Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Vilperi ***
Liittynyt: 22 Elo 2005 Viestejä: 10580 Paikkakunta: Espoo/Kangasala
|
Lähetetty: 12.02.2006 21:50 Viestin aihe: Valokuvien järjestely Apua!! |
|
|
Mulla on HP:n kuvankäsittelyohjelma ja sillä ei pysty tekemään esim.8 kuvaa samalle A 4 sivulle tiedostoihin.Olisko tietoa ohjelmasta jolla vois näin tehdä?? Olis välttämätön tarvis suomenkieliselle albumiohjelmistolle.Tarvitsen sitä työasioihin. KIITOS ETUKÄTEEN!!! _________________
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
JyriT Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 12.02.2006 22:43 Viestin aihe: |
|
|
Oliskos Adoben Photoshop Elements 4.0:sta ratkaisu tähän ongelmaan. Käy nappaamassa testiversio http://www.adobe.com/products/tryadobe/main.jsp#product=40 <- tuolta. Itse olen moista käytelly albumisoftana kohta pari vuotta ja oikein tyytyväinen olen ollut. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Vilperi ***
|
Lähetetty: 12.02.2006 23:05 Viestin aihe: |
|
|
Just kokeilin käyttää,mutta joko en osaa,tai kielitaito ei riitä.Siellä mä sain 4 kuvaa sivulle,mutta kun yritin siirtää ne takaisin tiedostoihin PDF muodossa,niin se avaakin vaan sen ohjelman uudestaan. _________________
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
Morningstar Vakituinen kirjoittaja
Liittynyt: 16 Tam 2006 Viestejä: 49 Paikkakunta: Häme/Uusimaa/E-K
|
Lähetetty: 13.02.2006 11:22 Viestin aihe: |
|
|
Phtoshop Album on ollut aika kelvollinen kuvien arkistointi- ja käpistelyohjelma. Tuolta se löytyy Adoben sivuilta senkin ilmainen koeversio. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Vilperi ***
|
Lähetetty: 13.02.2006 16:46 Viestin aihe: |
|
|
Morningstarille:Tarkoititko Photoshop Elements 4.0 ? Jos tarkoitit,niin pitää kokeilla. Kiitoksia! _________________
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
Morningstar Vakituinen kirjoittaja
Liittynyt: 16 Tam 2006 Viestejä: 49 Paikkakunta: Häme/Uusimaa/E-K
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
Vilperi ***
|
Lähetetty: 13.02.2006 20:08 Viestin aihe: |
|
|
Muuten ihan kiva homma,mutta mun kone tarjoo koko ajan: Sivua ei voi näyttää,kokeile myöhemmin uudestaan. Kiitos kuitenkin! _________________
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
JyriT Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 13.02.2006 20:20 Viestin aihe: |
|
|
Tuosta suora linkki siihen albumin starter editioniin: http://download.adobe.com/pub/adobe/photoshopalbum/win/3.x/photoshop_album_SE_3_0_ue.zip
Kokeiles jos nyt onnistuu.
Niin, jos meinaat tehdä semmosen albumin että sivulla on kuvia 2 rinnan 4 päällekkäin, niin kannattaa kokeilla Microsoftin Word 2003:sta, voi olla että onnistuu vanhemmillakin, mutta ohjeentynkä ohessa sopii 2003:seen. Avaa uusi dokumentti, Format valikosta kolumnit valitse 2 rinnakkaista -> Ok, sitten Insert valikosta picture->from file, etsi tiedostot ja Insert (oisko ollut liitä, no se nappula siinä missä yleensä on ok).. Mitenköhän tuo menee suomenkielisessä. ömh. jos eka valikko on tiedosto, niin Format on viides, ja Insert neljäs.. Toivottavasti tuosta on apuja. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Vilperi ***
|
Lähetetty: 13.02.2006 21:18 Viestin aihe: |
|
|
JyriT: mulla XP-home suomenkielinen. Onks sillä jotain vastaavaa?Kaikki apu otetaan suurella kiitollisuudella vastaan!!! (Mulla on ihan onneton toi enklannin kielen taito.) _________________
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
JyriT Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 13.02.2006 21:31 Viestin aihe: |
|
|
Vilperi kirjoitti: | JyriT: mulla XP-home suomenkielinen. |
Xp:ssä (XP on siis käyttöjärjestelmä) ei suoraan taida olla kunnollista tekstinkäsittelysoftaa kuten Word:ia olla, joissain konepaketeissa on tavannut tulla joku Worksin tapainen mukana, tiedä sitten. Kannattaa selata se käynnistä->ohjelmat valikko läpi ja katsastaa jos sieltä vaikka jompaakumpaa mainittua sattuisi löytymään. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Vilperi ***
|
Lähetetty: 13.02.2006 21:47 Viestin aihe: |
|
|
Kyllä mulla näyttää olevan Mikrosoft Word koneella suomenkielisenä: Nyt vaan selvät ohjeet, niin pääsen testaamaan.Kiitos!! (mä oon myös hel---in huono tän tietsikan kanssa.) _________________
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
JyriT Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 13.02.2006 22:08 Viestin aihe: |
|
|
Jehna. Eli pääpiirteissään seuraavasti:
- Word auki
- Tiedosto -> Uusi
- Muotoile (viides oikealle "tiedosto" valikosta) -> palsta (viides ylhäältä), valitse 2 saraketta -> OK
- Liitä/Lisää (jompikumpi, siinä Muotoile valikon vasemmalla puolella) -> Kuva -> tiedostosta. Etsi kuvat, valitse yksitellen samalla pitäen CTRL nappia pohjassa. Kun kuvat valittu, laske CTRL ylös ja klikkaa Lisää nappulaa. Voe'la, ja kuvien pitäisi tulla nnäkyviin kahdessa sarakkeessa. (toivottavasti).. Ja eikun reenailemaan. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Vilperi ***
|
Lähetetty: 13.02.2006 23:53 Viestin aihe: |
|
|
JyriT:lle Homma rupes toimimaan! Kiitos! Nyt pitäis vielä ratkaista sellainen ongelma,että kun se liittää esim. 30 kuvaa niin sitäpä ei voikaan enää lähettää sähköpostina eteenpäin.(Liikaa Megoja) Tarttee varmaan vaan valikoida kuinka monta sivua voi lähettää kerralla? _________________
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
JyriT Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 14.02.2006 12:31 Viestin aihe: |
|
|
Vilperi kirjoitti: | Nyt pitäis vielä ratkaista sellainen ongelma,että kun se liittää esim. 30 kuvaa niin sitäpä ei voikaan enää lähettää sähköpostina eteenpäin.(Liikaa Megoja) |
Ei muutakun luot useamman word tiedoston joissa on kymmenkunta kuvaa per tiedosto, ja lähettelet sitten useamman sähköpostin. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
wildgame Kanta-asiakas
Liittynyt: 28 Hei 2004 Viestejä: 968 Paikkakunta: Itäinen Uusimaa ja keski-pohjanmaa
|
Lähetetty: 14.02.2006 12:44 Viestin aihe: |
|
|
Hienoa että joku viitsii hermostumatta vastailla meidän alottelijoiden kysymyksiin, vaikka varmaan suurimmasta osasta tuntuu itsestäänselvyyksiltä _________________ Respect the Game.... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|