Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Pentium Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 05.08.2014 14:22 Viestin aihe: |
|
|
Kiitoksia vinkeistä, Tapmar, tosiaan siinä peltojen vieressä sattumoisin meneekin sähkölinjat, joten täytyykin vähän vaihtaa paikkaa. Iltapäivällä olen ollut ja täytyykin aamulla sitten mennä.
Valmetille, enhän minä tiedä, kuinka paljon täällä pyytävät, mutta ne harvat metsästäjätutut, eivät ole kyyhkyjahtiin panostaneet. Muista en tiedä sitten |
|
Takaisin alkuun |
|
|
leza Vakituinen kirjoittaja
Liittynyt: 30 Hei 2014 Viestejä: 87 Paikkakunta: etelä-pohjanmaa
|
Lähetetty: 05.08.2014 15:01 Viestin aihe: |
|
|
Pitäisiköhän ottaa kuvia jahtiin ollenkaa jos ne pulut tulee ruokinnalle muutenkin? Entäs magneetti pitääköhän sitä ottaa? Voi olla toki apua ampumisen jälkeen että ei kaikki pulut kaikkoa kun katsovat että on lajitovereita vielä paikalla. Tiedä siitä sitten? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Ollari Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 05.08.2014 15:11 Viestin aihe: |
|
|
Pentium, puinnit muuttaa tilanteen pelloilla ja osin lentoreititkin saattavat muuttua siinä vaiheessa. Ekat puidut pläntit on monesti kuumia paikkoja. Tänä vuonna luulisi Satakunnassa ennen sunnuntaita jotain palstoja jo puidun, kun tuntuu että aika kypsää on vilja nyt jo monin paikoin pohjoisessakin. Jos ei syöttöä tai muuta varmaa paikkaa ole, niin lopullinen ja viimeinen tiedustelu kannattaa tehdä lauantaina ja sunnuntaiaamun strategia sen mukaan. Jos suinkin mahdollista, niin puihin kannattaa pyrkiä päästä ampumaan. Matkalentoa lentävä kyyhky on suht haastava alas ammuttava. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
LG1 Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 05.08.2014 15:13 Viestin aihe: |
|
|
Kun ammut, älä näyttäydy suotta heti, jäävät monesti katselemaan tilannetta matkan päähän ja niillä on todella hyvä näkö. Tulevat hetken päästä uudelleen. Kuvat ovat aina hyviä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Ollari Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 05.08.2014 15:13 Viestin aihe: |
|
|
leza kirjoitti: | Pitäisiköhän ottaa kuvia jahtiin ollenkaa jos ne pulut tulee ruokinnalle muutenkin? Entäs magneetti pitääköhän sitä ottaa? Voi olla toki apua ampumisen jälkeen että ei kaikki pulut kaikkoa kun katsovat että on lajitovereita vielä paikalla. Tiedä siitä sitten? |
Laita toki kuvia ja magneetti syötölle. Saatat saada jonkun muuten ohi menossa olevan syötölläsi aiemmin käymättömän linnun pataan. Ja kyllä ne laukauksesta paikalta kaikkoaa hengissä olevat magneeteista riippumatta. Se on varma. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
KHaivula Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 05.08.2014 15:22 Viestin aihe: Re: parcours |
|
|
RKMJ kirjoitti: | sasta kirjoitti: | tuli ostettua SELLIER & BELLOT PARCOURS 12/70 36g 2,5mm ryynejä kyyhkyjahtiin,kokemukset fortuna 2.75mm olleet hyviä..mitä mieltä arvon jahtitoverit olette parcoursista mieltä? max ampumaetäisyys? peitto? |
Kaikkihan on ase kohtaista mutta itselläni ehdottomasti parhaasta päästä kyyhkyjahtiin. |
Voi olla että oli jossain muuallakin tähän liittyvä keskustelua, mutta kysytään tässä.
Mulla toimii trappiradalla 28g gyttorpin trappi tosi hyvin. Myös kuvio on kunnossa ja samaa paukkua ovat testanneet myös paikalliset haulikkopractikaalimiehet ja hyväksi todenneet.
Onko mitään järkeä lähteä tuolla kokeilemaan kyyhkyhommmia. On mulla sagan 36g 2,75 millistä ja jotain muutakin, mutta eniten olen ko. träppiä testannut. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
valmet 412s Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Maa 2004 Viestejä: 17063 Paikkakunta: pohjois-stakunta
|
Lähetetty: 05.08.2014 15:28 Viestin aihe: |
|
|
Pentium kirjoitti: |
Valmetille, enhän minä tiedä, kuinka paljon täällä pyytävät, mutta ne harvat metsästäjätutut, eivät ole kyyhkyjahtiin panostaneet. Muista en tiedä sitten |
Paikkakuntaa nyt lähinnä hain... tuttuja aikalailla ympäri ämpäri satakuntaa... _________________ Varisjahdin veteraani... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
JapiTre Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 05.08.2014 15:30 Viestin aihe: Re: parcours |
|
|
KHaivula kirjoitti: | RKMJ kirjoitti: | sasta kirjoitti: | tuli ostettua SELLIER & BELLOT PARCOURS 12/70 36g 2,5mm ryynejä kyyhkyjahtiin,kokemukset fortuna 2.75mm olleet hyviä..mitä mieltä arvon jahtitoverit olette parcoursista mieltä? max ampumaetäisyys? peitto? |
Kaikkihan on ase kohtaista mutta itselläni ehdottomasti parhaasta päästä kyyhkyjahtiin. |
Voi olla että oli jossain muuallakin tähän liittyvä keskustelua, mutta kysytään tässä.
Mulla toimii trappiradalla 28g gyttorpin trappi tosi hyvin. Myös kuvio on kunnossa ja samaa paukkua ovat testanneet myös paikalliset haulikkopractikaalimiehet ja hyväksi todenneet.
Onko mitään järkeä lähteä tuolla kokeilemaan kyyhkyhommmia. On mulla sagan 36g 2,75 millistä ja jotain muutakin, mutta eniten olen ko. träppiä testannut. |
Trappipaukku toimii todella hyvin, kunhan pitää ampumamatkat maltillisina. _________________ V*tuttaa, sano kettu pihlajanmarjoista... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
leza Vakituinen kirjoittaja
Liittynyt: 30 Hei 2014 Viestejä: 87 Paikkakunta: etelä-pohjanmaa
|
Lähetetty: 05.08.2014 16:04 Viestin aihe: |
|
|
Tällä vauhdilla saadaan tuo 170 toivottavasti kiinni ennen alotusta !
Yleensä vauhti vielä kiihtyy paria paivää ennen alotusta! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Pentium Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 05.08.2014 16:19 Viestin aihe: |
|
|
valmet 412s kirjoitti: | Pentium kirjoitti: |
Paikkakuntaa nyt lähinnä hain... tuttuja aikalailla ympäri ämpäri satakuntaa... |
Ei viitti ihan tarkkaa sijaintia huudella Ja kiitos myös Ollarille vinkistä! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
valmet 412s Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Maa 2004 Viestejä: 17063 Paikkakunta: pohjois-stakunta
|
Lähetetty: 05.08.2014 17:37 Viestin aihe: |
|
|
No turha se jahtia sitte tarjota. Siinähän odotat kun puivat pellot. _________________ Varisjahdin veteraani... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Tarmonator Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 05.08.2014 18:07 Viestin aihe: |
|
|
valmethan meinaa opastaa oikein kunnolla..no pääasia et jauhanta käy ja sivut turpoaa _________________ two shots, one miss, long kiss |
|
Takaisin alkuun |
|
|
insert Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 05.08.2014 20:52 Viestin aihe: |
|
|
Kas, onko palstan edellisvuosien kovin pa5kanjauhaja JänöNanu tehnyt paluun palstalle eri nimimerkillä? Vai kuvittelenko vain |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jlo Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 05.08.2014 20:56 Viestin aihe: |
|
|
valmet 412s kirjoitti: | No turha se jahtia sitte tarjota. Siinähän odotat kun puivat pellot. |
Ottaako valmetti vieraita kyyhkypaikallensa? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Valametti686 Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 05.08.2014 22:09 Viestin aihe: |
|
|
Pienpetolahtaaja kirjoitti: | Valametti686 kirjoitti: |
Eipä ole niin paljoa kuvia. |