Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Fighterman Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 27.02.2013 08:11 Viestin aihe: Kärppä |
|
|
Mitenkä vahingollisena pidätte kyseistä otusta? Joskus kuulin jutun että huonona myyrävuotena olisi todella suuri kanalintujen poikasten hävittäjä. Itsellä nuo tyhjäävät supiloukut syöteistä muttei keveytensä vuoksi sitä laukaise. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
suomen_hallitus Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 28.02.2013 14:58 Viestin aihe: |
|
|
Itse annan kärpälle synnit anteeksi, mutta ymmärrän jos joku sitä pyytää. Saattaa verottaa lintuja ja jopa kanalintuja(lähinnä poikueita). Peltopyitä kyllä tappaa joskus enemmänkin jos sellaisia olisi. Pikkuserkku lumikko on jo puhtaasti pikkujyrsijöiden täystuho. Luonto-ohjelmassa tuli kerran nähty kuinka kärppä tappoi itseään kymmenen kertaa painavamman kanin. Se joutui väsyttämään kanin ensin, kun sitten puri kania niskaan. Näätä ja minkki pystyvät ilmeisesti tappamaan maksimissaan itseään neljä kertaa painavamman otuksen, mikä sekin on paljon ja saattaa jäädä joskus haaveeksikin jos lähtevät yrittämään. Tällöin ollaan jo täysikasvuisen rusakon ja ukkometson mitoissa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Drosselhof Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 12.12.2013 17:14 Viestin aihe: Kärpän houkuttelusta |
|
|
Moi!
En löytänyt sopivampaakaan ketjua tälle enkä viitsinyt uutta aloittaa...
Onko teillä kokemusta kärpän loukkupyynnistä hajusteita käyttäen? Olen etsiskellyt netistä ja kaupoista enkä löydä mitään erillistä kärppähajustetta. Käykö kärpälle samat hajusteet kuin minkille?? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
pölykeuhko Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 12.12.2013 18:39 Viestin aihe: Re: Kärpän houkuttelusta |
|
|
Drosselhof kirjoitti: | Moi!
En löytänyt sopivampaakaan ketjua tälle enkä viitsinyt uutta aloittaa...
Onko teillä kokemusta kärpän loukkupyynnistä hajusteita käyttäen? Olen etsiskellyt netistä ja kaupoista enkä löydä mitään erillistä kärppähajustetta. Käykö kärpälle samat hajusteet kuin minkille?? |
Parhaan tuloksen saat käyttämällä esim.riistan sisälmyksiä syöttinä.Monesti on kyllä onnistunut kalasyötilläkin.Helppo pyydettävä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
MikaKy Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 12.12.2013 21:23 Viestin aihe: |
|
|
Mulla meni kerran talvella kärppä puuhun pystykorvan edellä, ihan sujuvasti näytti kuustenkin oksilla liikkuvan. Ainut kerta kun oon kärpän puussa nähnyt . Varmasti on kyllä aika taitava tyhjentämään puissakin olevia linnunpesiä, jos tarve vaatii. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Löllö Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 14.12.2013 19:32 Viestin aihe: |
|
|
Kyllä ne lintujen ja jänisten poikaset saa kyytiä kun kärppä ne yhyttää.. Muutamia tulee kaudessa saaliiksi minkin/näädän raudoista.. _________________ http://helimarinronja.nettisivu.org/ |
|
Takaisin alkuun |
|
|
EsaP Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 14.12.2013 22:18 Viestin aihe: |
|
|
Tosin ei ole kärpällä tarvetta kiipeillä, koska pystyy saalistamaan pikkujyrsijöitä maan pinnalla ja myös -alla. Kesäisin pääsaalis myyrät ja varsinkin vesimyyräspesialisti. Tarvittaessa tappaa kyllä jäniksen poikaset ja kanalinnut. Youtubessa paljon videoita joissa saaliina kaniinit. Ei tahdo onnistua tappo johtuen pienestä suusta ja -hampaista. _________________ Tämmöst tänään ja huomenna sitte jotain ihan muuta. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
villikettu Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 22.12.2013 14:23 Viestin aihe: |
|
|
Kärpälle riittää että on loukku pyynnissä. Seuraavalle tarvi melkein sitäkään. Haitallisuudesta en tiedä, varmasti tappaa ainakin omiksi tarpeiksi. Joskus oon jopa siirtoistuttanut talon alle rotanpyyntiin. Tosin rotta piti silti tappaa ite =). |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Dermo Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 22.12.2013 15:25 Viestin aihe: |
|
|
Ihmisten nurkista mä jätän kärpät rauhaan, hiiret ei pääse juhlimaan.
Maastossa tavatessa on yleensä exitus tarjottu, minkin pyynnin sivutuotteena noita tuli joskus enempi.
. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Mc-manteli Kanta-asiakas
Liittynyt: 28 Lok 2007 Viestejä: 3606 Paikkakunta: Länsirannikko
|
Lähetetty: 22.12.2013 15:48 Viestin aihe: |
|
|
villikettu kirjoitti: | Joskus oon jopa siirtoistuttanut talon alle rotanpyyntiin. Tosin rotta piti silti tappaa ite =). |
Tuota kokeilin itekkin, sillä seurauksella että 2 päivän päästä oli kuivaajan lattialla kärppä syötynä, nahka ja takakäpälät
jäljellä..
joskus nuita tuli pyydettyä ettei kaikkia peltopyitä tappaisivat.. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
suomen_hallitus Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 31.12.2013 17:37 Viestin aihe: |
|
|
Hieman lisäystä. Kärppä on lintujen suhteen todettu melkoiseksi pesärosvoksi ja on erittäin pätevä ryöstöissään puissa ja linnunpöntöissä. Kiipeäminen onnistuu erittäin hyvin. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|