Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Latvajärvi Kanta-asiakas
Liittynyt: 06 Huh 2008 Viestejä: 468
|
Lähetetty: 24.11.2017 18:25 Viestin aihe: |
|
|
Latvajärvi kirjoitti: | Rupiaa olemaan 3v takuu täynnä sekä 100tkm lähenee. 2kpl polttimoita tarvinnu vaihtaa ja takaluukku säädättää. Apukuskin turvavyö kelaa huonosti sisään. Normi huollot teetetty. En meinannu vielä luopua, aina päässy pois minne on menty. Diesel ja 4wd. |
Ei juma
Tänään töistä palatessa lähti tehot, moottori häiriö ja varotusvalot sytty. Eikun hinuri tilaten, kolme päivää ennen takuun loppumista
Laskenut näemmä romanian insinööri takuun väärin, olisko turbo porsinut? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
äRPee Kanta-asiakas
Liittynyt: 06 Maa 2004 Viestejä: 2633
|
Lähetetty: 24.11.2017 18:38 Viestin aihe: |
|
|
No eihän siellä kummoinen anturi-, piuha- tms. kikkarevika tartte olla että tuolleen oireilee, mutta toki voi olla vaikka moottori tipahtanut tielle. Se Dusterin pikkuvaihteen välitys kiinnostaa, millainen se on, lyhyt normiykkönen vai enempi vanhan ransporterin gelände? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Lahtinen ***
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 20483 Paikkakunta: Suur-Satakunta
|
Lähetetty: 24.11.2017 19:08 Viestin aihe: |
|
|
Latvajärvi kirjoitti: | Latvajärvi kirjoitti: | Rupiaa olemaan 3v takuu täynnä sekä 100tkm lähenee. 2kpl polttimoita tarvinnu vaihtaa ja takaluukku säädättää. Apukuskin turvavyö kelaa huonosti sisään. Normi huollot teetetty. En meinannu vielä luopua, aina päässy pois minne on menty. Diesel ja 4wd. |
Ei juma
Tänään töistä palatessa lähti tehot, moottori häiriö ja varotusvalot sytty. Eikun hinuri tilaten, kolme päivää ennen takuun loppumista
Laskenut näemmä romanian insinööri takuun väärin, olisko turbo porsinut? |
Oho. Mielenkiintoista kuulla, mikä meni. Hajosko jotain vai "ranskalaisinsinöörin sähköt". |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Latvajärvi Kanta-asiakas
Liittynyt: 06 Huh 2008 Viestejä: 468
|
Lähetetty: 24.11.2017 19:20 Viestin aihe: |
|
|
Ainaki käyntiääni muuttu kierroksilla oudoksi, lakkas vaan menemästä. Saapa nähdä. Muuttu kyllä kerrasta mielipide onko pitoauto vai ei
Se ykkönen on mallia mateluvauhti. Ei tarvita normaalikäytössä ollenkaan, kakkosella lähdetään liikkeelle. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
pirulainen Kanta-asiakas
Liittynyt: 14 Hel 2008 Viestejä: 1077
|
Lähetetty: 24.11.2017 21:21 Viestin aihe: |
|
|
Villi veikkaus, imusarjalle menevä muovinen imuputki... joko klemmari pettäny tai muuten irti. Näitä on ollu tuttavapiirissä. _________________ Vapaan miehen oikeus on kusta luontoon -Veikko Huovinen-
-Marlinisti-Jouskaripelle- |
|
Takaisin alkuun |
|
|
saajo Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 945
|
Lähetetty: 24.11.2017 21:21 Viestin aihe: |
|
|
Sen verran Dusterista, että pohja on aika altis piuhojen suhteen. Kahdesta Dusterista oksat repi piuhoja matkaan. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
olavikuulapää Kanta-asiakas
Liittynyt: 04 Jou 2016 Viestejä: 2174 Paikkakunta: Savonlinna
|
Lähetetty: 24.11.2017 21:39 Viestin aihe: |
|
|
Eihän se Dusteri näköjään huono ole. Kuplavolkkarin veroinen. Niihinkin piti moottori vaihtaa noin sadantuhannen välein. Epäilen kyllä, ettei ole aivan yhtä nopea operaatio kuin kuppelissa |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Latvajärvi Kanta-asiakas
Liittynyt: 06 Huh 2008 Viestejä: 468
|
Lähetetty: 24.11.2017 22:03 Viestin aihe: |
|
|
Kiitos kannustuksesta, pohjaa ei ole säälitty kyllä yhtään.. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Wikke Kanta-asiakas
Liittynyt: 09 Elo 2004 Viestejä: 9501
|
Lähetetty: 25.11.2017 12:56 Viestin aihe: |
|
|
Latvajärvi kirjoitti: | pohjaa ei ole säälitty kyllä yhtään.. |
Ja auto meni rikki. Yhyy.... _________________ Lukutaidoton sukupuolineutraali sateenkaareileva metroseksuaali sinivihreä metropoli kasvispiiperö. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
olavikuulapää Kanta-asiakas
Liittynyt: 04 Jou 2016 Viestejä: 2174 Paikkakunta: Savonlinna
|
Lähetetty: 25.11.2017 15:40 Viestin aihe: |
|
|
Wikke kirjoitti: | Latvajärvi kirjoitti: | pohjaa ei ole säälitty kyllä yhtään.. |
Ja auto meni rikki. Yhyy.... |
En tiedä minkälainen käsitys sinulla on, että mitä ns. maastoauton pohjan tulisi kestää(vaikken nyt dusteria yms. citymaastureita maastoautoina pidäkään) mutta miun mielestä suunnittelu on ollut jokseenkin puutteellista mikäli jokaista risua täytyy varoa, ettei auto hajoa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Pohjola Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Kes 2009 Viestejä: 26666
|
Lähetetty: 25.11.2017 18:47 Viestin aihe: |
|
|
kyllähän monissa nyky katumaastureissa on paljon korjaamisen varaa pohjalla.... kaikenäköistä arkaa siellä on liian tyrkyllä, vaijereita, letkuja, jäähdyttimiä, tankin pohjaa sun muuta. ku aikoinaan Dastiaa kattelin ja kaupaa hieroin nii sen tympiän kauppiaan lisäksi arveluttaan jäi poikittainen pakari perällä ja ne rimpulan oloset vakaajat jotka on melkolailla tyrkyllä osumille.
minkämoista kommenttia dastian omistajat näistä tuovat esille,,,no ei siitä kauppiaasta tarvi. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
ioni Kanta-asiakas
Liittynyt: 08 Tam 2008 Viestejä: 7663 Paikkakunta: Keski-Suomi / Pohjois-Pohjanmaa
|
Lähetetty: 25.11.2017 21:28 Viestin aihe: |
|
|
Aika rajua ajoa on ollut jos pohjasta on lähtenyt osia. Olen ollut Dusterin kyydissä umpeen kasvaneella, paikoin kivisellä penkkatiellä. Kyllä hirvitti. Pidin tuota ennen tietä juuri ja juuri kolhitulle Hiluxille käypäisenä niin pinnan pehmeyden, kivisyyden kuin paksujen vesojenkin vuoksi. Niin vaan lastattiin kyytiin neljä ukkoa ja lähdettiin menemään. Yhtään ei tehnyt tiukkaa. Ei ollenkaan huono esitys.
Porukassa on nyt ollut pari vuotta kaksi Dusteria. Ei niissä ilmeisesti ole ollut mitään ongelmia. Eihän se tietenkään mikään Mese ole mutta ei kai kukaan sellaista odotakaan sillä hinnalla. Sekalaiseen, huolettomaan ajoon kai aivan ok peli. Ei siitä perheautoksi matkoille ole. Mutta lähihommiin ja kakkosautoksi jos ei kauas tarvitse mennä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
ioni Kanta-asiakas
Liittynyt: 08 Tam 2008 Viestejä: 7663 Paikkakunta: Keski-Suomi / Pohjois-Pohjanmaa
|
Lähetetty: 25.11.2017 21:30 Viestin aihe: |
|
|
Sama alustan osien alttius on minullakin pistänyt silmään Dusterin takana ajellessa. Lieneekö porsiskellut äijillä? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Latvajärvi Kanta-asiakas
Liittynyt: 06 Huh 2008 Viestejä: 468
|
Lähetetty: 25.11.2017 21:56 Viestin aihe: |
|
|
Wikke kirjoitti: | Latvajärvi kirjoitti: | pohjaa ei ole säälitty kyllä yhtään.. |
Ja auto meni rikki. Yhyy.... |
Yhyy sullekin, itke jos itkettää. Työkaluja nämä on, jos hajoo niin korjataan. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Wikke Kanta-asiakas
Liittynyt: 09 Elo 2004 Viestejä: 9501
|
Lähetetty: 26.11.2017 00:52 Viestin aihe: |
|
|
olavikuulapää kirjoitti: | Wikke kirjoitti: | Latvajärvi kirjoitti: | pohjaa ei ole säälitty kyllä yhtään.. |
Ja auto meni rikki. Yhyy.... |
En tiedä minkälainen käsitys sinulla on, että mitä ns. maastoauton pohjan tulisi kestää(vaikken nyt dusteria yms. citymaastureita maastoautoina pidäkään) mutta miun mielestä suunnittelu on ollut jokseenkin puutteellista mikäli jokaista risua täytyy varoa, ettei auto hajoa. |
Nooh, jokin käsitys on tuossa vajaan kolmenkymmenen vuoden offaamisen jälkeen muodostunut miten sitä alustaa tulisi huomioida.
Arki kikkareessakin (Jimny) kunnon (6mm) teräksiset suojat kriittisissä paikoissa (jakolaatikko, tankki, tukivarsien rungonkorvakkeet, perät...) Noiden puolesta voi laahata & luistatella niitä ja runkopalkkeja vasten kiviin ja kallioihin, mutta jarruputket ja absien piuhat ja känkän vaijerit (mikähän idea kardaanikänkän luopumisesta monilla valmistajilla oli? Hinta?) ovat edelleen arkoina juurikin esimerkiksi oksille. Varon.
Otetaanpa esimerkiksi että en ole yhdestäkään "Bertastani" (BJ-40/42) kuin kerran etukardaanin saanut solmuun, mutta jarruletkuja ja putkia sitten senkin edestä mennyt. Ja nuo ovat todellakin saaneet "sikaa" säälimättä. Ja kaikissa rikkojana ollut oksa tahi ranka.
Mitä sitten jonkin Dusterin lärpättimen pohjan tulisi kestää? Siinä tuskin on pätkääkään uhrattu ajatusta moiseen. Eli ei mitään muutakaan kuin normi katuauton. _________________ Lukutaidoton sukupuolineutraali sateenkaareileva metroseksuaali sinivihreä metropoli kasvispiiperö. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|