Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Patruuna Kanta-asiakas
Liittynyt: 14 Mar 2022 Viestejä: 3034 Paikkakunta: Koillismaa
|
Lähetetty: 26.04.2024 16:07 Viestin aihe: |
|
|
Voitt0 kirjoitti: |
eipä jää kun tullin laskuri näyttää reilua 7600€ autoveroa, mutta aika hyvällä tarkkuudella budjetissa |
No eipä tosiaan. Kaverilla teki vissiin 4000-5000€ ja melko samanlainen. Mistähän tuollainen ero |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Voitt0 Kanta-asiakas
Liittynyt: 24 Kes 2013 Viestejä: 1205 Paikkakunta: Keski-Suomi
|
Lähetetty: 26.04.2024 16:52 Viestin aihe: |
|
|
Patruuna kirjoitti: | Voitt0 kirjoitti: |
eipä jää kun tullin laskuri näyttää reilua 7600€ autoveroa, mutta aika hyvällä tarkkuudella budjetissa |
No eipä tosiaan. Kaverilla teki vissiin 4000-5000€ ja melko samanlainen. Mistähän tuollainen ero |
Korjaan eli laitoin ensin laskuriin hinnaksi 25000 eikä 18000 jolloin vero olisi Tullin laskurilla noin 5500€. Aikaisemmin tulli käytti veron perusteena Suomessa olevien pyyntihintojen keskiarvoa vähennettynä tietyllä prosentilla jota en muista. Nyt ei tullin hintalaskuri löytänyt referenssihintaa 2019 Hiluxille. Hintapyynnit Suomessa näyttäis olevan +-40k€ jolloin vero ois yli kympin. Mutta mitäpä tässä spekuloimaan kun Valtsulle ei euro6 kelpaa |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Koheltaja Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 5560
|
Lähetetty: 27.04.2024 05:25 Viestin aihe: |
|
|
Ruotsin hintoja kun vertaa niin silloin viimeistään selviää suomen verotuksen järjettömyys, vielä jos laittaa vierekkäin 2 ja 4 paikkaisen hinnat niin ei tässä ole mitään järkeä. Järkevän hintaisesta työkalusta tehdään hinnoittelulla eliittiauto, jos uuden 4 paikkaisen ostaa ja klikkaa vähän palikkaa mukaan niin 90000 heilahtaa tililtä helposti. Siihen päälle kympin kulutus nykyisellä dieselin hinnalla ja käyttövoimavero.
Pärsaukisen ongelma... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
KKP specialist Kanta-asiakas
Liittynyt: 21 Jou 2013 Viestejä: 854
|
Lähetetty: 27.04.2024 07:47 Viestin aihe: |
|
|
Töissä ajan paljon ja myös todella huonoja teitä. Aikaisemmin oli käytössä reilun kymmenen vuotta vanha Hiluxi ja nykyää vähän tuoreempi Isuzu. Molempiin pitää tehdä jatkuvasti remonttia ja katsastuksessa löytyy aina jotain erikoista.
Hiluxi on oikeasti lämmin auto, vaikka moottori (2.4) on todella laiska. Hilux vetää nelivedolla vain kahdella pyörällä .Taka-akselilta löytyy kytkettävä lukko, joten auto ajetaan ensin jumiin ja sitten vaihdetaan pienelle alueelle ja aletaan jännittämään suostuuko lukko kytkeytymään. Tyhjällä lavalla jousitus on rasittavan kova. Penkissä on karkea säätö selkänojalle ja reisitukea ei nimeksikään. Hilux on ihan hyvä auto.
Isuzun moottori (2.5) on selkeä tehokkaampi, mutta lämpöä ei meinaa tulla sisätiloihin asti, jopa sivuikkunat saattaa jäätyä. Firmassa on useampi D-maxi ja kaikissa sama ominaisuus. Lisälämmittimestäkään ei ole tähän apuja. Taka-akselilla on kitkalukko, joten nelivedolla on aina kolme pyörää vetämässä. Juositus on selvästi pehmeämpi, vaikka kantavuus on käsittääkseni sama. Ajoasennon saa paremmaksi. Lisäksi Isuzussa on kaappari ovet, jotka helpottaa tavaran siirtelyä penkin taakse todella paljon!
Kaiken kaikkiaan molemmilla pärjää ja molempiin olen ollut tyytyväinen. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Tumpeelo Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Jou 2014 Viestejä: 5996 Paikkakunta: 06/09
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
Havumetsä Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Syy 2012 Viestejä: 1118 Paikkakunta: Lappi
|
Lähetetty: 27.04.2024 08:35 Viestin aihe: |
|
|
D-Maxilla parisen vuotta aikoinaan ajaneena, se tosiaan oli melkoisen kylmä auto webastosta huolimatta, eli lämppärin kennohan siinä silloin on pieni. Taka-akselin kitkalukosta puhuivat ettei pidä tarpeeksi, ristiriipunnasta ei irtoa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
-Teemu- Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Kes 2012 Viestejä: 613
|
Lähetetty: 27.04.2024 09:18 Viestin aihe: |
|
|
Tässä vähän samojen aatosten ääressä. Vuotunen ajomäärä putot 35 alle 20tkm niin, vois lava-autokin olla vaihtoehto. Onkos nuo fordin rangerit kaukaa kierrettäviä tuossa 25000 hintaluokassa? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
KKP specialist Kanta-asiakas
Liittynyt: 21 Jou 2013 Viestejä: 854
|
Lähetetty: 28.04.2024 07:23 Viestin aihe: |
|
|
Havumetsä kirjoitti: | D-Maxilla parisen vuotta aikoinaan ajaneena, se tosiaan oli melkoisen kylmä auto webastosta huolimatta, eli lämppärin kennohan siinä silloin on pieni. Taka-akselin kitkalukosta puhuivat ettei pidä tarpeeksi, ristiriipunnasta ei irtoa. | Lisälämmitin tuossakin hurisee, mutta ei siitä juuri muuhun ole. Kitkalukko pitää, on testattu monta kertaa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
valmet 412s Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Maa 2004 Viestejä: 17039 Paikkakunta: pohjois-stakunta
|
Lähetetty: 28.04.2024 11:18 Viestin aihe: |
|
|
Mieluten kunnon lukko saisi olla taka-akselilla, nissanissa on kitka mutta se kyllä pelaa hienosti.
Toki ajoasento ja autoon pitää mahtua, selviää kun kokeilee.
Haluaisin tosiaan kusivehkeet vielä välttää jos mahdollista, senverran viimetalvena seurasin taisteluja niiden kanssa.
Josko huomenna ajelisi jotain renkaita potkimaan liikkeisiin, en ole perehtynyt mitä löytyy. _________________ Varisjahdin veteraani... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Valto. Kanta-asiakas
Liittynyt: 20 Kes 2014 Viestejä: 3105
|
Lähetetty: 28.04.2024 13:15 Viestin aihe: |
|
|
Kannattaa ennemmin selvitellä mallikohtaisesti paljonko niiden kusivehkeiden kanssa on ollut ongelmia. Tosiaan 10 vuotta ajelin raskasta kalustoa työkseni, kymmenillä eri autoilla ja suurin osa euro6. Ainoat kusiongelmat oli, että kovilla pakkasilla jäätyi mittarit eikä saanut ainetta lisää. Henkilöautossa ei ole itsellä ollut, mutta lähipiirissä paljonkin eikä juurikaan ongelmia. Mersussa taisi yhdellä tutulla olla viime talvena, mutta muita ei tule mieleen. Äkkiähän tuota selvittää onko muuten mieleisessä mallissa ollut ongelmia. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
valmet 412s Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Maa 2004 Viestejä: 17039 Paikkakunta: pohjois-stakunta
|
Lähetetty: 29.04.2024 19:13 Viestin aihe: |
|
|
Käväsin koeajolla
Hilux -13 3.0l 4-ovinen 160tkm
Dmax -18 1.9l 4-ovinen 260tkm
Hintapolitiikkaan en puutu nyt.
Dmax ensin.... Se oli kovaa kättä saanut ja haisi märälle koiralle, sama koira oli syönyt mm. Turvavyöt, abs ja moottorivikavalo paloi, alusta oli alkuperäismaalissa ja ruosteessa.
Auto itsessään oli itseasiassa aika mukava ajaa, jousitus passelin oloinen noin nissaniin tottuneelle, moottorin koko piti katsoa lapusta että mikä oli, oli todella pirteä vaikka vain 1.9l. Hidas neliveto tooodella hidas, kytkentä sähkökiekolla. 6v manuskaloota.
Hilux.... Siisti, parhaat varusteet mitä sai, isoin 3l kone, automaatti, aluvanteet, nahkapenkit, keppijakolaatikko, oikein nätti....
Koneen kun laittoi päälle niin kyllä se tutulta jyrinältä kuulosti, myös ajossa, mukavuus ja fiilis kuin - 98 mallissa mikä meillä joskus oli, tärisee, ohjaus kaarrosmallia, koko matka kuin viritetyn jousen päällä ja kiihdy ei muu kuski edelleenkään... Ei herttinen sentään.
En sano etteikö olisi luotettava ja kestävä mutta kyllä tuon ikäiseen autoon jo muutkin on saaneet vähän mukavemmat olot, - 02 nissan on jo raketti tuohon verrattuna ja paljon paree ajettava.
No hilux on kyllä edelleen hilux, sen tuntee.
En näistä havittele kyllä kumpaakaan yksilöä, sieltä saa joku muu noutaa omakseen, itse etsin seuraavaksi np300 nissanin vähänajettuna ja isuzusta sen edellisen mallin ilman adblueta koeajoon.
Mutta hyvä että eroja on ja löytyy, molemmissa on omat puolet _________________ Varisjahdin veteraani... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Koheltaja Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 5560
|
Lähetetty: 30.04.2024 15:37 Viestin aihe: |
|
|
Raportti Hiluxista ei ole yllätys, kuuluu samaan työkalu-kategoriaan kun Hiace. Jälkimmäisellä (3kpl) useampi satatuhatta tuli ajettua kun viimein saatiin alle Transporter niin olihan sillä ajaminen yhtä juhlaa Hiaceen verrattuna.
Uusi Hilux on tulollaan ja jännä nähdä onko se edelleen tehty työkaluksi -80 luvun oppien mukaan, vai onko otettu oppia VW/Fordista jotka molemmat on sangen sivistyneitä Hiluxiin verrattuna.
Amarokista tulee uusi malli ja sen valmistaa Ford joka samalla tulee ottamaan vahvan jalansijan pikuppien markkinoilla.
Audin pikupista nähnyt kuvia ja on kyllä häijyn näköinen peli, mutta ei taida olla konekuskin ensimmäinen valinta ja tulee olemaan kauluspaitapikuppi. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Voitt0 Kanta-asiakas
Liittynyt: 24 Kes 2013 Viestejä: 1205 Paikkakunta: Keski-Suomi
|
Lähetetty: 30.04.2024 15:52 Viestin aihe: |
|
|
Juu, ja nää viimeset Mersun pickuphan teki Nissan, ei mersumyyjät asialla juurikaan hehkuttaneet |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Tumpeelo Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Jou 2014 Viestejä: 5996 Paikkakunta: 06/09
|
Lähetetty: 30.04.2024 15:56 Viestin aihe: |
|
|
Ja Transportter on myös nykyään Ford Transit
Tuo voi ainoastaa olla hyvä asia. Ford tuskin tekee niin paljon kuraa kuin Vag.
Oon kattonu liikaa Simolan Mikko juutuupista. Klonkswagen on kyllä melkonen, ja Kesko vielä oikein kunnolla ryssii automerkin maineen. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
valmet 412s Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Maa 2004 Viestejä: 17039 Paikkakunta: pohjois-stakunta
|
Lähetetty: 07.05.2024 17:17 Viestin aihe: |
|
|
Uusi amarokkikin on foorti....
Kyllä tuota valikoimaa joka viikko tulee lisää, pitää vain aktiivisesti tutkia...
Perjantaina pääsen yhden ehdokkaan koeajamaan ainakin lisää... _________________ Varisjahdin veteraani... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|
|
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa Et voi äänestää tässä foorumissa
|
|