Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Lyrurus Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 18.07.2023 17:22 Viestin aihe: |
|
|
Jonkun pitäisi aloittaa viestiketju "Kanalintuhavainnot 2023 ilman heiluria". Minä en viitsi, kun olen niin hyvätapainen. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
heiluri Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 18.07.2023 17:53 Viestin aihe: |
|
|
Osallistun minä silti.
(Juttelin erään naapurikunnan puolella asuvan tutttavan kanssa ja viime syksy oli ollut heikko, ei yhtään tilannetta omilla mailla, koiran kanssa kulkee ja nollat oli vetänyt, sitä jo minäkin ihmettelin, saamamies kun on, oli se sitten pohjoisempana ja ruottissa pudotellut ihan mukavasti, mikäs siinä, toimiva koira).
Että on täällä tosiaankin näitä tyhjiöitä, itte ajattelin panostaa syksyllä etupäässä valtionmaihin. _________________ Kertalaakiyhdistys |
|
Takaisin alkuun |
|
|
M3 Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 18.07.2023 20:07 Viestin aihe: |
|
|
Alueella jossa olen liikkunut kyyhky ja sorsa jahdissa ei ollut mitään kanalintuja noin 6-7 vuotta sitten. Tai ainakaan en tehnyt havaintoja. Ensin ilmestyi teeri ja viime vuonna oli jo +20 parvia alueella, isoin oli kuulemma n.60. Noin 3 vuotta sitten pari havaintoa metsosta yleensä keväällä. Viime syksynä oli havaintoja pyystä ja 2 kertaa nähtiin ukkometso. Teeriä jo paljon. Nyt juhannuksen jälkeen olen nähnyt ukkometson kolmesti, ja kerran riistakameraan tallentunut. Kerran pyypoikue 4-6 lintua. Teeripoikueita kolme, ne 3-6 kokoisia.
Muistaakseni en ole koskaan sanonut kellekkään pahasti täällä ja pyydän anteeksi jos olen. Ja nytkään ei ole aikomus tarkoittaa pahaa mutta heiluri mitä jos löysäisit hieman paatoksellista paasamista. Kaikille on varmasti jo selvää mitä mieltä olet muutamasta asiasta. Ja kaikki varmasti haluttaisiin parempi lintukanta ja hyvät ajat takaisin. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Spede ***
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
heiluri Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 19.07.2023 05:36 Viestin aihe: |
|
|
M3 kirjoitti: | Alueella jossa olen liikkunut kyyhky ja sorsa jahdissa ei ollut mitään kanalintuja noin 6-7 vuotta sitten. Tai ainakaan en tehnyt havaintoja. Ensin ilmestyi teeri ja viime vuonna oli jo +20 parvia alueella, isoin oli kuulemma n.60. Noin 3 vuotta sitten pari havaintoa metsosta yleensä keväällä. Viime syksynä oli havaintoja pyystä ja 2 kertaa nähtiin ukkometso. Teeriä jo paljon. Nyt juhannuksen jälkeen olen nähnyt ukkometson kolmesti, ja kerran riistakameraan tallentunut. Kerran pyypoikue 4-6 lintua. Teeripoikueita kolme, ne 3-6 kokoisia.
Muistaakseni en ole koskaan sanonut kellekkään pahasti täällä ja pyydän anteeksi jos olen. Ja nytkään ei ole aikomus tarkoittaa pahaa mutta heiluri mitä jos löysäisit hieman paatoksellista paasamista. Kaikille on varmasti jo selvää mitä mieltä olet muutamasta asiasta. Ja kaikki varmasti haluttaisiin parempi lintukanta ja hyvät ajat takaisin. |
En minä paatosta, kerron asian juuri niin kuin se on, jos se ei joitakuita miellytä, totuus on harvoin miellyttävä, niin ei voi mitään.
Teillä on linnut lisääntyneet mutta ei se sitä meinaa että näin olisi muuallakin.
Eilen oli puheita erään tuttavan kanssa ja tarinoitiin vanhoista maista, nyt tuulimyllyjen ilmestyttyä tainneet loputkin vähät linnut kadota kulmilta, tekee tietysti se tolkuton tiestö ja lanssien määräkin niin paljon reikää metsään että kapeneehan se riistan elinalue kummasti, se on tuossa vihreessä sähkössäkin että jotain saa mutta jotain myös menettää. _________________ Kertalaakiyhdistys |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|
|
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa Et voi äänestää tässä foorumissa
|
|