Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
valmet 412s Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Maa 2004 Viestejä: 17089 Paikkakunta: pohjois-stakunta
|
Lähetetty: 16.06.2014 21:16 Viestin aihe: |
|
|
Teimpä tukkiremonttia berettaan joutessani... tein empiirisen vertailututkimuksen kaapissa olevaan haulikkokalustoon ja kas kummaa hoksasin lyhyenä pitämäni beretan perän olevan koko joukon pisin ja vielä omituisesti vinoon muotoillun.... epäilykset heräsivät kiekkoradalla kun varmuutta ei saanut, joskus kiekko hajosi tomuksi, joskus meni halki ja joskus jatko matkaansa vaikka ennakot ja tuntuma hyvästä laukauksesta jäi...
-nyt mitoitus just sama kuin valmetissa, perät sattuvat olemaan identtiset mitoitukseltaan ja minulle just passelit 15v. Kokemuksella....
-no näkee nyt ke ko radalle pääsee. _________________ Varisjahdin veteraani... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Tukkikaveri Kanta-asiakas
Liittynyt: 26 Maa 2014 Viestejä: 262
|
Lähetetty: 17.06.2014 15:13 Viestin aihe: |
|
|
Valmetin perämitoitus, tai oikeastaan harjan korkeus ei käy yhtään Berettaan. Nyt ammut varmasti alle. _________________ (jyvä) kasa-ampujat |
|
Takaisin alkuun |
|
|
PT82 Kanta-asiakas
Liittynyt: 11 Elo 2006 Viestejä: 196
|
Lähetetty: 23.06.2014 08:11 Viestin aihe: |
|
|
Löytyisikö täältä apua seuraavaan pulmaan;
Beretassa (DT10) etutukki liikkuu hieman ylös-alas suunnassa, ei sivuttaisliikettä.
Pystyykö etutukkia itse jotenki "kiristämään" että liike lakkaa. Liike on melkoisen pieni, mutta kaikki lisähaittatekijät radalla ovat turhia. _________________ Tuolta se tuli, ja tuonne se meni. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jyrkkä D Kanta-asiakas
Liittynyt: 19 Lok 2008 Viestejä: 6232
|
Lähetetty: 23.06.2014 09:19 Viestin aihe: |
|
|
PT82 kirjoitti: | Löytyisikö täältä apua seuraavaan pulmaan;
Beretassa (DT10) etutukki liikkuu hieman ylös-alas suunnassa, ei sivuttaisliikettä.
Pystyykö etutukkia itse jotenki "kiristämään" että liike lakkaa. Liike on melkoisen pieni, mutta kaikki lisähaittatekijät radalla ovat turhia. |
Itse liimasin aikoinaan SKB:n tukkiin piipun alle pari kerrosta teippiä parin sentin matkalle. Loppui liikkuminen. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
valmet 412s Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Maa 2004 Viestejä: 17089 Paikkakunta: pohjois-stakunta
|
Lähetetty: 23.06.2014 13:20 Viestin aihe: |
|
|
Tukkikaveri kirjoitti: | Valmetin perämitoitus, tai oikeastaan harjan korkeus ei käy yhtään Berettaan. Nyt ammut varmasti alle. |
Hmmm täsmälleen samaan käy ja molemmat käy jyvällä just keskelle kuvion eli ei yläkäyntiä piipuissa.
-kiekkokierros 22, paremmin sopii kuin ennen remonttia. Tukin harjaan en koskenut lainkaan, sattu olemaan valmetinkanssa täysin sama perä. _________________ Varisjahdin veteraani... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
meikaankka Vakituinen kirjoittaja
Liittynyt: 15 Mar 2007 Viestejä: 86
|
Lähetetty: 20.01.2016 13:04 Viestin aihe: |
|
|
Terve. Mitähän kohtaa mie en tajua. Kyseessä kaverin vanha Monte Carlo ja tukki pitäisi liimailla kuntoon. Homma tökkäsi heti alkujaan kun ei raudat lähe irti. Liikkuu toistasenttiä edestaas mutta joku ottaa kiinni eikä väkisin uskalla. Kuva tuli pieneksi mutta josko tuosta jotain selkoa saisi.
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
Tapiok ***
Liittynyt: 09 Maa 2004 Viestejä: 6924
|
Lähetetty: 20.01.2016 13:08 Viestin aihe: |
|
|
Pitää ottaa laukaisukoneisto irti. Se on yhdellä taikka kahdella ruuvilla kiinni kehyksen alapinnassa. Hio siihen ruuvinkantaan joku meisseli just sopivaksi, ettei tule pahat jäljet. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
meikaankka Vakituinen kirjoittaja
Liittynyt: 15 Mar 2007 Viestejä: 86
|
Lähetetty: 20.01.2016 13:29 Viestin aihe: |
|
|
Tänks. Onnistui. Ruuvi oli pilattu jo valmiiksi. Tukki on lohduttomassa kunnossa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
valmet 412s Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Maa 2004 Viestejä: 17089 Paikkakunta: pohjois-stakunta
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
RiUDE Kanta-asiakas
Liittynyt: 24 Maa 2004 Viestejä: 20455 Paikkakunta: Savonlinna
|
Lähetetty: 18.02.2016 19:13 Viestin aihe: |
|
|
nerokasta. kiitokset linkistä, auttaa moneen tekemättä jääneeseen hommaan. _________________ Savo suureksi. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
valmet 412s Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Maa 2004 Viestejä: 17089 Paikkakunta: pohjois-stakunta
|
Lähetetty: 18.02.2016 20:13 Viestin aihe: |
|
|
Ihan saman ahaaelämyksen sain ittekin... sorvia ittellä mutta noinhan se menee aina suoraan. _________________ Varisjahdin veteraani... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
RiUDE Kanta-asiakas
Liittynyt: 24 Maa 2004 Viestejä: 20455 Paikkakunta: Savonlinna
|
Lähetetty: 18.02.2016 20:58 Viestin aihe: |
|
|
Onnistuuhan tuo pylväsporallakin ainakin jotenkin, luulisin.
Sorvauttaa kappaleen, jossa toisessa päässä on esim. 60 asteen kartio, eli kuten sorvin keskiökärjessä. Toisessa päässä esim. M10 kierteellä oleva tappi.
Laittaa porakoneen puristimeen kiinni jonkun metallikappaleen.
Siihen sitten poraa alkureiän pylväsporakoneella ja tekee M10 sisäkierteen, johon ruuvaa tuon "kartiokappaleen kiinni".
Silloinhan poranterän ja kartion kärjen pitäisi olla suht. tarkasti kohdallaa?
Eikä tuota kartiota tarvitse edes sorvauttaa, onnistuu sen pylväsporakoneellakin hiomaan. _________________ Savo suureksi. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
valmet 412s Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Maa 2004 Viestejä: 17089 Paikkakunta: pohjois-stakunta
|
Lähetetty: 19.02.2016 09:44 Viestin aihe: |
|
|
Käsin mä olen tähänasti tehny, eipä vielä mistiä silläkään konstilla. _________________ Varisjahdin veteraani... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
EgorZ Vakituinen kirjoittaja
Liittynyt: 10 Hel 2010 Viestejä: 85 Paikkakunta: Lounaassa
|
Lähetetty: 19.03.2016 18:21 Viestin aihe: |
|
|
Onkos jollain kokemusta tuosta CCL RED ROOT OIL:ista? Olis Merkel 47E ehostuksen alla ja haluaisin sen alkuperäisen punaisuuden tukista pois.
Tukki on nyt hiottu 800 paperilla ja putsattu CCL:n mukana tulevalla cleanerilla.
Shafoilista ollaan montaa mieltä, mutta kyllä yksi hyvinkin tunnettu aseseppä sanoi, että älä käytä shaftoilia. ??
Tuo CCL:n condition oil on kyllä hienoa tavaraa!! RED ROOT vaan hiukan arveluttaa, tuleeko tukista vielä punaisempi? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|