Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
kepu Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 03.04.2017 18:14 Viestin aihe: Drillingin paino: keskustelu |
|
|
Onko painolla väliä vai pitääkö vaan käydä salilla enemmän? _________________ Die Jagd gehört dem Volke.
Viimeinen muokkaaja, kepu pvm 13.04.2017 19:35, muokattu 1 kertaa |
|
Takaisin alkuun |
|
|
TAK85 Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 03.04.2017 18:39 Viestin aihe: |
|
|
Painava möykky eikä edes hirvilaillista kaliberia.
Nuo vaakatkin saattavat näyttää jonkin 100 grammasen pieleen. Pitäisi kehittää joku 2,5-3 kiloinen kalibrointipuntti jonka saa joka kaupasta. (Sixpäkki olvia). Siitä ensin kuva vaakalla ja sitten ase vaakalla.
Kuvaussession jälkeen vielä käyttökelpoinen. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Pohjola Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 03.04.2017 18:49 Viestin aihe: |
|
|
Ilman muuta testattava . Olen testaillu emännän keittiö vaakan, näyttää 0,6-7% liikaa |
|
Takaisin alkuun |
|
|
valmet 412s Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Maa 2004 Viestejä: 17057 Paikkakunta: pohjois-stakunta
|
Lähetetty: 03.04.2017 18:58 Viestin aihe: |
|
|
Tämmöne ketju on jo _________________ Varisjahdin veteraani... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
VeturiVille66 Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 03.04.2017 19:09 Viestin aihe: |
|
|
Ajattelin tänään ihan samaa, eli paljonko on paljon? Hyvä Kepu.
Ajattelin siitä syystä, että "Valtsu" piti blaserin painoa ongelmana, tai ainakin isona miinuksena. Piti oikein tarkistaa netistä blaserin paino. Pitäisi olla noin 3.4-3.6 kiloa. Mun Trumphi painaa vielä enemmän. Niin pitääkin. Tärkeämpää on tasapaino. Ja rekyylin sietäminen. Juuripuut ja vankka rakenne painaa enemmän, mutta toisaalta mulla on paperilla myös "Big five" vaihtopiippujen hinta. Eikä se ole mikään vitsi. Krieghoff tekee heti sellaiset piiput kuin haluaa. Ja ase kestää. Siitä on takuu. Mun Trumphi on Big Five Drillinki, ilman niitä Big Five piippuja. Runko on valmis ja tukit.
Ihan äskettäin en ole punninut, mutta muistelisin että 3.9kg pelkkä ase. Syö mukavasti 30R Blaserin rekyylin. 470 Nitro piipuilla taitaa tulla kilo lisää.
En ole marjanpoimija, onneksi. _________________ Pumppaaminen on kivaa.
Asuuhan ne ihmiset iglussakin.
Muija on ihan peräänkatottava... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
mpikkara Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 03.04.2017 19:18 Viestin aihe: |
|
|
Vanhaan sitten...
Viimeinen muokkaaja, mpikkara pvm 03.04.2017 20:43, muokattu 1 kertaa |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
valmet 412s Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Maa 2004 Viestejä: 17057 Paikkakunta: pohjois-stakunta
|
Lähetetty: 03.04.2017 20:46 Viestin aihe: |
|
|
VeturiVille66 kirjoitti: | Ajattelin tänään ihan samaa, eli paljonko on paljon? Hyvä Kepu.
Ajattelin siitä syystä, että "Valtsu" piti blaserin painoa ongelmana, tai ainakin isona miinuksena. Piti oikein tarkistaa netistä blaserin paino. Pitäisi olla noin 3.4-3.6 kiloa. Mun Trumphi painaa vielä enemmän. Niin pitääkin. Tärkeämpää on tasapaino. Ja rekyylin sietäminen. Juuripuut ja vankka rakenne painaa enemmän, mutta toisaalta mulla on paperilla myös "Big five" vaihtopiippujen hinta. Eikä se ole mikään vitsi. Krieghoff tekee heti sellaiset piiput kuin haluaa. Ja ase kestää. Siitä on takuu. Mun Trumphi on Big Five Drillinki, ilman niitä Big Five piippuja. Runko on valmis ja tukit.
Ihan äskettäin en ole punninut, mutta muistelisin että 3.9kg pelkkä ase. Syö mukavasti 30R Blaserin rekyylin. 470 Nitro piipuilla taitaa tulla kilo lisää.
En ole marjanpoimija, onneksi. |
Kun yleensä perustellaan yhdistelmä-aseen ostoa sillä ettei tarvitse kantaa kahta asetta. Jos se yhdistelmän paino tulee tuonne 5-5.5kg hoteille kiikareineen niin ei olla kevyen haulikon+kevyen kiväärin yhteispainosta... Haulikko 2.8kg ja kivääri kiikarilla 3kg...
-Jos painoa drillingissä yli 4kg on se aika painava käsissä kanniskella vaikka pomppulintujahdissa... Valmet 412s painaa 3.6kg haulikkona ja sitä moni moittii raskaaksi..
-Minusta kombiaseen pitää olla myös painoltaan kompakti, haulikkona käytettäessä optimi voisi olla 3.2-3.3kg, kiväärinä kiikareineen noin 4-4.2kg. Karvan voisi tuosta merkelista viilata pois vielä...
-Ymmärrä tuon krieghoffin painon juurikin tuolla bigfive-optiolla oikein hyvin, siihen on hyvä syy.
-Ja jos nyt joku epäilee etten raskasta pyssyä ymmärrä, hirviase painaa mulla 6.2kg... Ja veikkaan villen ruhopainonkin olevan paperia _________________ Varisjahdin veteraani... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Pohjola Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 03.04.2017 23:38 Viestin aihe: |
|
|
ammuttavuus on a ja o minulla ei tee heikkoa kanniskella päivää tuota tikan512 ison putken kanssa reilusti yli neljä kiloa, olikohan 4,8 .
enkä ole kovin pulska poika.
rillukka on jokseenki kilon kevyempi kiikarin kanssa eikä se sen helpompi ole.
sitten ku on pidempi useamman päivän reissu ja repussaki on roinaa voi kevyempiki ase päästä mukaan. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jjsotto Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 04.04.2017 16:52 Viestin aihe: |
|
|
Rihla Simson SL1 (super lich) 20/76-222rem. 2300g
Kiikari Zeiss 2-7x32 pikajaloilla 482g
Punapiste Docter III mak jalalla 82g
Tähän luokkaan kun pääsisi drillinki niin paino olisi minulle mieleinen. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
NoVoeHelevetti Kanta-asiakas
Liittynyt: 17 Tam 2005 Viestejä: 6357 Paikkakunta: Akaan seurakuntanuoret
|
Lähetetty: 04.04.2017 17:03 Viestin aihe: |
|
|
Jaahas. Enpä ole ikinä jaksanut painoa miettiä, oli ase kuin ase. Jos ollaan metällä niin ase pitää olla mukana. Painoi minkä painoi. Kertaakaan en ole painon perusteella päättänyt mikä ase lähtee mukaan, vaan sen mukaan mennään mitä lähdetään pyydetään. Toki mulla ei mitään 7 kilon aseita ole ollutkaan, eikä kyllä tulekaan jos ei ta-hommiin innostu.
Nyky Blaseri saattaa olla himpun painavampi kuin ex-Merkel. Eipä ole tullut punnittua kun se on ihan se ja sama. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Pohjola Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 04.04.2017 20:12 Viestin aihe: |
|
|
SauerSulli 12/70-.222 Rillu 4xJena hakajaloilla 3875g , vaaka virhe korjattuna. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|
Lähetetty: 13.04.2017 18:30 Viestin aihe: |
|
|
Voisko ylläpito muuttaa otsikkoa hieman. Tai kepu.
Drillingin paino. Keskustelu.
Sinne alkuperäiseen sitten speksit ja kuvatkin. Ei jauhamista.
Tänne mahlottomat väännöt ja perustelut poikineen. Uskon että sitä piisaa.
Vai mitä?
Drillingeissäkin on mopoja ja sitten vähän suurempikuutioisiakin. Eivät millään voi painaa samaa. Vai voivatko? Tai peräti päin vastoin? _________________ Pumppaaminen on kivaa.
|
Takaisin alkuun |
|
|
kepu Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 13.04.2017 19:36 Viestin aihe: |
|
|
Otsikko muutettu _________________ Die Jagd gehört dem Volke. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|
Lähetetty: 14.04.2017 14:02 Viestin aihe: |
|
|
kepu kirjoitti: | Otsikko muutettu |
Hyvä hyvä.
Osaako joku kertoa, että missä kohtaa piippukanki suurenee halkaisijaltaan, kun kaliiberin suurenee? Silloinhan paino nousee. Siis kun puhutaan kiväärikaliiberista. Vai meneekö kaliiberi-kohtaisesti piipun koko? Vai onko kaksi kokoa erikokoisella reiällä? Toiseen kankeen pienet kaliiberit ja isompaan isommat. Silloinhan paino putosi, jos reikä suureni, mutta halkaisija pysyi samana?
Eli jos 6.5 ja 9.3 tehdään samaan kankeen, niin 9.3 on kevyempi? _________________ Pumppaaminen on kivaa.
|
Takaisin alkuun |
|
|
|