Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Peltsu Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 27.01.2021 20:11 Viestin aihe: |
|
|
kenenkään ei pidä ampua kiirunaa. pahan makuinenkin. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
late2 Kanta-asiakas
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
JSP Kanta-asiakas
Liittynyt: 01 Syy 2009 Viestejä: 8022 Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa
|
Lähetetty: 28.01.2021 00:13 Viestin aihe: |
|
|
Peltsu kirjoitti: | kenenkään ei pidä ampua kiirunaa. pahan makuinenkin. |
Sekö on erin makuinen kuin riekko? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Tumpeelo Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 12.02.2021 09:31 Viestin aihe: |
|
|
Tällainen kiertää wassapissa. Pakko tuo oli allekirjoittaa jota saa edes hivenen kvitttuiltua vihreälle hulluudelle:
Eiköhän tämä meidän maalla asuvien työtätekevien ihmisten aliarvostaminen jo riitä! Nyt laitetaan vihreille aktivisteille hanttiin!
Turvetuotanto on ajautumassa vauhdilla alas sekä suomalaisen poliitikan että päästöoikeuden korkean hinnan vuoksi. Lisäksi aktivistit saaneet yli 50 000 nimeä kerättyä turvetta vastaan.
Mehän ei maalla anneta periksi! Laitetaan vasta-aloite jakoon, jotta maakunnat säilyy elinvoimaisena! Ja vaikkei tämä aloite edes menisi läpi, niin onpahan meidän tavallisten työtätekevien ihmisten sana äärivihreitä pilvissä leijailevien luonnonsuojelijoita vastaan! Kerätään enemmän nimiä, mitä ne! Näytetään meidän voima ja tahto.
Turvetta tarvitaan myös kuivike- ja kasvuturpeena. Niiden tuotanto ja saanti vaarantuu tulevaisuudessa, jos energiaturpeen tuotanto romahtaa. Tämän aloitteen allekirjoittaminen on siis erityisen tärkeää myös eläinterveyden kannalta!
Nyt oiva tilaisuus antaa tuki meille turvetuottajille.
ALLEKIRJOITTAKAA!! Kiitos!
VÄLITTÄKÄÄ VIESTIÄ ETEENPÄIN!!!
https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/7755?fbclid=IwAR2mDEB9kNbrdeaa9L_vTE_A-4K3sFlfOR7hzgl6_Is5PQI2d9NHEYJLHZQ
***************** |
|
Takaisin alkuun |
|
|
vekev Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 12.02.2021 10:07 Viestin aihe: |
|
|
meni |
|
Takaisin alkuun |
|
|
MtJ Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 12.02.2021 10:15 Viestin aihe: |
|
|
Tähän lisäksi se, että turvetuotanto on hiiipuva tuotannon ala. On aika hullua ajaa turvetuotanto nopeasti alas ja korvata se puun polttamisella.
Aika hoitaisi joka tapauksessa turvetuotannon määrän laskun. Sen sijaan nyt liian nopeasti toimimalla joutuvat polttolaitokset uusimaan laitteistoa ja korvaamaan ne puun polttamiseen soveltuvalla kalustolla.
Turvetuotannon hallitummalla alasajolla voisi olla hyötyä enemmän, kuin haittaa. Yhtäkkistä alasajoa ei ole järjellistä tehdä ja korvata energiaa puulla+kivihiilellä. _________________ Jos parturi ajaa parran vain niiltä, jotka eivät itse aja partaansa, ajaako hän silloin oman partansa? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
xyxy Kanta-asiakas
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
esakuni Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 12.02.2021 10:50 Viestin aihe: |
|
|
Luonnonsuojelualueita Pohjois-Karjalaan:
https://valtioneuvosto.fi/paatokset/paatos?decisionId=0900908f8070afd4
Ahaa, tämä meneekin näin:
"Lausunnoissa esitettyjä metsästyksen laajaan sallittavuuteen liittyviä muutoksia ei ole tehty asetusluonnokseen, koska niitä ei enää voisi pitää valtioneuvoston harkintavallan puitteissa eteläisessä Suomessa mahdollisena tai perusteltuna lain edellytysten näkökulmasta."
Eli suojellaan ensin etelässä ja sen jälkeen suojellaan muualla kun kerta on suojeltu etelässä.
Noh, tuon kanssa voidaan vielä elää, metsoa ja teertä saa pääsääntöisesti vielä noilla suojelualueilla mehästää, pyytä ei. Toisaalta ainoat vanhat metsät ovat juuri noilla suojelualueilla.
Ja sen sähköauton ostan heti, kun Hutisalo pystyttää latauspisteen Jorkanvaaraan, tuulimyllyhän siinä ollla pitää kun ei ole sähkölinjaa mailla eikä halmeilla. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
RiUDE Kanta-asiakas
Liittynyt: 24 Maa 2004 Viestejä: 20455 Paikkakunta: Savonlinna
|
Lähetetty: 12.02.2021 11:10 Viestin aihe: |
|
|
Joo, siellä meni esim. vp:n alueen 7652 mukavimmat kulmat suojeluun _________________ Savo suureksi. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jbear Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 12.02.2021 11:26 Viestin aihe: |
|
|
Tulipahan yhteen laatikkoon tarinoitua hiukka tekstiä. Varmaan jossain 50 rivin luokkaa. Pääsi vähän näppis valloilleen. Jos ei muuta nii toivottavasti saavat ees hyvät naurut. _________________ The worst Part of Cencorship is *** !
Ei kaikkien arvitse olla idiootteja. Riittää ku enemmistö o -> demokrtia |
|
Takaisin alkuun |
|
|
late2 Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 12.02.2021 11:36 Viestin aihe: |
|
|
Minäkin kävin runoilemassa. Yhteen kohtaan vastasin lyhyesti, "Tietullit Helsinkiin". Mun vastauksilla on varmaan suuri merkitys lopputulokseen.
Koomista tuossakin (tai onko se tragikoomista) oli oletus että vähäpäästöinen auto tarvitsee latauspisteitä. Toisaallakin keskustellaan sähköautosta, nythän se EVA:n asiantuntija oli aamutelkkarissa, mulle tulee nykyään näppylöitä kun puhutaan sähköautosta. En nyt ihan 50 riviä kirjoittanut mutta muutaman yli vakioboxin. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Tumpeelo Kanta-asiakas
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
Anttari Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 12.02.2021 11:53 Viestin aihe: |
|
|
late2 kirjoitti: | Minäkin kävin runoilemassa. Yhteen kohtaan vastasin lyhyesti, "Tietullit Helsinkiin". Mun vastauksilla on varmaan suuri merkitys lopputulokseen.
Koomista tuossakin (tai onko se tragikoomista) oli oletus että vähäpäästöinen auto tarvitsee latauspisteitä. Toisaallakin keskustellaan sähköautosta, nythän se EVA:n asiantuntija oli aamutelkkarissa, mulle tulee nykyään näppylöitä kun puhutaan sähköautosta. En nyt ihan 50 riviä kirjoittanut mutta muutaman yli vakioboxin. |
Et ehkä ole tietoinen siitä. että me Stadilaiset asumme omakotitaloissa, joiden ylläpito lämmityksineen ja Teslojemme latauksineen hoidetaan aurinkopaneleilla.
Yljäämmäsähkön myymme verkkoon. _________________ Ellen olisi nöyristä nöyrin ja diplomaattisin niin sanoisin: …, mutten silloinkaan ääneen sanoisi.
Viimeinen muokkaaja, Anttari pvm 12.02.2021 11:56, muokattu 1 kertaa |
|
Takaisin alkuun |
|
|
late2 Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 12.02.2021 11:55 Viestin aihe: |
|
|
Anttari kirjoitti: | late2 kirjoitti: | Minäkin kävin runoilemassa. Yhteen kohtaan vastasin lyhyesti, "Tietullit Helsinkiin". Mun vastauksilla on varmaan suuri merkitys lopputulokseen.
Et ehkä ole tietoinen siitä. että me Stadilaiset asumme omakotitaloissa, joiden ylläpito läämityksineen ja Teslojemme latauksineen hoidetaan aurinkopaneleilla.
Yljäämmäsähkön myymme verkkoon. | Et ole hkä tietoinen siitä ettei tuo kiinnosta minua yhtään. No ehkä sen verran että paljonko nyt menee verkkoon sähköä laten kulutettavaksi ? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Anttari Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 12.02.2021 12:01 Viestin aihe: |
|
|
late2 kirjoitti: | Anttari kirjoitti: | late2 kirjoitti: | Minäkin kävin runoilemassa. Yhteen kohtaan vastasin lyhyesti, "Tietullit Helsinkiin". Mun vastauksilla on varmaan suuri merkitys lopputulokseen.
Et ehkä ole tietoinen siitä. että me Stadilaiset asumme omakotitaloissa, joiden ylläpito lämmityksineen ja Teslojemme latauksineen hoidetaan aurinkopaneleilla.
Yljäämmäsähkön myymme verkkoon. | Et ole hkä tietoinen siitä ettei tuo kiinnosta minua yhtään. No ehkä sen verran että paljonko nyt menee verkkoon sähköä laten kulutettavaksi ? |
Maalaisserkkujen vieraillessa perheineen myytäväksi jää vähemmän, mutta hankintakustannukset saadaan kohtuudella kuoletettua. _________________ Ellen olisi nöyristä nöyrin ja diplomaattisin niin sanoisin: …, mutten silloinkaan ääneen sanoisi. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|