Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Kettu ***
|
Lähetetty: 27.04.2014 19:06 Viestin aihe: Veitsen tupen teettäminen |
|
|
Ostin muela kodiak metsästysveitsen vähän aikaa sitten. Siinä on ihan hienon näköinen tuppi ja vaikuttaa laadukkaaltakin. Joku suunnitteluvirhe siinä kuitenkin oli kun veitsi tökkäsi tupen sivusta pitkällä viillolla ulos sitä tuppeen laitettaessa. Eli siinä meni sitten se tuppi rikki. Olisiko kellään tiedossa missä voisin teetättää veitseeni nahkaisen tupen? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
RiUDE Kanta-asiakas
Liittynyt: 24 Maa 2004 Viestejä: 20455 Paikkakunta: Savonlinna
|
Lähetetty: 27.04.2014 19:10 Viestin aihe: |
|
|
Promaakari _________________ Savo suureksi. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Anttiman Kanta-asiakas
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
heiluri Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 27.04.2014 20:18 Viestin aihe: |
|
|
Hienoja.
Kateeksi käy,minulta syntyy veitsi ja puukko mutta tuppea en tumpelo saa aikaan,onneksi on noita jotka osaavat. _________________ Kertalaakiyhdistys |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Kettu ***
|
Lähetetty: 27.04.2014 21:33 Viestin aihe: |
|
|
Kiitoksia tiedoista. Onpa hienoja tuppia tuolla hollantilaisella valmistajalla. Ei näytä olevan Kodiakkia sillä sisällä. En kyllä lähetä veistä yhtään mihinkään. Promaakari voisi olla kova sana. Taitaa vaan tulla tyyriiksi... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
heiluri Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 27.04.2014 21:44 Viestin aihe: |
|
|
Katseleppa Tuubista vaikka Ian Atkinsonin pätkiä,näyttäviä nahkatöitä ja kyllä noilla ohjeilla hivenen tyumpelokin saa tupen aikaiseksi.
Olen tässä katsellut niitä kun alkoi taas tupenteko vaivata,on auennut monta ongelmaa,tiedonpuutehan tuo on minun tupen tekoa vaivannut,eiköhän tuo nyt ala sujua. _________________ Kertalaakiyhdistys |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Kettu ***
|
Lähetetty: 27.04.2014 21:48 Viestin aihe: |
|
|
heiluri kirjoitti: | Katseleppa Tuubista vaikka Ian Atkinsonin pätkiä,näyttäviä nahkatöitä ja kyllä noilla ohjeilla hivenen tyumpelokin saa tupen aikaiseksi.
Olen tässä katsellut niitä kun alkoi taas tupenteko vaivata,on auennut monta ongelmaa,tiedonpuutehan tuo on minun tupen tekoa vaivannut,eiköhän tuo nyt ala sujua. |
No en nyt aikonut itse tehdä. En eppäile etteikö jonninmoinen iteltäkin syntyisi ajan, hien ja viinan voimin, mutta nyt on haussa ostotuppi. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Kettu ***
|
Lähetetty: 11.05.2014 21:53 Viestin aihe: |
|
|
Tulipa sitten tilattua netistä Muelan itsensä tekemä tuppi kipinäraudalla varustettuna. 18€. Asiallisen oloinen. Jotenkin vaan kaipaisi jotain spesiaalia. Yleensä nämä tehdastupet ovat aika hengettömiä tms. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jyräys Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 10.09.2014 23:30 Viestin aihe: |
|
|
Tuossa Promaakarin kätten jälkeä, Fjällkniven H1 tuppi.
Oma hahmotelma paperille ja tekijän näkemys asiasta vastasi hyvin sitä mitä halusin.
Voin kyllä suositella kyseisen herran töitä. Olen tuon tupen ja patruuna askeja tilannut häneltä. Nopea toimitus ja asiallinen hinnoittelu käsityönä tehdyistä kestävistä tuotteista.
_________________ Save a tree - eat a beaver |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Kettu ***
|
Lähetetty: 09.11.2014 18:23 Viestin aihe: |
|
|
Onpa kyllä hyvän näköinen tuppi Jyräyksellä. Itse tilasin vielä brittien bushcraftstoresta spec opsin combat master yleistupen. Siinä on kydexinen sisätuppi, jota lämmittämällä ja muotoilemalla sain veitsen istumaan todella hyvin. Nyt olen tyytyväinen. Laittaisin kuvan, mutta nyt en taas osaa . Kyllähän tuollainen käsityönä tehty tuppi on tietenkin parempi. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Kuhmon Ahma Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 09.11.2014 19:19 Viestin aihe: |
|
|
Ne jotka väittävät etteivät osaa tehdä puukkoon tuppea tuskin ovat sitä edes yrittäneet. Ei se ole mitään salatiedettä!
Tuolta löytyy ohjeita
http://www.puukkosivut.net/index.php _________________ Metsästys ei ole harrastus vaan elämäntapa |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|
Lähetetty: 09.11.2014 19:25 Viestin aihe: |
|
|
Helpompaa kuin heinänteko
_________________ Metsästys ei ole harrastus vaan elämäntapa |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Kettu ***
|
Lähetetty: 09.11.2014 19:36 Viestin aihe: |
|
|
Kuhmon Ahma kirjoitti: | Helpompaa kuin heinänteko
| l
Hyvä taito tuo. Osaaminen ja viitsiminen ovat vain eri asioita |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|
Lähetetty: 10.11.2014 01:45 Viestin aihe: |
|
|
Lainaus: | Osaaminen ja viitsiminen ovat vain eri asioita |
Aivan! Kukaan ei ole seppä syntyessään, mutta tekemällä oppii.. _________________ Metsästys ei ole harrastus vaan elämäntapa |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|
Lähetetty: 10.11.2014 02:03 Viestin aihe: |
|
|
Tuossa pätevä nahkamies. Varmasti onnistuu myös puukon tupet
http://www.markkulehto.com/ _________________ Metsästys ei ole harrastus vaan elämäntapa |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|