Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
jtikkane Kanta-asiakas
Liittynyt: 10 Syy 2008 Viestejä: 433
|
Lähetetty: 25.04.2024 14:23 Viestin aihe: |
|
|
Nimrod kirjoitti: | Hilux kannattaa hommata sillä kolmen litran koneella, jos meinaa sellaista. |
kolmilitraiset manuaalit on aika harvinaisia, taisi olla vain double cab malleissa 2011-2015 välillä eikä niitä ole maahan paljoa siunaantunut, myöhemmin uitettu Ruotsista joitain.
Noissa automaatti mukavampi ajella.
2,5 ja 2,4 litraiset neloskoneet on kestävän maineessa.
"No, eihän se ole mehtämies mikhään jos ei ole hiluxia alla" |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jtikkane Kanta-asiakas
Liittynyt: 10 Syy 2008 Viestejä: 433
|
Lähetetty: 25.04.2024 14:32 Viestin aihe: |
|
|
Patruuna kirjoitti: | Kaverilla 2011vm Hilux ja se on suorastaan vaarallinen jos renkaat yhtään huonommat. Olin vasta kyydissä kun tiellä oli muutama sentti loskaa ja ei sillä uskaltanut ajaa kuin aivan matelemalla jos takaveto päällä. Kuulemma niin kevyt perä. Lähti heitteleen suoralla tiellä tosi helposti ja vaarallisesti. Samaa tietä olisin ajanut omalla civicillä satasta ilman mitään huolta |
Turvallista matkaa civillä
Eiköhän se ole kevyen takaperän syytä tuollainen luiruaminen.
Itsellä on v2007 Hilux ja se on aivan loistava metsä&talviauto. Pitää vain osata ajaa
Kun ei ole kaikenmaailman (turhia?) luistonestoja niin tietäähän sen että kuskilta vaaditaan silloin enemmän. Eli mennään luomuna ja tuntumaa olosuhteisiin on paremmin. Ja silloin laitetaan neliveto päälle niin menee kuin juna. Ei tuolla toki kuuhun mennä mutta vakaata ajoa on tarjolla. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Naturalis LR Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Jou 2008 Viestejä: 2683 Paikkakunta: Äänekoski
|
Lähetetty: 25.04.2024 14:57 Viestin aihe: |
|
|
Ei kait millään avolavalla ajeta liukkaalla pelkällä takapotkulla...
Nelikko päälle ja vetoja. _________________ Pitkä on pilalla, mutta lyhyen voi aina jatkaa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
valmet 412s Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Maa 2004 Viestejä: 17063 Paikkakunta: pohjois-stakunta
|
Lähetetty: 25.04.2024 15:39 Viestin aihe: |
|
|
Naturalis LR kirjoitti: | Ei kait millään avolavalla ajeta liukkaalla pelkällä takapotkulla...
Nelikko päälle ja vetoja. |
Minä ainakin olen tottunut ajelemaan, nelikolla sen metsän ennemmin katsoo kun takavedolla. _________________ Varisjahdin veteraani... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Koheltaja Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 5564
|
Lähetetty: 25.04.2024 15:57 Viestin aihe: |
|
|
Jokunen aina sitten katsoin videon (youtube tai tiktok) Hiluxista millä oli liki miljoona ajettu vuosimalli taisi olla 2010 ja melkein uudesta asti ollut samalla metsurilla työajossa. Käytännössä oli menty pelkillä huolloilla ja kuluvien osien vaihdolla, muistelen että olisi pitänyt 30tkm huoltovälinä. Edelleenkään moottori ei syö öljyä ja kaikki toimii, eikä muutenkaan ollut noin paljon ajetun näköinen.
Noilla kriteereillä en muuta katsoisi kun Hiluxia, kilsoja en tuijottaisi vaan huoltohistoriaa. Jos se on kunnossa ja kori/runko terve niin en epäröisi ostaa 200000-400000km ajettua yksilöä, siinä on kilsoja enemmän edessä kun takana jos sitä on huollettu ja huolletaan jatkossa.
Mulla on ollut Hilux kuume päällä pitkän aikaa mutta mitään järkiperustetta sen hankkimiselle ei ole nykyisessä käyttöympäristössä. Lisäksi sen pitäisi olla takapenkeillä sekä lavakatteella ja hinnat pomppaa aika korkealle, samoin käyttövoimavero. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jtikkane Kanta-asiakas
Liittynyt: 10 Syy 2008 Viestejä: 433
|
Lähetetty: 25.04.2024 16:02 Viestin aihe: |
|
|
pitäskö topicci vaihtaa suosiolla jo valmiiksi: valtsun unelma-hiluxin speksausta
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
valmet 412s Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Maa 2004 Viestejä: 17063 Paikkakunta: pohjois-stakunta
|
Lähetetty: 25.04.2024 17:53 Viestin aihe: |
|
|
16 vuotta nyt samalla nissanilla päästellyt niin ehkäpä sitä voisi muutakin merkkiä miettiä.... Tämä nyt siksi että uusi navara ei ole vanhan veroinen eli merkkiä pakko vaihtaa jossei samanmoista osta.
Hiluxin maine on kova ja hinta vielä kovempi kun vertaa muihin vastaaviin, se oli jo sama silloin 16v takasin.
Isuzu on vähän tuntematon kapine, mitsuja tuossa pyörii enempi. _________________ Varisjahdin veteraani... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Patruuna Kanta-asiakas
Liittynyt: 14 Mar 2022 Viestejä: 3048 Paikkakunta: Koillismaa
|
Lähetetty: 25.04.2024 18:50 Viestin aihe: |
|
|
jtikkane kirjoitti: | Patruuna kirjoitti: | Kaverilla 2011vm Hilux ja se on suorastaan vaarallinen jos renkaat yhtään huonommat. Olin vasta kyydissä kun tiellä oli muutama sentti loskaa ja ei sillä uskaltanut ajaa kuin aivan matelemalla jos takaveto päällä. Kuulemma niin kevyt perä. Lähti heitteleen suoralla tiellä tosi helposti ja vaarallisesti. Samaa tietä olisin ajanut omalla civicillä satasta ilman mitään huolta |
Turvallista matkaa civillä
Eiköhän se ole kevyen takaperän syytä tuollainen luiruaminen.
Itsellä on v2007 Hilux ja se on aivan loistava metsä&talviauto. Pitää vain osata ajaa
Kun ei ole kaikenmaailman (turhia?) luistonestoja niin tietäähän sen että kuskilta vaaditaan silloin enemmän. Eli mennään luomuna ja tuntumaa olosuhteisiin on paremmin. Ja silloin laitetaan neliveto päälle niin menee kuin juna. Ei tuolla toki kuuhun mennä mutta vakaata ajoa on tarjolla. |
Kiitoksia, se on kyllä ollut huippu kulkine Ostin vielä uudet talvirenkaat niin on kyllä hyvä ajella. Hiekkatielle ei tosin kannata mennä kun niin matala ja kova. Vaikka lyhyt auto niin mahtuu kyytiin useampi kassi, pari lasta turvaistuimessa ja fatbike auton sisälle. Ei mahdu moneen muuhun. Oikea tilaihme.
Ei tuntunut kovin vakaalta hiluxin kyyti kun yritti nakata poikittain hyväkuntoisella tiellä ja sai pelätä Jopa vanha bemari alkoi tuntuun turvallisemmalta. Nelivedolla se venkoilu tosiaan loppui. Nelivedolla ei vaan kääntynyt oikein hyvin kun puskee. Tämä tuli itselle yllätyksenä, mutta niinhän se tekee mönkijäkin. Honda CR-V:ssä ei tätä ongelmaa ollut vaan eihän se mitään oikea neliveto ollutkaan.
Kaveri meinasi että hiluxin pohja ruostuu helposti ja kannattaisi suojata kunnolla.
Kävi hakemassa omansa Ruotsin puolelta kun sai aika paljon halvemmalla. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Peto Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 10303 Paikkakunta: Tre/P-pohjanmaa.
|
Lähetetty: 25.04.2024 19:08 Viestin aihe: |
|
|
valmet 412s kirjoitti: |
Isuzu on vähän tuntematon kapine, mitsuja tuossa pyörii enempi. |
Kävin koeajamassa uusimman mallin D-Maxin. Siinä tulee parhaassa varustetasossa kymmeneen suuntaan sähkösäädettävä penkki ja
se on muutenkin henkilöautomaisin ajettava markkinoilla olevista lava-autoista. Siis hyvässä mielessä.
Ainoa lavamaasturi, jonka voisin omaan käyttöön kelpuuttaa. _________________ Vaikka muu häviää, niin metsästys jää. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
valmet 412s Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Maa 2004 Viestejä: 17063 Paikkakunta: pohjois-stakunta
|
Lähetetty: 25.04.2024 19:56 Viestin aihe: |
|
|
Peto kirjoitti: | valmet 412s kirjoitti: |
Isuzu on vähän tuntematon kapine, mitsuja tuossa pyörii enempi. |
Kävin koeajamassa uusimman mallin D-Maxin. Siinä tulee parhaassa varustetasossa kymmeneen suuntaan sähkösäädettävä penkki ja
se on muutenkin henkilöautomaisin ajettava markkinoilla olevista lava-autoista. Siis hyvässä mielessä.
Ainoa lavamaasturi, jonka voisin omaan käyttöön kelpuuttaa. |
Tuo kuulostaa jo siltä että pelkässä penkissä on jo senverran sähköjä kun minulla koko autossa....
Amarokkia on mainostettu kovin henkilöautomaisimmaksi kans....
Pitää käydä koeajolla kun jossain liki sattuu olemaan _________________ Varisjahdin veteraani... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jtikkane Kanta-asiakas
Liittynyt: 10 Syy 2008 Viestejä: 433
|
Lähetetty: 25.04.2024 21:29 Viestin aihe: |
|
|
kannattaa sitten myös kiinnittää huomiota kuinka paljon noissa fordin-johdannaisissa ja myös muissa kuin hiluxissa on niitä erilaisia hälytysääniä milloin mistäkin. Japskit on siitä vihoviimeisiä että niissä on hälyjä milloin mistäkin.
kolmen eri rangerin kyydissä olleena niin sitä hälytysten määrää ei kaupunkiolosuhteissakaan kestä niin miten sitten metsän hiljaisuudessa. No ei ainakaan kilometrin säteellä ole elukkaa kun sieltä hyppää pihalle...
Amarokkia kerran haikailin, onneksi en haksahtanut vaikka hyvä oli ajaa. Pajalla olisi saanut olla liian tiheään. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Heero Kanta-asiakas
Liittynyt: 01 Tou 2021 Viestejä: 2394
|
Lähetetty: 25.04.2024 22:49 Viestin aihe: |
|
|
Työautoina ollut pari King cappiä, Hilux ja L200. Vuosimallit n. 88-95, joten ei mitään referenssiä nykypäivään. Kun noista piti luopua, ajattelin hankkia oman. Kustannusten takia tavarat kulkee nyt peräkärryssä. Ei yhtä kivaa kuin nelivetoavolavalla, mutta rahan takia kärsin tuon. Ja onhan kärryyn helpompi nostaa aikuinen peura kuin avolavalle, jossa nostokorkeus on nykyään hämmentävän suuri.
Isuzussa taitaa olla 1,9 litrainen kone. Aika pieni tuon tyyppiseen autoon. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Valto. Kanta-asiakas
Liittynyt: 20 Kes 2014 Viestejä: 3107
|
Lähetetty: 26.04.2024 02:09 Viestin aihe: |
|
|
Ihan näin vaan heittona omien kokemuksien pohjalta. Ei ole hiluxit tai muutkaan avolavat minusta kovin ihmeellisiä menemään lava tyhjänä. Lavalle vähän painoa, niin alkaa mennä jo tasamaalla umpikorisen maasturin malliin. Silti pitkä peränylitys vaikeuttaa jos tarvitsee poistua tieltä ojan yli. No, kyllä ne perus nelikko pakut silti voittaa. Parempi neliveto ja kevytperäisiä ne pakutkin on. Armeijassa nakattiin aina tekan tela portterin tai hiluxin kyytiin, niin alkoi olla jo ajettavia kamppeita. Silti väitän että pääsen lantikalla pidemmälle jumiin.
Itse olen iso ukko, niin ne vanhat hiluxit on toivottoman ahtaita. Japsi mikä japsi, niiden mitoille ovat autonsakkin tehneet. Uuden korin hiluxi oli jo ihan ok kuskin tiloiltaan ja ajettavuuskin jo kovasti auton luokkaa. Sellaista voisin itsellekin harkita, elleivät olisi niin älyttömän kalliita.
https://www.nettiauto.com/toyota/hilux/14107740
Pikaisesti nettiauto selattuna tuossa olisi halvin aihio rakennettavaksi.
https://www.nettiauto.com/toyota/hilux/14052355
Tuossa olisi jokseenkin muutokset tehtynä mitä tekisin. Vähän työvaloja kaipaisi ja vinssin keulaan. Itselle pitäisi olla lavakate ja 5 paikkainen malli. Ottaisin kyllä takapenkit pois, mutta pitkään malliin saisi järkevämmät tilat koiralle. Makuasioita toki.
Enkä väitä että vanhempi malli olisi teknisesti huono. Minusta vaan ei ole olleet häävejä ajettavia ja näin isona ukkona penkkiä ei saa tarpeeksi taakse, ratti hinkkaa reiiteen toiselta puolelta ja ykköstä ei meinaa saada silmään, kun vaihdekeppi ottaa reiteen toiselta puolelta. Eli ainakin isompien ukkojen kannattaa käydä koeajamassa ennen pidempää nettiauton selailua. Uudempi oli paremmin aikuiselle ihmiselle sopiva, vanhemman laittaisin neuvolassa punnittavien autoksi. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Koheltaja Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 5564
|
Lähetetty: 26.04.2024 05:49 Viestin aihe: |
|
|
Hilux on kuin Hiace, ei tarjoa mitään ajonautintoa ja on aika pelkistettyjä laitteita pskalla ajoergonomialla mutta kestää kilsoja ja kovaa käyttöä. Työkalu eikä mikään puistomaasturi.
Kantavuuden ja avolavan käyttötarkoituksen mukaisesti niissä on kuormajouset ettei heti lössähdä kun lavalle laitetaan muutakin kun työkalupakki. Jos omassa käytössä ei kantavuutta tarvitse niin jouset/iskarit, tai ainakin takahouset vaihtoon. Hiluxiin löytyy vaikka minkälaista palikkaa jousitukseen ja luetun perusteella siitä saa noilla muutoksilla siedettävämmän ettei nypytä ja pompi joka kuopassa kun ajaa tyhjällä lavalla.
Hinta noissa on kova, mutta niin on muissakin tojotissa. Luotettavuudella ja kestävyydellä on hintansa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
heiluri Kanta-asiakas
Liittynyt: 20 Mar 2006 Viestejä: 35432
|
Lähetetty: 26.04.2024 06:04 Viestin aihe: |
|
|
Aika hupaisaa että joku edes olettaa työkalun olevan ajo-ominaisuuksiltaan kuin henkilöauto, itse kyllä pidän vanhempien Hiluxien ja Hiacen karheudesta, jotenkin kotoisampaa ajella vehkeillä joita ei tarvitse pitää kuin kipeää värkkiä.
Uudemmat Hiluxit ovat enemmän näyttö kuin käyttömielessä muotoiltuja, isoja losoja ja täynnä tarpeetonta elektroniikkaa ja, uskomatonta kyllä, jopa kosketusnäyttöjä. _________________ Kertalaakiyhdistys |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|