Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
KHaivula Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 05.02.2021 09:48 Viestin aihe: Pallivaha yms. kassien suojaksi |
|
|
En löytäynyt aiheesta keskustelua, enkä enää muista olenko jossain jo aiheesta kysynytkin.
Eli olisiko olemassa jotain rasvaa, vahaa yms. jolla voisi suojata koiran killuttimet nyt lumella, hangella, pakkasilla? Vitalis ja tassurasva nyt tuli 1. mieleen.
Eli parhaimmilllaankin ne on pakkasjahdin jälkeen semmoiset punaiset ja aika usein pikkuhaavoillakin. Pahimillaan sitten jo vähän semmoset sinertävät! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
RaakaRane Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 05.02.2021 13:39 Viestin aihe: |
|
|
Pahimmillaan voi pallit paleltua koiralta. Ovat seuraavana aamuna kuin iso appelsiini ja nahka kuoriutuu. Jos on jo tuollaisia oireita mitä mainitset ei paletuminen ole kaukana! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
KHaivula Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 05.02.2021 14:02 Viestin aihe: |
|
|
RaakaRane kirjoitti: | Pahimmillaan voi pallit paleltua koiralta. Ovat seuraavana aamuna kuin iso appelsiini ja nahka kuoriutuu. Jos on jo tuollaisia oireita mitä mainitset ei paletuminen ole kaukana! |
Kiitoksia vinkistä.
Mennään huomenna jahtiin, mutta siellä päästään onneksi välillä lämmittelmään.
Voisiko jostain rasvasta olla hyötyä? Pannaanhan sitä vitalistakin naamaan paleltumien välttämiseksi. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
RiUDE Kanta-asiakas
Liittynyt: 24 Maa 2004 Viestejä: 20455 Paikkakunta: Savonlinna
|
Lähetetty: 05.02.2021 14:14 Viestin aihe: |
|
|
Se voisi parhaiten selvitä, jos itse kokeilisi. Eli byysät pois, vitalista kulkusiin ja hankeen. Jos ei kassit hivottele hankea muuten, niin kontallaan etenee
Kellottaa vaikka paljonko aikaa menee, että väri muuttuu siniseksi, ja sitten vertailee näitä aikoja eri aineilla. Toki mittausolosuhteet pitäisi saada vakioitua. _________________ Savo suureksi. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
valmet 412s Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Maa 2004 Viestejä: 17039 Paikkakunta: pohjois-stakunta
|
Lähetetty: 05.02.2021 14:29 Viestin aihe: |
|
|
Liekkö pahempi jos pistää rasvaa, taitaa paleltuma tulla herkemmin?
Joku pohjapanssari ois kova... _________________ Varisjahdin veteraani... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
KHaivula Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 05.02.2021 14:35 Viestin aihe: |
|
|
RiUDE kirjoitti: | Se voisi parhaiten selvitä, jos itse kokeilisi. Eli byysät pois, vitalista kulkusiin ja hankeen. Jos ei kassit hivottele hankea muuten, niin kontallaan etenee
Kellottaa vaikka paljonko aikaa menee, että väri muuttuu siniseksi, ja sitten vertailee näitä aikoja eri aineilla. Toki mittausolosuhteet pitäisi saada vakioitua. |
Se voi olla että täällä taajamassa touhutessa voisi valkotakkiset miehet hakea jo 3. kellotuksen kohdalla lämmittelemään piipaa-autoon. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
RiUDE Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 05.02.2021 15:03 Viestin aihe: |
|
|
Vakavasti ottaen, itse kiinnitin tuohon myös huomiota.
Tosin meillä ei päästä kuin kirkkaaseen punoitusvaiheeseen kun vihellän pelin poikki.
Kahdella edellisellä seisojalla kun onnettomien sattumien kautta (eli liity paleltumiseen) meni molemmilta pallit, niin tämä ongelma oli päässyt kokonaan unohtumaan. _________________ Savo suureksi. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
KHaivula Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 05.02.2021 15:25 Viestin aihe: |
|
|
RiUDE kirjoitti: | Vakavasti ottaen, itse kiinnitin tuohon myös huomiota.
Tosin meillä ei päästä kuin kirkkaaseen punoitusvaiheeseen kun vihellän pelin poikki.
Kahdella edellisellä seisojalla kun onnettomien sattumien kautta (eli liity paleltumiseen) meni molemmilta pallit, niin tämä ongelma oli päässyt kokonaan unohtumaan. |
Menee mulla kokemattomuuden piikkiin tämäkin. Itse kun ei huomaa katsoa ja pomppii lumessa menemään niin kuin ei mitään, niin riskit on olemassa.
Pitää nyt muistaa pallitsekki tehdä aika-ajoin.
Sorsajahdissahan kaislat viilteli pallit sen näköiseksi kun olisi ruoskalla hakattu, mutta ne parani kyllä. Voin kuvitella miten saattoi koiraa kirvellä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
RiUDE Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 05.02.2021 15:50 Viestin aihe: |
|
|
Ja ajattele,mikä marina ja mussutus olisi jos miehellä olisi pallit sinisenä tai viilleltynä _________________ Savo suureksi. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|