Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
hyylä Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 22.06.2005 21:02 Viestin aihe: |
|
|
Koitin laittaa kuvia, mutta ei onnistunu. Sitten tajusin lukea ohjeet ja hokasin et en saa kuvia nyt tänne mitenkään. Täytyypä säätää vähäsen... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Aku ***
|
Lähetetty: 22.06.2005 22:40 Viestin aihe: |
|
|
Ite arvelin kuumailmapuhaltimella sulattaa kaaveen muotoa ja kääntää sen "laskeutuvaan" asentoon ( saa nähä mitä käy )
Mitä sitten pitää oikein tehä?´
en ole mikään maailmanparantaja joten ei ole sähköhommat hanskassa.
eli mitä pitäs ottaa huomioon moottoria laitettaessa, mitä virtalähteitä? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
hyylä Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 23.06.2005 10:53 Viestin aihe: |
|
|
Aku kirjoitti: | Ite arvelin kuumailmapuhaltimella sulattaa kaaveen muotoa ja kääntää sen "laskeutuvaan" asentoon ( saa nähä mitä käy ) |
Voipi olla työn ja tuskan takana tuo muotoon vääntäminen kuumailmapuhaltimen avulla. Omia kokemuksia ei ole, mutta juttuja olen kuullut.
Aku kirjoitti: | eli mitä pitäs ottaa huomioon moottoria laitettaessa, mitä virtalähteitä? |
Mulla on ollu moottori joka tarvii 6 volttia ja oon käyttäny 9 voltin paristoa. Ei taia olla ihan terveellinen yhdistelmä, mut ei oo ainakaan vielä räjähtäny käsille. Patteri tosin kuluu melko nopeaa. Pitäs varmaan käydä hommaamassa semmonen johon saa sen neljä AA-paristoa ja siitä lähtee piuhat. Säätöä, säätöä... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Killah Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 29.06.2005 01:32 Viestin aihe: |
|
|
Kyllä ne tullee kuville joukhaiset ja haapanat. Se on miehestä eikä kuvista kiinni... Minä tiijän...
Mitenkä kun on niitä radio-ohjattavia veneitä... laittas semmosen päälle sorsankuvan tai jotain... sit kun sais vielä toimitasädettä isommaksi niin laittas vaikka pari tavallista kuvaa letkaan perään ja kävis houkuttelemassa esim. kauempana uivia parvia lähemmäksi... Testatkoot joku jolla on aikaa ja rahaa... _________________ Tärkeintä ei toki ole saalis, vaan sen määrä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Paukku Masa Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 29.06.2005 02:10 Viestin aihe: |
|
|
Aku kirjoitti: | Ite arvelin kuumailmapuhaltimella sulattaa kaaveen muotoa ja kääntää sen "laskeutuvaan" asentoon ( saa nähä mitä käy )
|
Ei hyvin käy!
Itekkin niitä fiksailin, eikä ne niin paljoa anna periksi, jotta voisi laskeutuvaksi väännellä!!
Leikkaa suosiolla kuvalta pää irti ja tee kaula vaikka putkesta!! _________________ Kahta ei saa kokeilla: Siskoa sormella ja kansantansseja |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jazka Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 29.06.2005 10:49 Viestin aihe: |
|
|
Eikös tuohon kaulan sulautumisestä että se olisi aidomman näköinen niin eikö siihen käy vaikka 0,5L:n limupullon kaula? Tuli vaan mieleen kun ajattelin.. _________________ Tikulla silmään sitä joka vanhoja muistelee, ja sitä tikkua muistellaan sitten. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jazka Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 29.06.2005 10:58 Viestin aihe: |
|
|
Siis taas tuli kyllä niin epäselvää tekstiä että . tarkoitin että eikö kaula olisi luonnollisempi jos aivan tyv
een laittaisi vailla 0,5L:n limupullon kaulan? _________________ Tikulla silmään sitä joka vanhoja muistelee, ja sitä tikkua muistellaan sitten. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Aku ***
|
Lähetetty: 29.06.2005 14:12 Viestin aihe: |
|
|
Joo, ei sitten varmaan kannata edes kokeillakkaan.
hyvä että asia tuli selville
No sitten takasin propellisorsan tekoon. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Hunter.Man Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 01.07.2005 17:09 Viestin aihe: |
|
|
kertokaapa mistä kannattaa tilata sorsan kaaveita???? _________________ Erankavijat.netin Babo
Riista.fi:n PasiN |
|
Takaisin alkuun |
|
|
lisbe
|
Lähetetty: 01.07.2005 19:45 Viestin aihe: |
|
|
Itse olen tehnyt oman roboni finnfoam levystä veistellen,jonka jälkeen lasikuitu päälle.Sen jälkeen sahasin selkään "konepellin" ja kaiversin moottorin tarvitseman tilan finnfoamia pois. Moottorina toimii tietokoneen prossun tuuletin ja akselina 4.2mm rosteritanko.Siivet tein 0.5mm alumiinilevystä. Virrankulutus olematon ja toiminut jo kolme vuotta ja porskuttaa edelleen. Voin laittaa joskus syksymmällä ehkä kuviakin. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
fange Kanta-asiakas
Liittynyt: 09 Elo 2004 Viestejä: 1325 Paikkakunta: Inarista etelään
|
Lähetetty: 01.07.2005 19:46 Viestin aihe: |
|
|
aikas veikeän näköistä porukkaa
varsinkin heliumläskit |
|
Takaisin alkuun |
|
|
HC HUNTER Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 02.07.2005 13:26 Viestin aihe: |
|
|
Rupesi minuakin kiinnostamaan tuo robosorsa homma niin paljon,että pienessä päässäni olen jo miettinyt erilaisia vaihtoehtoja.eräs päähänpistoni olisi tälläinen:Meillä lienee mökillä vanha(hieman rikki)nikko sähkötoiminen radio-ohjattava vene,jonka saattaisi saada toimintaan.Eli ottaisin muovit siitä päältä pois ja jättäisin vain pohjan.Sitten tekisin noiden tee-se-itse kaaveiden mukaan uretaanista heinurin ja "istuttaisin" sen siihen veneen "runkoon".Uretaanista se olisi paras tehdä sillä jos se sattuu keikkaamaan niin kelluu ainakin.Eli jos löydän vanhan veneeni mökiltä ja saan sen toimintakuntoon niin rakennan kyseisen härvelin ja voin sitten kertoa lisää projektista ja tuloksista.
PS:Jos jollakulla on vielä hyviä vinkkeja tai jotain mitä minun pitäisi ottaa huomioon niin kertokaa ihmeessä _________________ Suurin hurma ei ole tappamisessa,vaan tappamatta jättämisessä-peace man- ja !&%¤#,tulta munille |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Hunter.Man Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 02.07.2005 14:02 Viestin aihe: |
|
|
HC HUNTER kirjoitti: | Rupesi minuakin kiinnostamaan tuo robosorsa homma niin paljon,että pienessä päässäni olen jo miettinyt erilaisia vaihtoehtoja.eräs päähänpistoni olisi tälläinen:Meillä lienee mökillä vanha(hieman rikki)nikko sähkötoiminen radio-ohjattava vene,jonka saattaisi saada toimintaan.Eli ottaisin muovit siitä päältä pois ja jättäisin vain pohjan.Sitten tekisin noiden tee-se-itse kaaveiden mukaan uretaanista heinurin ja "istuttaisin" sen siihen veneen "runkoon".Uretaanista se olisi paras tehdä sillä jos se sattuu keikkaamaan niin kelluu ainakin.Eli jos löydän vanhan veneeni mökiltä ja saan sen toimintakuntoon niin rakennan kyseisen härvelin ja voin sitten kertoa lisää projektista ja tuloksista.
PS:Jos jollakulla on vielä hyviä vinkkeja tai jotain mitä minun pitäisi ottaa huomioon niin kertokaa ihmeessä |
Kuulostaa ihan toimivalta idealta, vai mitä mestari Lahtinen sanoo? _________________ Erankavijat.netin Babo
Riista.fi:n PasiN |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Lahtinen ***
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 20483 Paikkakunta: Suur-Satakunta
|
Lähetetty: 03.07.2005 09:46 Viestin aihe: |
|
|
Ja Suuri Obi Wan Kenobi vastaa .
HC Hunterin ideassa näkisin pari huomioonotettavaa seikkaa:
- Systeemi vaatinee toimiakseen selkeää avovettä, eli tuollaisessa lettoympäristössä voi mennä ”vetoakseli” tukkoon.
- Ohjauksen on oltava ”automaattinen”. Eli jos joudut käyttämään vehjettä sorsien näköpiiriin ilmaantuessa kuin normaalia kauko-ohjauskonsolia ---> Sorsat mahdollisesti näkevät liikkeen, viimeistään siinä vaiheessa kun alat siirtää konsolia pois käsistä ja ottamaan asetta valmiiksi.
Ratkaisun pitää olla sellainen, että napsautat vaivihkaa vaikka vyölläroikkuvasta konsolista ”sorsan” ajelemaan. Sorsien nimittäin pitää nähdä houkutussorsasi ja samalla ne myös näkevät sorsan ympäristössä olevan ylimääräisen metsämiehen liikkeen.
Tämänmoinen näkemys siis meikäläisellä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
manitoba Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 03.07.2005 11:03 Viestin aihe: |
|
|
Kyllä Lahtisen näkemys on ihan oikea,sen takia juuri purin jo aikoja sitten omasta robosta koko kaukosäätimen Ja syy oli juuri tämä jatkuva hyppääminen,esimerkiksi veneessä istuessa saat hypätä ylös vähän väliä, jos vielä on puskat ympärillä,niin sinun pitää ojentaa kättä puskan yli että saat säteen osumaan,ja sitä ei sorsa oikein mielellään sulata,kun pitäisi puhallella pilliinkin ja ase oltava valmiina niin sanon kokemuksesta että sähläämiseksi menee.Silloin kun näitä eka roboja tuli niin minäkin olin rintarottingilla että nyt ei tarvii muuta kuin istua veneessä ja painaa nappia niin ropo räpyttää,mutta totuus olikin toisenlainen.Kun sulla on ohjain kädessä saat koko ajan kytätä että milloin sorsia tulee että voi panna sen taas päälle,laittaa sen vaan päälle kun aloittaa jahdin ja ottaa pois päältä kun lopettaa,voi vaikka syödä eväitään rauhassa eikä vahtia koko aikaa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|