Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Ekohippi Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 04.09.2020 00:03 Viestin aihe: |
|
|
Vastahakoisesti noita koettanut selata, mutta hivenen kiinnostuksenpuute haittailee...
Pari nousi muita kiinnostavampina? Halvempiakin juu, mutta eritoten tällaiselle teknopelkoiselle puree tuo yksinkertaisuuden ja helppouden korostaminen. Nämä:
Hunter F5 https://www.xxl.fi/hunter-hunter-f5-68-metsastysradio-punainen/p/1163886_1_style
NITEforce TG92a https://www.eranetti.fi/tuote/vhf-puhelin-niteforce-tg-92a/
Kommentteja?
Pelkkä hintakysymys tämä ei ole, koska kolmekymppiä lisää ja saa Wouxunin monitaitoisia malleja, tai edellä kehutun F2:n (se on tällä haavaa 149e). Pelkän halvan perään haikailijalle Wish-myymälässä on kaikenlaista... _________________ "Älä valita verojen korkeutta vaan iloitse siitä, että ne ovat nyt alhaisemmat kuin koskaan vastaisuudessa" |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Bertoni Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 04.09.2020 19:38 Viestin aihe: |
|
|
Ääni RT/XT tuotteelle. Olen hankkinut sieltä 2 "optimoitua" puhelinta (Hunter MK68 ja Wouxun) ja molemmat paketit ovat olleet hyviä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Southwest Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 18.10.2020 20:34 Viestin aihe: |
|
|
Jahtiporukassa muutamalle on eri syistä (yksi mm. järvessä) tullut tarve hankkia uusi VHF puhelin kesken jahtikauden.
Kokemuksia tietysti kaivataan, mutta kehujen sijasta esitän kysymyksen toisin päin: Onko tarjolla laitteita, joita ei kannata harkita? Tarjontaa kun näyttää olevan. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Hanzzi Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 17.12.2020 09:51 Viestin aihe: |
|
|
Onko näissä 'paketeissa' minkälaisia eroja? Siis pitääkö mun tietää jotain radioinsinööritason juttuja, että osaan ostaa oikean? Vai pelittääkö ne kaikki ilman mitään säätämistä? Ei kai VHF:ssä ole muutaku valitsee oikean kanavan ja menoksi?
Jos tullee innostuttua tuohon porukkapyyntiin niin olisi tuo kiva kuulla mitä tapahtuu... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Elan Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 17.12.2020 11:04 Viestin aihe: |
|
|
Kyllä noiden radioiden käyttöliittymässä on melkoisia eroja. Ainakin vanhemissa Lafayette puhelimissa oli jopa kanavan vaihto niin hankala, että joillakin oli käyttöohjeita liimailtu puhelimeen muistin virkistämiseksi. Suurin osa on kyllä yksinkertaisia käyttää ja jos oaa perustiedot puhelimesta, niin ei käyttöohjetta tarvitse. Perusasioita ovat kohinasalpa, lähetysvoimakkuus, kanavanvaihto. Muita ominaisuuksia ei juuri tarvitse normaalijahdissa.
Vedenpitävyys on myös hyvä ominaisuus, jota ei yleensä halvemmissa puhelimissa löydy. Halvoissa puhelimissa myös yksilöiden välinen ero kuuluvuudessa voi olla suuri. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Sigamees Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 17.12.2020 14:52 Viestin aihe: |
|
|
Elan kirjoitti: | Halvoissa puhelimissa myös yksilöiden välinen ero kuuluvuudessa voi olla suuri. |
Mä vaihtaisin tuohon halvoissa sanan tilalle "VHF-puhelimissa."
nimim. yhden huonon Gentzon omistaja _________________ Running target! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Elan Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 17.12.2020 15:53 Viestin aihe: |
|
|
Sigamees kirjoitti: | Elan kirjoitti: | Halvoissa puhelimissa myös yksilöiden välinen ero kuuluvuudessa voi olla suuri. |
nimim. yhden huonon Gentzon omistaja |
Gentzossa on kyllä aika hyvä takuu, oletko valittanut asiasta? Varmasti saadaan kuntoon, kannattaa selvittää. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Sigamees Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 21.12.2020 11:23 Viestin aihe: |
|
|
Elan kirjoitti: | Sigamees kirjoitti: | Elan kirjoitti: | Halvoissa puhelimissa myös yksilöiden välinen ero kuuluvuudessa voi olla suuri. |
nimim. yhden huonon Gentzon omistaja |
Gentzossa on kyllä aika hyvä takuu, oletko valittanut asiasta? Varmasti saadaan kuntoon, kannattaa selvittää. |
Pitää selvittää, 3v näkyy olevan takuu, tämä jä mulle perintönä, oisko vuoden ollu isäukolla käytössä, niin ikää on nyt joku 5v. _________________ Running target! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Sigamees Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 21.12.2020 11:25 Viestin aihe: |
|
|
Mietin kyllä vian yksiöintiä, "kuuluu huonosti" _________________ Running target! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|