OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Mettästäjän Kulkupeli
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 242, 243, 244 ... 249, 250, 251  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Peltsu
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Maa 2004
Viestejä: 7186

LähetäLähetetty: 23.08.2024 23:58    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jokunen kilometri on takana ja muutamia autojakin. Nyt varmaan lähestymme 2,5 miljoonaa.

Kaksi autoa on yllättäneet; Citroen AX 1,4. Sitä ei saanu syömään viittäkään, bensaa. Yberhyvä mettäauto oli. Sisko vei sen minulta.

Toinen, Passat 1,9 pwd, valmistettu marraskuussa 2001. Jonka ostin autokauppiaalta, hänen oman auton, ei liikkeestä. Katsastusmiehen kanssa ihmeteltiin ku tuollaista ei pitäny olla olemassa. Mutta oli. Tulevan Audi A6 keula ja siinä oli kaikkea muutakin erikoista. Joku testiversio ? Pakkasella ei lämmennyt ollenkaan ja kulutus oli siltikin naurettavan pieni. 1200 km siivu 60 litran tankilla oli maantiellä normi ilman keltaista valoa. Mahtoi olla pisin veto 1300 km tankilla ilman keltaista valoa ? Serkkupoika silloin ratissa.

Olis varmaan vieläki mutta synty se 4. lapsi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
euroshopperi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Elo 2008
Viestejä: 3887

LähetäLähetetty: 24.08.2024 00:02    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

JaaA taas. Ajelin tavallisella RAV4 hybridillä 27 000 km, eli reilun vuoden ympäri kulutuksella 5,3 L/100 km auton näyttössä ja tuo testattuna piti jopa paikkansa, kun sen useamman kerran tarkistin. Land cruiserin näyttö taas ei ole niin tarkka ja näyttää hieman vähemmän, kuin todellinen.Saa sitten nähdä, mitä Land cruiser väittää syövänsä ja ehkä jaksan mitakin mitä syö 800 km matkalla jarrullinen teli kuomukärry mukana. Täytyyhän se nyt jo tässä kohtaa kattoa. Rohjake se kyllä on vaikka vasta reilut 20 vuotta ajeltu.
_________________
http://fi.wikipedia.org/wiki/J._V._Snellman
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Peltsu
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Maa 2004
Viestejä: 7186

LähetäLähetetty: 24.08.2024 00:23    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ite resetoin pitkän aikavälin kulutusnäytön öljynvaihdon yhteydessä (25 tkm). Siellä on sitkeästi 6,5. Kesä tai talvi. Toinen näyttö, se mikä nollaantuu vuorokausittain tai 4 tunnin välein ja kesäisin, näyttää työpäivän jälkeen 5,1 - 5,6 kulutusta. Pidemmällä reisulla jopa 5,1. Ja tuo auto kuiten kuluttaa päivittäin, kesäisin ja "vuositasolla" ja aina 6,5. Se vain on niin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
euroshopperi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Elo 2008
Viestejä: 3887

LähetäLähetetty: 24.08.2024 14:49    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Näitä joidenkin diesel ajamisia, kun kattoo, niin kulutuksissa on vähän liikaa heittoa mun mielestä. Omalla kohdalla tiedän esim DPF polttojen ja filtterin muutenkin olevan kunnossa ja ajaessa pystyn helposti kulutusta seuraamalla sanomaan, että koska se on polttopäällä. MY diesel pitää puhtaana paikat luonnostaan ja tankkaamalla noita Diesellaatuja, jotka sisältävät FAMEa, ne taas tukkivat EGR ja DPF järjestelmiä myös ihan luonnostaan. Aika reilun lisän saa kulutukseen, jos DPF suutin pukkaa polttoainetta lähes jatkuvasti, kun anturit vaatii. FAME liettynyttä öljyä löytyi aikanaan esim just Hiluxien öljypohjan verkkosuodattimesta, eli moottorin sisältä ja olivat vähän ihmeissään, että mistä on kysymys. Lietettä imuroitiinkin noissa ja alkuperästä ei ole täydellistä tutkimusta tehty. Tankkeihin kertyvä FAMEn aiheuttama limakin tuli esiin vasta veneilyn ja maatalouskoneiden kautta ja sen osalta täysi varmuus tuli tutkimuksestakin esille. Omalla kohdalla limalöydöt olivat V8 LC polttoainesuodattimen pohjalta löytyneet hyytelöt, kun käsittämättömät ”Limp mode” ilmoitukset alkoi vaivata ja suodattimen vaihdoilla aina eteenpäin. Eli kun antoi joskus ns kenkää V8:lle saattoi seurauksena olla ”Limp mode” ja matelua kotiin, tai yleensä se hetken päästä taas päästi ajamaan, kunhan ei polkenut kovemmin. No olivat jopa Toyotalla huomanneet ja suodattimen harvennusta vähän yrittivät, ettei niin tiukkaa siivilää olisi ja limasta ei alkuun osattu edes aavistella mitään. Ensimmäisen MY aseman ilmestymisen myötä alkoi ittelle valkenemaan asia ja lopetin FAMEn tankkaamisen kokonaan ja aloittelin pikkuhiljaa siirtymisen puhtaaseen MY tankkaamiseen. Joku voisi sanoa, että kulutuksessa ei säästä mitään ja kalliimpaa, mutta ”omasta mielestä” moottori kyllä tykkää ja pitkässä juoksssa saattaa kyllä osoittautua, että kuluttaa vähemmän, kuin FAME kuralla tankatut. Ja halvempaa ajella.
_________________
http://fi.wikipedia.org/wiki/J._V._Snellman
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Metsahenkilo
Kanta-asiakas


Liittynyt: 12 Tam 2024
Viestejä: 569

LähetäLähetetty: 24.08.2024 16:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Auttaako se jos ei pysähdy liikennevaloihin vaan ennakoi hyvissä ajoin ne ja moottorijarruttelee reilusti ennen jo liikennevaloja?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jbear
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Maa 2004
Viestejä: 5545

LähetäLähetetty: 25.08.2024 09:43    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Metsahenkilo kirjoitti:
Auttaako se jos ei pysähdy liikennevaloihin vaan ennakoi hyvissä ajoin ne ja moottorijarruttelee reilusti ennen jo liikennevaloja?


Se kun mielikuvat muodostuu nopeammin mitä lukee. " Auttaako jos ei pysähdy liikennevaloihin..... " Laughing
_________________
The worst Part of Cencorship is *** !
Ei kaikkien arvitse olla idiootteja. Riittää ku enemmistö o -> demokrtia
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
euroshopperi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Elo 2008
Viestejä: 3887

LähetäLähetetty: 25.08.2024 10:43    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

On mulla kyllä sellainenkin koeajon pätkä tullut saavutettua, että ajelin 46,8 km pätkän Verkkokauppa. com myymälästä Hki kotiin Läntiselle Uudellemaalle jarruttamatta kertaakaan koko matkalla. Su iltana hiljaista liikennettä ja ensimmäiset valot päästi sopivasti läpi, niin jäi ajatus päälle. Matkalla ei ole kuin 4 liikenneympyrää, niin helposti niistäkin läpi. Jarrua painoin vasta kotona autotallin oven edessä. Eikä tuo nyt muutenkaan paljon poikennut omasta normaali ajamisesta. Land cruiserilla siis ajelin tuon. Jokainen jarrunpolkaisuhan on virhe ja seurausta ennakoimattomasta ajotavasta.
_________________
http://fi.wikipedia.org/wiki/J._V._Snellman


Viimeinen muokkaaja, euroshopperi pvm 25.08.2024 13:01, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
late2
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Elo 2004
Viestejä: 15792

LähetäLähetetty: 25.08.2024 11:23    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

EIlen ajelin yhden audin perässä joitakin kymmeniä kilometrejä. Alkuun ihmettelin kun jarrutti lähes jokaisessa alamäessä, tiellä jossa ei oikeasti tarvinnut jarruttaa. Sitten tuli mieleen että jos tuossa on sähkötoimintaa, yrittää kerätä akkuun lisävarausta jarruttamalla. Onko jossain autossa (audissa) tuollainen toiminta että lataa akkua jarruttaessa muttei "moottorijarrutuksessa" ?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Spede
***


Liittynyt: 16 Syy 2004
Viestejä: 2680

LähetäLähetetty: 25.08.2024 11:56    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

late2 kirjoitti:
EIlen ajelin yhden audin perässä joitakin kymmeniä kilometrejä. Alkuun ihmettelin kun jarrutti lähes jokaisessa alamäessä, tiellä jossa ei oikeasti tarvinnut jarruttaa. Sitten tuli mieleen että jos tuossa on sähkötoimintaa, yrittää kerätä akkuun lisävarausta jarruttamalla. Onko jossain autossa (audissa) tuollainen toiminta että lataa akkua jarruttaessa muttei "moottorijarrutuksessa" ?


Säännösten mukaan aina kun hidastuvuus on riittävän voimakasta, pitää jarruvalojen syttyä. Ei merkitystä, että onko regenillä tai jarruilla tehty hidastuvuus.
_________________
Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Metsahenkilo
Kanta-asiakas


Liittynyt: 12 Tam 2024
Viestejä: 569

LähetäLähetetty: 25.08.2024 12:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tuommonen pumppaaminenhan se on varmasti taloudellista.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Nimrod
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Elo 2005
Viestejä: 15026

LähetäLähetetty: 25.08.2024 12:33    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

late2 kirjoitti:
EIlen ajelin yhden audin perässä joitakin kymmeniä kilometrejä. Alkuun ihmettelin kun jarrutti lähes jokaisessa alamäessä, tiellä jossa ei oikeasti tarvinnut jarruttaa. Sitten tuli mieleen että jos tuossa on sähkötoimintaa, yrittää kerätä akkuun lisävarausta jarruttamalla. Onko jossain autossa (audissa) tuollainen toiminta että lataa akkua jarruttaessa muttei "moottorijarrutuksessa" ?


Jarruvalot syttyvät regenin aikana, jos auton hidastuvuus on riittävää. Ei syty silloin, jos esimerkiksi vakkari pitää nopeuden tasaisena, vaikka auto teknisesti jarruttaisikin moottorilla ja lataisi akkuja.

Veikkaan ihan sitä perinteistä, eli ajetaan jalka jarrulla nojaten... Pitäväthän jotkut manuaaliaskisillakin autoilla koko ajan jälkaa kytkimellä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Hautaterva
Kanta-asiakas


Liittynyt: 23 Maa 2012
Viestejä: 617

LähetäLähetetty: 25.08.2024 13:39    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Vakkarilla ajettaessa oma auto ainakin jarruttaa jos nopeus nousee reilummin yli asetetun alamäessä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Peltsu
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Maa 2004
Viestejä: 7186

LähetäLähetetty: 25.08.2024 14:45    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

late2 kirjoitti:
EIlen ajelin yhden audin perässä joitakin kymmeniä kilometrejä. Alkuun ihmettelin kun jarrutti lähes jokaisessa alamäessä, tiellä jossa ei oikeasti tarvinnut jarruttaa. Sitten tuli mieleen että jos tuossa on sähkötoimintaa, yrittää kerätä akkuun lisävarausta jarruttamalla. Onko jossain autossa (audissa) tuollainen toiminta että lataa akkua jarruttaessa muttei "moottorijarrutuksessa" ?


Kyllä oma diesel jarruttaa alamäessä kun vakkarilla ajaa. Ja jos jarruttaa, palaa myös jarruvalot. Näin se taitaa olla kaikissa ei-sähköautoissa joissa on hyvät rullausominaisuudet ja pieni hystereesi vakkarille.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
late2
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Elo 2004
Viestejä: 15792

LähetäLähetetty: 25.08.2024 17:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tullut niin vähän ajettua vakkarin kanssa ettei tullut mieleen että voihan tuo olla polttiskin. Ja toisaalta tuota voi olla hankala itse nähdä. En ajanut niin lähelle että olisin nähnyt mitä perässä lukee, en tykkää ajella turhan lähellä autoa jossa palaa jarruvalot "oudoissa" paikoissa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jkvi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Kes 2006
Viestejä: 5426
Paikkakunta: Suomussalmi

LähetäLähetetty: 25.08.2024 19:21    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Näitä joidenkin diesel ajamisia, kun kattoo, niin kulutuksissa on vähän liikaa heittoa mun mielestä. Omalla kohdalla tiedän esim DPF polttojen ja filtterin muutenkin olevan kunnossa ja ajaessa pystyn helposti kulutusta seuraamalla sanomaan, että koska se on polttopäällä.

Kyllä minäkin tiedän, milloin polttelee DPF:ää.

Nykyinen Volvo vie n. 3l vähemmän sataselle dieseliä kuin vuoden verran käytössä ollut 3l D4D Cruiser.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 242, 243, 244 ... 249, 250, 251  Seuraava
Sivu 243 Yht. 251

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com