Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Lahtinen ***
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 20483 Paikkakunta: Suur-Satakunta
|
Lähetetty: 16.09.2023 17:08 Viestin aihe: |
|
|
Ite oon järkeillyt taas niin, että jos saan 32g haulikuormalla ja etulapulla "hajotusta ja peittoa", niin hyvä.
Toki, kuviosta voi tulla repaleinen, mutta käytännössä täkäläisissä metsissä nuo samoilumetsästyksen ampumamatkat on pääsääntöisesti selvästi alle 50m. Ja usein lentoonammuntaholleja.
Mikäli oikein olen ymmärtänyt, joustoton tuplakuppiladinki voi nostaa piikkipainetta, vaikkei eroa lähdöissä hirveästi olisikaan.
Muutenhan noita tuplakuppeja on kyllä hitosti mukavampi tehdä.
Vaan tulisko wrapperilla luonnostaan laveampi kuvio. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Pohjola Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 16.09.2023 19:10 Viestin aihe: |
|
|
Nii no minä haen mahdollisimman tiukkaa kuvioa.... ei juurikaan lentoon ammuntaa nuita väsätä
Tuossa joustottomassa tuplakupissa voi tosiaan käydä lähtöpaineet koholla....mutta missäkohin haulikolla on max paineet |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Lahtinen ***
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 20483 Paikkakunta: Suur-Satakunta
|
Lähetetty: 16.09.2023 19:21 Viestin aihe: |
|
|
Juu, monihan hakee hyvää kuviota johonkin seittämäänkymppiin ja kuvio on kolmevitosessa joku kämmenen kokoinen.
Jos itse metsästäisin haukkuvalla lintukoiralla, niin onhan nää ihan kuningaspaukkuja moneen tilanteeseen.
Itellä tosiaan perinteiseen TSS-kulttuuriin kerettiläiset lähtökohdat, kun hakee laveaa kuviota. Eikä itseäni juurikaan kiinnosta, mihin käyttöön joku muu näitä väsää ja mikä on "normaalia" tai "oikeanlaista käyttöä".
Omaan käyttömalliin trillinkihommassa veikkaan ongelmiksi ylitiukkaa käyntiä tai sitten kireän kiinteän supistuksen tekemää pakananmaakartta-kuviota.
Jotenkin "luonnonvastaiselta" tuntuisi ongelmaa lähteä ratkomaan haulikuorman pienennyksellä, vaikka kustannussäästöä tulisikin. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Pohjola Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 16.09.2023 19:29 Viestin aihe: |
|
|
Kaikesta voi vetää tikkuja ikeneisiin...vai...arvostelinko |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|
|
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa Et voi äänestää tässä foorumissa
|
|