Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Vista Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 23.09.2005 17:35 Viestin aihe: Kunnon lihaveitset? |
|
|
Kertokaapa kokemuksia kunnon lihaveitsistä. Lähinnä kiinnostaa kokemukset ainakin seuraavista merkeistä: F.DICK, FROST, MUNDIAL, VICTORINOX, jne...
Tarkoitus olisi hankkia kunnon veitset hirven nylkyhommiin ja hirven lihojen paloitteluun. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
ent.ap Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 23.09.2005 20:52 Viestin aihe: ent.ap |
|
|
Tuo F.Dick avausveitti on suolistus/ nylkyhommissa hyvä, pitää vain sitä päämolikkaa vähän terävöittää.
Palotteluun pittääpi kokeilla Giesser merkkistä "ammattiveistä" (kaverit hommas synttärilahjaksi), Viktorinox ei ole välttämättä paras, ei ainakaan omani. _________________ Jokanen eletty päivä, on lähenpänä kuolemaa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
laalaa Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 03.10.2005 20:07 Viestin aihe: |
|
|
Itsellä on tuo Victorinoxin lihaveitsi. Se on mielestäni muuten hyvä, mutta terä tylsyy nopeammin kuin esim vieressä tuohuavan kaverin Swibo. En sitten tiedä johtuuko veitsestä vai käyttäjästä...
Toisaalta olen kyllä sitä mieltä, että tavallisella fileerausveitselläkin pärjää lihahommissa aivan riittävän hyvin. _________________ "...ja von Tööpeln ratsasti aukkoja katsellen." |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Wicked-Willie Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 21.01.2006 19:48 Viestin aihe: |
|
|
Paluu foorumille pitkän tauon jälkeen...
Meillä on kotona Sanellin veitsiä täyslaidallinen. Olen tykännyt niistä kovasti, Victorinoxistakin on kokemuksia (en tykännyt niin paljon). Sanellia näkyy aika monessa ammattikeittiössäkin olevan, ovat kai ottaneet meikäläisestä mallia... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
veetee Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 21.01.2006 21:52 Viestin aihe: |
|
|
Noista mainitsemistasi tuoDick ... Ehdottomasti |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Tumppi Kanta-asiakas
Liittynyt: 04 Maa 2004 Viestejä: 357 Paikkakunta: Turku/Noormarkku
|
Lähetetty: 21.01.2006 23:11 Viestin aihe: |
|
|
Noi Victorinoxit on ilmeisesti ihan ok veitsiä. Joskus tulee käytettyä niitä nylkyhommissa. Omasta mielestäni parhaita on kuitenkin Sanellit, joita onkin tullut hankittua useampia. Ovat hyviä käteen, terät on tosi hyvän mallisia esim liha ja nylkypuukossa ja pysyvät terässä hyvin. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Vista Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 22.01.2006 12:28 Viestin aihe: Dickin veitsiin päädyin |
|
|
Dickin veitsiin itsekin päädyin. Erittäin hyvin ovat toimineet hirven paloittelusta keittiön kokkaushommiin. Valitsin Dickit, koska monet teurastamot ja poromiehet käyttävät juuri näitä veitsiä. Sanellin veitset ovat varmaan myös ihan hyviä, mutta niiden hinta pomppasi sikamaisen korkeaksi sen jälkeen, kun niitä alkoi ilmestyä kaiken maailman kokkiohjelmiin.
Millaisella puikolla muuten pidätte veitsenne terävinä? _________________
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
Kuras Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 24.01.2006 22:19 Viestin aihe: Lihanpaloittelu, vaan ei kinkkuveitsi. |
|
|
Giesser 2505 wwl .15 on lihanpaloitteluveitseni. Tyytyväinen olen ollut. Avaus ja nylkyvälineet ovat sitten toisenlaisia.
Puikko on joku halpastola, jonka yhden sivun olen hionut tasaiseksi. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
nakkiboso Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 03.02.2006 00:33 Viestin aihe: |
|
|
Oon käyttäny Sviboa jo 10 vuotta ammattimaisessa lihanleikkuussa ja fileerauksessa. Toimiva ja laadukas veitsi joka toimii ja kestää. Olen suositellu kavereille ja jokainen on ollut erittäin tyytyväinen. Olen myös kokeillut muita merkkejä mutta en vaihda Svibosta. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
yki Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 14.01.2007 20:19 Viestin aihe: |
|
|
Ite taas en swiposta juuri perusta,ja työkseni lihaa pienin 8v.
Kaikki paras on Giesser,pitää terän parhaiten,ei ehkä ostettaessä huipputerävä,mutta kun ja jos osaa teroittaa niin loistava peli. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|