Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
tee667 Kanta-asiakas
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
äRPee Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 11.04.2020 18:45 Viestin aihe: |
|
|
Melko hieno pätkä vaikka pikasiirroilla pompinkin, juu ja oli poroja myös mutta paljon hirviä ja vallan hienoja kuvia, lähikuvia jne. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
NEHunting Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 12.04.2020 06:48 Viestin aihe: |
|
|
Olis kyllä syytä laittaa ohjelmatietoihin pienellä präntillä että saattaa sisältää myös pieniä määriä poroja. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
tee667 Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 12.04.2020 09:49 Viestin aihe: |
|
|
Miten suoraa lähetystä voi pomppia? Katoit ilmeisesti koosteen. Mä en ole nähnyt kun poroja, joutsenia ja telkän. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
EIVA Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 12.04.2020 10:58 Viestin aihe: |
|
|
Olihan tuossa paljon hienoja kuvia hirvistä ja upeista maisemista, jokunen kuva poroistakin. Tosin nauhaa oli leikelty ja eriaikaisia kuvauspätkiä yhdistelty ja samoja kuvapätkiä alku ja loppupäässä. En mniäkään kaikkia jaksanut katsella vaan pompin vähän edestakaisin, kakesta huolimatta ihan mukaavaa katseltavaa ajankuluksi. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
tee667 Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 12.04.2020 12:12 Viestin aihe: |
|
|
Mä olen kattellut tota suoraa lähetystä tältä vuodelta, ei paljon tapahdu. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Matso Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 12.04.2020 13:22 Viestin aihe: |
|
|
tee667 kirjoitti: | Mä olen kattellut tota suoraa lähetystä tältä vuodelta, ei paljon tapahdu. |
näyttäisi lunta olevan tuolla Junselen suunnalla vielä 75cm...ei hirvet vielä vaella rannikolta ylös? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
tee667 Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 12.04.2020 15:59 Viestin aihe: |
|
|
Kyllähän tuolla monin paikoin näyttää olevan jo pälviä. Onkohan mun elämä jotenkin tylsää kun olen jäänyt koukkuun katselemaan ruotsalaista männikköä ja jokivartta |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Matso Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 13.04.2020 10:04 Viestin aihe: |
|
|
tee667 kirjoitti: | Kyllähän tuolla monin paikoin näyttää olevan jo pälviä. Onkohan mun elämä jotenkin tylsää kun olen jäänyt koukkuun katselemaan ruotsalaista männikköä ja jokivartta |
Shmi:n lumikartta näemmä valehtelee sillä kyllä tuolla suoratoistossa on pälviä ihan riittämiin. Saattaahan tietty olla että tuo vaellusreitti on tuhansien vuosien aikana valikoitunut ympäristöään vähälumisempaan maastoon. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
late2 Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 13.04.2020 17:37 Viestin aihe: |
|
|
Viime vuoden nauhoituksia katselin, paljon vähempi lunta. Mutta jännän aikaisin vaeltavat, heikoilla jäälläkin keikutaan. Olisko jotain sellaista että vasojen kanssa tuollaista ei tehdä. Sonneillakaan ole sarvet alkaneet kasvaa yhtään. Hyvin on esim. vesistöjen ylityspaikat tiedossa, jossain kohtaa oli kuvaa kahdesta suunnasta.
Kukahan noita ampuu, ts. koska vaeltavat takaisin. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Matso Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 13.04.2020 22:20 Viestin aihe: |
|
|
late2 kirjoitti: | Viime vuoden nauhoituksia katselin, paljon vähempi lunta. Mutta jännän aikaisin vaeltavat, heikoilla jäälläkin keikutaan. Olisko jotain sellaista että vasojen kanssa tuollaista ei tehdä. Sonneillakaan ole sarvet alkaneet kasvaa yhtään. Hyvin on esim. vesistöjen ylityspaikat tiedossa, jossain kohtaa oli kuvaa kahdesta suunnasta.
Kukahan noita ampuu, ts. koska vaeltavat takaisin. |
Vaellus rannikolle tuolla ylempänä, Arvidsjaurin tasalla, on Marraskuun lopussa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
late2 Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 13.04.2020 22:46 Viestin aihe: |
|
|
Viime vuoden koosteessa on kohdassa 2:05 sonnilla lihapullan kokoiset sarvenalut. Joskus tuota ennen jotain vesistöä ylitti lehmä jolla saattoi olla kaksoset, oli ainakin iso maha. Jännä kierros jos noin ylhäältä palaavat takaisin rannikolle, yli 200 km väliä. Arjeplogissa on isoja järviä, jos noita ei olis niin jatkaisivatko vielä pohjoisemmaksi, tuskin. En ole katsonut tuota lopusta, millainen eldorado siellä on odottamassa, alkupään kuvissa ainakin aika karua männikköä, paju maistuu kun sattuu kohdalle.
Niin, jäi jo edellisestäkin, hienosti kuvattu. Jos jotain haluaisi kritisoida niin kartta siitä missä on kuvattu auttaisi hahmottamaan kokonaisuutta. Jotain paikannimiä näkyy kuvassa mutta ne taitaa olla enempi kuvausryhmän omia. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Matso Kanta-asiakas
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
late2 Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 14.04.2020 08:22 Viestin aihe: |
|
|
Vähän OT mutta tuossa raportissa näyttäisi siltä että Arjeplogin suurten järvien pohjois/koillispuolella olevat hirvet vaeltaa omana porukkanaan, Arvidsjaurin ohi rannikon suuntaan. Tuollahan suuret joet menee pitkälti saman suuntaisesti mitä tietkin (vai olisko toisin päin), ja näyttää että hirvet vaeltaa myös samansuuntaisesti. Eli voi olla että Junselen hirvet menee kuitenkin takaisin rannikolle aika samoja reittejä mitä keväällä kohti Norjaa. Mutta tosiaan vähän OT. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Matso Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 14.04.2020 16:38 Viestin aihe: |
|
|
Tässä tähänkin aiheeseen jotakin
https://www.slu.se/ew-nyheter/2020/1/nu-vandrar-tv-algarna-tillbaka/
Nuo kolme nimettyä hirveä Jokern, Trygga mamma ja Ärrande damen
menevät tuota reittiä yli joen. Eihän se vaellus kuitenkaan näiden osalta mikään tolkuton ole....n 200...250km suuntaansa.
Kartalta näkyy päivä/yöliikkumiset ja mistä ovat uineet yli tuolla Junselen yläpuolella. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|