Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
mirage Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 30.12.2011 13:12 Viestin aihe: |
|
|
markkur kirjoitti: | Itselläni on kaksi riistakameraa.Keep guard KG-680V ja Moultrie Game spy M-100.
KG-680V hyvät puolet:
-herkkä liiketunnistin
-kaikki kissaa suuremmat tulee varmasti kuvattua
-tulee paljon kuvia kohteista
-kuvaa noin 20m etäisyydeltä
-yökuvat hyviä
-paristot kestävät hyvin
-edullinen hinta
-helppokäyttöinen
Huonot puolet:
-päiväkuvat tummia
-videokuva pimeässä tummaa lähes kelvotonta.
-lcd näytöllä päivämääristä ja kellonajoista ei saa selvää
SUOSITTELEN KEEP GUARD KG-680V KAMERAA SIINÄ ON HINTA LAATUSUHDE KOHDALLAAN. |
http://www.videoita.fi/video.php?id=673&s=1
Tuossapa mun KG680 V kameralla kuvattua. Ei tuo minun mielestä hirveän tummaa ole..... _________________ no enhän minä kun ootin että joku muu ampuu ensin... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
LG1 Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 30.12.2011 13:27 Viestin aihe: |
|
|
Kuvan laatu ja valaistus riippuu paljon kameran kulmasta, sitä ei kannata suunnata kovasti alaspäin, vaan melko vaateriin. Toki etäisyys vaikuttaa.
Deal Extremestä saa lisävaloja tai ainakin joskus sai, jotka pelittävät myös riistakameroiden kanssa. Itselle tarvetta sellaiselle ei vielä ole tullut, kun ei ole ollut tarvetta koko peltoa valaista. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
vuornos Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 02.09.2012 17:58 Viestin aihe: |
|
|
Haulla ei oikein löytynyt kunnollista sivua riistakameroista joten nostetaas tätä esille.
Ois tarkoitus hommata riistakamera joten mikä olisi varteenotettava vaihtoehto.
Tarjontaa on aivan käsittämättömästi ja kokemusta ei ole noista ollenkaan.
-hinta 100-150€
-hyvä pakkasenkestävyys
-ei tarvitse olla lähettävä malli _________________ baikal IJ-27
tikka m595 |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Megi Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 02.09.2012 19:08 Viestin aihe: |
|
|
Itsellä myös riistakameran osto edessä. Max hinta 250€, mutta mielellään sinne alle 200€hujakoille. Ei tarvitse olla lähettävä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Mc-manteli Kanta-asiakas
Liittynyt: 28 Lok 2007 Viestejä: 3606 Paikkakunta: Länsirannikko
|
Lähetetty: 02.09.2012 23:01 Viestin aihe: |
|
|
Onkohan näistä riistakameroista mikään taho tehnyt minkäänlaisia testejä (lehdet)? Ainakaan omaan silmään ei oo juttua osunut..
Olis varmasti ihan paikallaan. Jonkinlaista osviittaa sais et mikä vehe vois kannattaa. Omakohtaista kokemusta on ainoastaan yhdestä halpiskamerasta (merkkiä en muista). Kavereilla on kyllä ollu hyviäki vehkeitä ja tosi laadukkaita kuvia oon nähnyt, aika usein kuulee näitä "ottaa päivässä 200 kuvaa joista puolet tyhjiä" kuin myös "ei se ota kuvia ollenkaan".... käyttäjässä vai kamerassa vika?? Vai molemmissa?
Kameroita kuitenki löytyy esim. tuohon max. 200€ hintahaarukkaan todella monenlaisia... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
debelici Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 03.09.2012 21:57 Viestin aihe: |
|
|
Eiköhän niitä käyttökelpoisia kameroita markkinoilta löydy, mutta taitaa olla vähän tuurissa että osaa ostaa toimivan yksilön. Tämä se on ollut Kiinan poikien vermeissä ennenkin ongelmana. Ostit sitten minkä laitteen hyvänsä, niin neuvoisin suojaamaan sen jotenkin pahimmalta sateelta. Itse luotin kameran säänkestävyyteen, puolitoista vuotta käytössä oltuaan alkoi häröillä. Nyt alkaa olla uuden hankinta edessä, sille onkin sitten jo suojalaatikko valmiina. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Höökivaunu Vakituinen kirjoittaja
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
Navarone Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 19.09.2012 12:06 Viestin aihe: |
|
|
Stealth cam skout-7 lähtee nyt testiin niin näkee mitä tuli ostettua..
Vanha moultrie d40 sanoi sopimuksensa irti, ei hyväksynyt enää muistikorttia tai siis väitti et olis lukittu.. _________________ naturalis messor |
|
Takaisin alkuun |
|
|
-pikkupeto- Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 19.06.2013 21:42 Viestin aihe: KG-680V pimeni |
|
|
Onko vinkkejä saako näitä korjailtua, kolme vuotta vanha KG-680V meni aivan pimeäksi näyttöön ei tule mitään ledi vilkkuu setup asennossa liiketunnistimen aktivoidessa ja on-asennossa muutaman kerran muttei ota kuvia. PAtterit vaihdoin ja mittasin piirikortille jännitteen reilu 2x6V. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Mikasa Kanta-asiakas
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
Nimrod Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 20.06.2013 20:18 Viestin aihe: |
|
|
Primos. Kallis peruskameraksi, mutta on sitten varma. Vähän vanhaa liittoa, mutta eipä tarvitse värkätä ja valoteho riittää pidemmällekin. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
S.M.Terri Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 28.06.2013 02:25 Viestin aihe: |
|
|
Lähettävä riistakamera hakusessa joko Uway tai Scout guard... kumpi on toiminta varmempi vai onko joku muu merkki parempi |
|
Takaisin alkuun |
|
|
kuusitukki Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 28.06.2013 20:45 Viestin aihe: |
|
|
ltl acorn mg 5210.ite ottasin.tällä kokemuksella.voi olla parempiakin. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
R Lagus Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 28.06.2013 22:39 Viestin aihe: |
|
|
kuusitukki kirjoitti: | ltl acorn mg 5210.ite ottasin.tällä kokemuksella.voi olla parempiakin. |
+1 _________________ Tikka T3
Sako P46
A400 |
|
Takaisin alkuun |
|
|
harriharjus Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 03.07.2013 08:38 Viestin aihe: Scoutguard 550 |
|
|
Tämä Scoutguard 550 on nyt yli kolme vuotta hyvin palvellut ja 9500 kuvaa kuvaa ottanut. Viime talvena kauris ruokinnassa niistä 5500, ennemmin oli nuolukivellä niin tuli vähemmän. Nyt tilasin eränetistä kaksi lisää kun kerran on hyvin toiminut ainakin minulla. Tammi-maaliskuussa otti kolmenkuukauden aikana 4500kuvaa yksillä paristoilla eivätkä menneet silloinkaan loppuun mutta vaihdoin kumminkin paristot uusiin. Hyviä kuvia tulee sekä päivällä että yöllä, olen verrannut kavereiden kuviin ja ei moittimista, en rupea mollaamaan muun merkkisiä koneita sillä jokaisella saa olla oma mielipiteensä. Ottaa kuvia 20m etäisyydeltä kun itse kävelen ohi kamerasta. Ruokinta lavalta närhet ja harakat ja kissan keltasirkku jahdissa 3m päästä. Normaalisti on noin 6m päässä ruokinta lavasta ja silloin kuvaa kaikki jäniksetkin maassa ja kauriit myös muutaman metrin päässä jo automaatin takaa. Vaikka muuta väitetään niin omasta kokemuksesta kauriit ei ainakaan pelkää punaista infrapuna salamaa, kyllä ne kameraan joskus katsovat ja silloinhan niistä saa hyviä kuvia. Omasta kokemuksesta myös mustasalamalla ei tule yhtä hyviä kuvia, mielestäni teho ei riitä, kolmen eri kameran kuvia olen katsellut. Kamerani on linnunpöntössä josta on etulevy poistettu suojassa sateelta. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|