoon uudet tukit laminaatista säädettävällä poskipakalla, niin kukakohan olisi sopiva tekijä?
Miten hinta asettuu tuollaiseesa kaksiosaisessa tukissa verrattuna yksiosaiseen kiväärintukkiin? Luultavasti kalliimpi, mutta paljonko? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Kaaleb Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 12.09.2012 15:01 Viestin aihe: |
|
|
Minä oon siinä uskossa, että Immonen Kuhmossa voisi hoitaa tuommoisen. Tuntee kotomaiset aseet. Teki myös meidän muuan haulikkoampujalle Blaser F3:een mittojen mukaan puut. Multa saat puhelinnumeron, saattaisi minullakin olla sille asiaa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
tauhka Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 12.09.2012 18:07 Viestin aihe: |
|
|
Pitääpä soitella kun kerkeää.
Mites tuo säädettävä poskipakka. Onko kenelläkään kokemuksia sellaisesta mallista minkä säätöön ei tarvitse työkalupakkia raahata mukana?
Ilmeisesti ainakin nuissa GRS- tukeissa sellainen on? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Körmy Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 13.09.2012 22:15 Viestin aihe: |
|
|
Kaaleb kirjoitti: | Tuossa yksi. Varsin nättiä jälkeä. |
Näyttääpä varsin asialliselta! Viimeistelykin vaikuttaisi olevan oikein mainio etenkin siihen nähden että kyseinen kaveri taisi tehdä aika edullisesti noita tukkeja. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jkoiv Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 14.09.2012 11:45 Viestin aihe: |
|
|
Tämmönen Lauronen tulossa omaan Tikkaan. Vanha tukki oli menossa halki niin teettää uusi.
http://aijaa.com/dH6rHl
Tuo on vähän metsäsmallin ja ratamallin risteytys. Etupää melko siro ja takaa sitten säädettävä. Pyysin että tekee kestävimmästä laminaatista mitä löytyy ja värjää tummaksi. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jyräys Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 23.09.2012 22:29 Viestin aihe: |
|
|
Onko ketään teettänyt kokotukkista tukkia kivääriin? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Hemppo Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 03.01.2013 22:53 Viestin aihe: |
|
|
Ei mitään tarkoitusta ole (ainakaan vielä) kivääriin uutta tukkia hommata, mutta ihan mielenkiinnosta kysyn, että minkä verran tukin hinta alenee jos itse tekee viimeistely työt?
Eli tukkiseppä tekisi rautojen sovitukset ja isoimmat muodot tukkiin ja itse sitten hioisi loppuun ja käsittelisi tukin.
Ihan yleisesti siis kaikenlaisia tukkeja tarkoitan eli jotain arviota % määrästä kuinka paljon mahtaa alentua? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Section6 Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 05.01.2013 21:52 Viestin aihe: |
|
|
Hemppo kirjoitti: | Ei mitään tarkoitusta ole (ainakaan vielä) kivääriin uutta tukkia hommata, mutta ihan mielenkiinnosta kysyn, että minkä verran tukin hinta alenee jos itse tekee viimeistely työt?
Eli tukkiseppä tekisi rautojen sovitukset ja isoimmat muodot tukkiin ja itse sitten hioisi loppuun ja käsittelisi tukin.
Ihan yleisesti siis kaikenlaisia tukkeja tarkoitan eli jotain arviota % määrästä kuinka paljon mahtaa alentua? |
Karkeasti puolet halvempi. Riippuu tietysti paljon tekijästä, toiset arvostaa erilailla viimeistelyä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
LG1 Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 07.01.2013 09:57 Viestin aihe: |
|
|
Ei sepät aina suostu tuohon, että ostaja tekee viimeistelyn itse, joka on aivan ymmärrettävää, jos jonkinlaista tasoa laadussa pidetään. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Honkila Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 07.01.2013 13:32 Viestin aihe: |
|
|
LG1 kirjoitti: | Ei sepät aina suostu tuohon, että ostaja tekee viimeistelyn itse, joka on aivan ymmärrettävää, jos jonkinlaista tasoa laadussa pidetään. |
Mutta jos viimeistelyt tekee itse, eihän se sitten ole enää tukkispän tekemä. Vai mitä tuolla tarkotit?
Miksi ei sepät möisi myös tukkiaihioita, jos saavat niistä kerta katteen pois? Ainakin Lauronen on tehnyt aihioita, ja "oppipoika" Jarno Kemppainen tekee edelleen.. Saa ite päättä mihin vaiheeseen valmistetun puupalan ottaa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
heym Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 20.01.2014 20:15 Viestin aihe: |
|
|
Honkila kirjoitti: | LG1 kirjoitti: | Ei sepät aina suostu tuohon, että ostaja tekee viimeistelyn itse, joka on aivan ymmärrettävää, jos jonkinlaista tasoa laadussa pidetään. |
Mutta jos viimeistelyt tekee itse, eihän se sitten ole enää tukkispän tekemä. Vai mitä tuolla tarkotit?
Miksi ei sepät möisi myös tukkiaihioita, jos saavat niistä kerta katteen pois? Ainakin Lauronen on tehnyt aihioita, ja "oppipoika" Jarno Kemppainen tekee edelleen.. Saa ite päättä mihin vaiheeseen valmistetun puupalan ottaa. |
Millanen homma tehdä aihiosta valmis tukki? tarviiko jotain erikoisempaa työvälinettä? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
snapper Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 20.01.2014 23:39 Viestin aihe: |
|
|
Eikös jenkkilästä saa noita aihioita suht edullisesti ja jos itse viimeistelee niin saturaisella voi päästä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Stobe Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 21.01.2014 09:58 Viestin aihe: |
|
|
heym kirjoitti: | Honkila kirjoitti: | LG1 kirjoitti: | Ei sepät aina suostu tuohon, että ostaja tekee viimeistelyn itse, joka on aivan ymmärrettävää, jos jonkinlaista tasoa laadussa pidetään. |
Millanen homma tehdä aihiosta valmis tukki? tarviiko jotain erikoisempaa työvälinettä? |
Eipä kait siihen mitään erikoistyökaluja tarvita, porakone+terät, pari talttaa ja viila sekä viimeistelyyn hiomapaperia niin pääsee aika pitkälle.
Työtähän se vaan helpottaa jos löytyy pylväsporakonetta tai jyrsintä.
Ja muistaa sitten mitata vaikka kahdesti ennen kuin rupeaa tekemään, helpompi sitä matskua on ottaa pois mitä lisätä |
|
Takaisin alkuun |
|
|
heym Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 21.01.2014 13:23 Viestin aihe: |
|
|
Stobe kirjoitti: | heym kirjoitti: | Honkila kirjoitti: | LG1 kirjoitti: | Ei sepät aina suostu tuohon, että ostaja tekee viimeistelyn itse, joka on aivan ymmärrettävää, jos jonkinlaista tasoa laadussa pidetään. |
Eipä kait siihen mitään erikoistyökaluja tarvita, porakone+terät, pari talttaa ja viila sekä viimeistelyyn hiomapaperia niin pääsee aika pitkälle.
Työtähän se vaan helpottaa jos löytyy pylväsporakonetta tai jyrsintä.
Ja muistaa sitten mitata vaikka kahdesti ennen kuin rupeaa tekemään, helpompi sitä matskua on ottaa pois mitä lisätä |
Eli sopivaa pientä puuhaa talveksi. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
MatiasS Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 21.01.2014 15:04 Viestin aihe: |
|
|
Onko tuo tekeminen sitten kannattavaa? Ko on kumminki tukkiseppiä jotka tekee hyvää jälkeä eikä velota valmiistakaan paljon mitään. Jos värkätä haluaa niin tekee alusta asti ite. Kaveri puhu että yks tekee perus ratatukin 150€ niin suunnitellu että taian käyttää bössän sillä, kuulostaa että vähän harrastus pohjalta kyllä tekee noita vaikka ammattilainen onki ko taitaa maksaa jo se puukin jo aika paljon tuomoseen tukkiin ko pähkinää ne taisi olla tuntus ettei paljon teko palkkaa saa tuosta
Tietysti ite tekeminen minuaki houkuttais siinä mielessä että ei ole tullu tuota harrastettua ja jos onnistuu niin olishan se kiva semmonen ite tehty. Oikeastaan ainoa mikä tuossa niinkö hirvittää on juurikin tuo rautojen sovitus... Missä vaiheessa se pitäs tehä ettei kovin suuri työ mene hukkaan jos ei sitten onnistukkaan? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|