Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Tumpeelo Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 28.06.2024 16:00 Viestin aihe: |
|
|
Meillä on 20 vuotis Weberi, johon on kerran vaihdettu kaasuputket, kulmapellit niiden päälle sekä uudet ritilät. Maksoivat Weberillä 120€ satsi ja taas mennään seuraavat 15 vuotta.
On kyllä maineensa veroinen peli. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
valmet 412s Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Maa 2004 Viestejä: 17039 Paikkakunta: pohjois-stakunta
|
Lähetetty: 28.06.2024 21:37 Viestin aihe: |
|
|
Ruohonleikkuriin uusia hihnoja, tämä kasa maksoi posteineen 100e, suomessa yksi pitempi hihna itsessään olisi sen satkun maksanut.....
_________________ Varisjahdin veteraani... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
longi Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 28.06.2024 22:25 Viestin aihe: |
|
|
Octaviaan tuulilasi, että sai leiman. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Ramiwolf Kanta-asiakas
Liittynyt: 26 Jou 2017 Viestejä: 2418 Paikkakunta: Etelä-Suomi
|
Lähetetty: 28.06.2024 22:33 Viestin aihe: |
|
|
308 harjoituspaukkuja. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jahtireppu Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 29.06.2024 22:40 Viestin aihe: |
|
|
Lisenssi kolmeksi vuodeksi pistää sorkkaa ja isotassua könölleen. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
heiluri Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 30.06.2024 07:39 Viestin aihe: |
|
|
Vihdoinkin löytyi kirpparilta suutarinvasara, peräti 3€. _________________ Kertalaakiyhdistys |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|
Lähetetty: 01.07.2024 10:07 Viestin aihe: |
|
|
Hankinta tuli tehtyä haaskapyyntiin, juuri tehtaasta 60-luvulla tullut ampua-alan laajennuslaite, ei tarvise supin punkkivaarallisessa pitkässä heinikossa itseään kastella vaan saa sipsuttaa silkkista nurmenpintaa haaskalle.
Mitäpä sitä ei niiden palleroiden eteen tekisi ja rahojaan tuhlaisi, no eipä tuolla hintaa kyllä mitään leikkuria kuin viikatteen saisi korkeintaan. _________________ Varisjahdin veteraani... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jahtireppu Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 01.07.2024 16:33 Viestin aihe: |
|
|
Samat aatokset kuin valmetillakin, silkkitietä supeille 😂 Tosin minulla hieman hikisempi urakka. Hankintana siis 3-lapainen 350mm ruohoterä husovarnan raivuriin. Sen verran kokeilin, että vähemmällä hiellä tuolla kolmioterällä niittää kuin viikatteella. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
late2 Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 01.07.2024 21:57 Viestin aihe: |
|
|
Jahtireppu kirjoitti: | Samat aatokset kuin valmetillakin, silkkitietä supeille 😂 Tosin minulla hieman hikisempi urakka. Hankintana siis 3-lapainen 350mm ruohoterä husovarnan raivuriin. Sen verran kokeilin, että vähemmällä hiellä tuolla kolmioterällä niittää kuin viikatteella. | Vähän OT mutta itse kaivoin tänään viikatteen esille ja liippasin sen kuin Päätalo. Meillä on sellainen perinteinen iso sininen jossa on vielä taottu terä. Pellolta kuritan kasvustoa, osa on jotain hipintukkaa, ajaa raivurilla niin kerää akselille ja välillä pitää repiä pois. Viikattella meni hyvin, joskin tuntuu näin iltasella selässä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Lahtinen ***
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 20483 Paikkakunta: Suur-Satakunta
|
Lähetetty: 01.07.2024 22:08 Viestin aihe: |
|
|
Jahtireppu kirjoitti: | Samat aatokset kuin valmetillakin, silkkitietä supeille 😂 Tosin minulla hieman hikisempi urakka. Hankintana siis 3-lapainen 350mm ruohoterä husovarnan raivuriin. Sen verran kokeilin, että vähemmällä hiellä tuolla kolmioterällä niittää kuin viikatteella. |
A-ratatalkoissa vetelin kanssa itse lauantaina kolmioterällä. Muutamalla oli siimavehkeet, mutta kun pajukkoa ja havupuunraimia, niin eihän homma noilla rokannut.
Sen huomasin, että melkonen höyry nousi välillä kulmavaihteesta. Nousi kyllä ittestäkin...Veikkaisin, että jonku verta käy kolmioterä ton kulmavaihteen päälle.
Kuuluuko muuten toi kulmavaihde ees olla täynnä rasvaa? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jahtireppu Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 01.07.2024 22:58 Viestin aihe: |
|
|
Kyllä mä kulmavaihteen melki täyteen rasvaan. Ei nyt kuitenkaan niin, että ruuvia kiinni laittaessa tursuisi ylitse. Normi raivausterällä kerää ruohoa akselin ympäri ihan tuskaksi asti, kun sektorisuoja on niin liki terää. Kolmioterällä on sektorisuoja ruuvattava pois. Muuten ei terä mahdu pyörimään. Kolmioterälle tein sitten oman suojan. Ei kerää ruohoa akselin ympäri. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
9.3x622 Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 02.07.2024 17:23 Viestin aihe: |
|
|
Rapalan hapetin. _________________ Polku on kulkijaansa viisaampi. !&%¤# määrä on vakio. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|
Lähetetty: 02.07.2024 17:55 Viestin aihe: |
|
|
Lahtinen kirjoitti: | Jahtireppu kirjoitti: | Samat aatokset kuin valmetillakin, silkkitietä supeille 😂 Tosin minulla hieman hikisempi urakka. Hankintana siis 3-lapainen 350mm ruohoterä husovarnan raivuriin. Sen verran kokeilin, että vähemmällä hiellä tuolla kolmioterällä niittää kuin viikatteella. |
A-ratatalkoissa vetelin kanssa itse lauantaina kolmioterällä. Muutamalla oli siimavehkeet, mutta kun pajukkoa ja havupuunraimia, niin eihän homma noilla rokannut.
Sen huomasin, että melkonen höyry nousi välillä kulmavaihteesta. Nousi kyllä ittestäkin...Veikkaisin, että jonku verta käy kolmioterä ton kulmavaihteen päälle.
Kuuluuko muuten toi kulmavaihde ees olla täynnä rasvaa? |
3/4 osatäynnä suunnilleen, ajaa liian täytenä sen runkoputkeen...
Kuulemma bilteman musta siima on aika äijää eikä kovin kallista....
Kyllä se hankkii oikein hammasterä olla puulle paras, tein itse noita kolmioita mutta isolla halkaisijalla alkoi jo hirvittää että jos akseli pettää niin nilkasta jalka poikki.... _________________ Varisjahdin veteraani... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
EIVA Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 02.07.2024 19:24 Viestin aihe: |
|
|
Ilman suojakoteloa ei kannata kolmioterällä lähteä kokeilemaan, täällä yhdeltä kaverilta terähalki ja terän kappale polveen, polvi särkyi pirunpäreiksi eivätkä saaneet kuntoon jäi jäykkäpolviseksi vaikka lienevät uusineet kaikki polveen saatavat varaosat. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
t3tactical Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 04.07.2024 17:52 Viestin aihe: |
|
|
Yamaha Malta 3hp perämoottoriin kaasarin korjaus sarja. Tai siis kolme pussillista, kolmeen koneeseen. Yhden moottorin pumppukalvot näyttivät aika venyneiltä, vaikka kone toimii hyvin. Ja samassa koneessa oli ollut tulvimisoiretta. Siispä otin kaikkiin kolmeen koneeseen satsit varalle. Onhan nuo 20-30v. vanhoja vehkeitä. Kiinasta, rapiat kakskymppiä yhteensä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|