Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Kahka Kanta-asiakas
Liittynyt: 08 Elo 2004 Viestejä: 433 Paikkakunta: 800km edellisestä pohjoiseen
|
Lähetetty: 08.09.2006 15:00 Viestin aihe: |
|
|
AnDDiL kirjoitti: | mihin aikaan sorsilla on muutes aamulento? vaa lentääkö ne ees aamusin? |
Itse olen pitänyt nyrkkisääntönä sekä ilta- että aamulennoissa tunti ennen ja tunti jälkeen auringon nousun/laskun. Aamulento jatkuu tosin monesti pidempään, etenkin pilvisellä ja kylmällä kelillä.
Suosittelen aamua, ainakin itse pidän siitä monta kertaa enemmän eikä vähiten siksi että silloin saan yleensä enemmän lintuja. _________________
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
jupee Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 08.09.2006 15:04 Viestin aihe: |
|
|
yki kirjoitti: | Kertokaas kokemuksia robo-sorsasta,toimiiiko kaikissa olosuhteissa,kuten esim,iltalennolla?Pitääkö kuvat ja robo sioittaa avoveteen vai,itellä oli eilen eka koereissu,kuvat melkoisessa lumpeikossa,robo näkyi kyllä loistavasti ja 2 heinuriakin saaliiksi,mutta mielestäni kuvat tulisi sioittaa kohtaan jossa linnut näkevät ne ennen laskeutumispäätöstään kuten eilen oli havaittavissa,linnut jotka aikoivat laskea lahden toisellareunalla olevaan lampareeseen,sinne myös laskivat,mutta muut kyllä tuli "kurkkaan"lahden perälle ja olisi 2 heinuria tullu varmaan suoraan kuville jollen olisi juuri noussut jalkojani lepuuttamaan. |
Onkos Ykillä omavalmiste robo? Jos on, laitas kuvia näytille. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
yki Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 08.09.2006 21:59 Viestin aihe: |
|
|
robo on juurikin samanlainen kuin tuolla edelläkin,olikohan Lahtisen valmistama?Moottorin sain pojan risasta nikkoautosta ja oli eritt
äin helppo homma kun moottori oli kiinteenä kuoressa ja läpimeno oli auton vetävälle akselille.Moottori kiinni kuvansisään,siipiakselin reijät kylkeen,siipiakselin tein vanhasta virpan vavasta,joka työnnetään kuvan ja moottorin läpi ja toiseen päähän kiinni toinenpätkä vapaa,jossa kuumaliimalla kiinni toinen siipi,eli ovat irroitettavaa mallia.Hankalin oli kaula,mutta senkin taiteilin foliovuoasta,päälle reilusti paketointiteikkiä ja maalia,ja hieno tuli,tai ainakin komee |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jupee Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 08.09.2006 22:07 Viestin aihe: |
|
|
yki kirjoitti: | robo on juurikin samanlainen kuin tuolla edelläkin,olikohan Lahtisen valmistama?Moottorin sain pojan risasta nikkoautosta ja oli eritt
äin helppo homma kun moottori oli kiinteenä kuoressa ja läpimeno oli auton vetävälle akselille.Moottori kiinni kuvansisään,siipiakselin reijät kylkeen,siipiakselin tein vanhasta virpan vavasta,joka työnnetään kuvan ja moottorin läpi ja toiseen päähän kiinni toinenpätkä vapaa,jossa kuumaliimalla kiinni toinen siipi,eli ovat irroitettavaa mallia.Hankalin oli kaula,mutta senkin taiteilin foliovuoasta,päälle reilusti paketointiteikkiä ja maalia,ja hieno tuli,tai ainakin komee |
Laita ihmeessä kuvia näkyville jos löytyy kameraa...oma robo olis kaulaa vaille valmis. Moottorin saa päälle ja pois kaukosäädöllä.. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Lahtinen ***
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 20483 Paikkakunta: Suur-Satakunta
|
Lähetetty: 11.09.2006 11:47 Viestin aihe: |
|
|
Akulle ja muille sorsien pimppaajille:
Nyt kun kausi on hetken aikaa edennyt, mites teillä on kuumaliimalla kasatut kaaveet kestäneet (kaulaliimaukset)?
Itselläni kun on kuumaliimasta "eräkäytössä" aika huonoja kokemuksia. Menee jonkinlaisena täyteaineena, mutta tartuntapinta saattaa jossain oloissa "rapsahtaa irti" ihan minimivoimalla. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
yki Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 11.09.2006 15:01 Viestin aihe: |
|
|
koitan laittaa kuvia jossain vaiheessa.
Ja itelläni kuumaliima kestänyt toistaiseksi,käväisi kyllä mielessä sama asia. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Grotex Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 11.09.2006 15:59 Viestin aihe: |
|
|
Itse sulatan kaulat takaisin kiinni tinakolvilla, niin kestää ainakin!! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Aku ***
|
Lähetetty: 11.09.2006 16:43 Viestin aihe: |
|
|
Lahtinen kirjoitti: |
Nyt kun kausi on hetken aikaa edennyt, mites teillä on kuumaliimalla kasatut kaaveet kestäneet (kaulaliimaukset)?
|
Hyvin on kestäneet. Tosin joitain pieniä reikia on liimauksiin jäänyt joista kaave saattaa imeä vettä sisään , mutta nekin on tarkoitus peittää tässä lähiaikoina. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jääkäri Kanta-asiakas
Liittynyt: 02 Hei 2005 Viestejä: 611 Paikkakunta: nurmo/seinäjoki
|
Lähetetty: 13.09.2006 10:31 Viestin aihe: |
|
|
Itselläkin on huonoja kokemuksia pelkästä kuumaliimasta.
Nyt kaulat on liimattu kaksikomponenttiliimalla ja on pysyneet tähän asti hyvin kiinni. Isommat raot on tilkitty kuumaliimalla. _________________ laitetaan kaikki punaselle |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Lahtinen ***
|
Lähetetty: 14.09.2006 09:04 Viestin aihe: |
|
|
Paljon on spekuloitu kuvista.
Itselleni on ollut yllättävää seuraava homma:
Yleensä olen pitänyt mattakuvia ehdottomasti tavoiteltavana kehityssuuntana. Nyt on kuitenkin muutamastakin suunnasta tullut kommenttia, että esimerkiksi kiikareilla tarkasteltuna (märät) oikeat sorsat kiiltelevät auringossa ja houkutuskuvienkin pitäisi ainakin jollain tasolla kiiltää.
Tiedä sitten, mikä tässä on paras kehityssuunta.
Kävin paikallisessa Halapahallissa ja mukaan tarttui kolme uutta kuvaa ihan kokeeksi. Nämä kiiltelevät kyllä ihan eri malliin, mitä tuo verrokkikuva.
Ajattelin suorittaa pienen pimppausharjoituksen näillä ”halpiskuvilla”… |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Aku ***
|
Lähetetty: 14.09.2006 10:07 Viestin aihe: |
|
|
Lahtinen kirjoitti: |
Yleensä olen pitänyt mattakuvia ehdottomasti tavoiteltavana kehityssuuntana. Nyt on kuitenkin muutamastakin suunnasta tullut kommenttia, että esimerkiksi kiikareilla tarkasteltuna (märät) oikeat sorsat kiiltelevät auringossa ja houkutuskuvienkin pitäisi ainakin jollain tasolla kiiltää.
Tiedä sitten, mikä tässä on paras kehityssuunta.
|
Ainakin osa jenkeistä tuntuu ihan kiillottavan kaaveitaan. Ehkä se ihan näkyvyydenkin kannalta vois olla hyvä että vaikkapa 20 kaaveen parvesta puolet kiiltelisi. Tai mistä sitä tietää erottaako sorsa kiiltelyn paremmin kuin normaalin maalin. Tai mistä sitä tietää onko kummallakaan noista mitään merkitystä. Tietysti muiden kokemukset mutta niitä ei taida olla suomessa kuin muutamalla jos miettii näitä vartavasten kiillotettuja kaaveita. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
juvu Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 14.09.2006 10:10 Viestin aihe: |
|
|
Miten kuvata kannattee sijoittaa merellä, mahdollisimman sumppuun vai erikseen? Pareittain? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
niksa Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 17.09.2006 14:34 Viestin aihe: |
|
|
Minun kaikkien aikojen parhaita kuvia mielestäni ovat allikaaveet, jotka itselleni ostin useita vuosia sitten alennuskorista. Jos tällaisen heittää veteen selälleen, se kääntyy itsekseen oikeinpäin. Tämä on pieni, mutta erittäin mukava ominaisuus... Leveyttä ja kölipainoa löytyy. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
HRP Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 21.09.2006 14:16 Viestin aihe: |
|
|
Itse en niinkään oel noiden sorsankuvien kanssa pelannut mutta, maalailtiin itse naaraita ku saatii simmonen konttäpaketti jossa oli pelkkiä uroksia. Kuvat kiilteleemelko paljonkin ja sorsat ainakin aloituspäivänä tulivat hyvinkin lähelle katsomaan, mitäs tälläinen peli on ja siitä niitä sitten saatiinkiin kivasti. itse olen tehnyt nyt omat hanhenkuvani ja olen niin tyytyiväinen lopputulokseen, että täytyy kait sitä omat sorsakaaveensakin sitten tehdä. Saa ainakin sellaisen pään kuin haluaa
Muutama kuvakin löytyy niistä hanhista ku myyn noita, ni http://www.freewebs.com/hoorpee/kaaveet.htm -> onko mielipiteitä, kannattaako tuollaisella työn laadulla lähtee niitä sorsia puuhastelee |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Lahtinen ***
|
Lähetetty: 25.09.2006 15:53 Viestin aihe: |
|
|
Kaavepunttien koe-erä...
Ainakin kivikoissa mutterit jäävät usein sikapiukkaan --> Pakko vetää narut poikki.
Luonnonkiviin on taas joskus hankala tehdä varmasti pitäviä solmuja.
Joitain vastaavia on jo kokeiltu ja ainakin vielä ovat toimineet. Nämä tulevat sorsankuviin, joita ei ihan kovimpaan keliin lasketa, vaan lehemmäs rantaa.
Samoin "pitkuliaisella" muodolla on koitettu hakea sitä, ettei puntti keräisi ihan älyttömästi kasvustoa mukaansa viikissä käytettäessä.
Jotain pintakäsittelyä pitänee harkita, tai sitten ei. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|