Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
jasse Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 26.05.2006 03:46 Viestin aihe: Mitä kauriille ja peuroille? |
|
|
Olen rakentanut ruokintalavan ja vilja-automaatin kauriille sekä peuroille. Mitä siis suosittelisitte sinne laitettavaksi? Mitä viljaa jne?
Mahtaakohan muuten hirvet tyhjentää noille tarkoitetut sapuskat, meinaan kun hirvet käyvät lähellä nuoleskelemassa suolakiveä? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Reporetku Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 26.05.2006 09:54 Viestin aihe: |
|
|
Kauraa ja säilörehua. Se on siinä. _________________ Käytännöllisyys on kauneutta |
|
Takaisin alkuun |
|
|
kahtto1 Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 26.05.2006 16:54 Viestin aihe: |
|
|
Melassi näkyy myös olevan hyvää. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
MustaRuuti Kanta-asiakas
Liittynyt: 10 Maa 2004 Viestejä: 722 Paikkakunta: Merikarvia/Pori
|
Lähetetty: 18.09.2006 23:20 Viestin aihe: |
|
|
Itsellä on myös kokeilulistalla tuo melassi?
Juttelin yhden peuramiehen kanssa ja sanoi ettei melassi oikein kelpaisi?
Oletko kesoittanut kauran ja melassin keskenään kaukaloon?
Nämä mixit voivat meinaan olla kovinkin menestyksekkäitä.
Kauraa,heinää,omenoita,porkkanoita,punajuurta,säilörehua olen tarjonnut.
Punajuuret ja porkkanat kannattaa lohkoa kauriin varalta.
Eivät välttämättä saa purtua jäisistä porkkanoista ja punajuurista paloja,peura kyllä saa.
Helpottaa lohkominen myös peurojen ruokailua.
Punajuuri on mielestäni paras!
Kelpaa peuroille parhaiten sekä jäljittämisen kannalta hyvä,koska värjää virtsan punaiseksi..
Tiedän ainakin virtsa jäljistä kenenkä ruokintapaikalla peurat käy ruokailemassa. _________________ Pellon laitaan kuljin.Lukon suljin,olin huoleton. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Taimen37
|
Lähetetty: 03.10.2006 11:49 Viestin aihe: |
|
|
Minulle kävi niin että kun laitoin ruokintapaikan (automaatin jossa kauraa) linnuille ja kauriille, niin hirvi kävi sen aina kaatamassa, ja tyhjensi pöntön (makuupaikkakin löytyi myöhemmin 60 m:n päästä). Nyt olen sen niin hyvin tukenut että ruokintapönttö pysyy varmasti pystyssä. Mutta edelleenkin olen hieman epävarma että menevätköhän nuo pääsääntöisesti hirven vatsaan. Jälkiä siitä että kauriita ja metsäkanalintuja on paikalla käynyt on monin tavoin, mutta silti alkoi epäilyttämään tämä ruokinnan järjellisyys. Kaiken lisäksi kukaan metsänomistaja tuskin haluaa "ylimääräisiä" hirviä alueilleen. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
kahtto1 Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 06.10.2006 10:59 Viestin aihe: |
|
|
Omia kokemuksia melassista varsin vähän, mutta seuran alueella kuitenkin jonkin verran käytetty. Kannattaa sekoittaa hyvin kaurojen sekaan, sillä joskus kauris napsii vain melassit ja kaura jää viimeiseksi. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Tiimu
|
Lähetetty: 07.10.2006 15:30 Viestin aihe: |
|
|
Itse olen vienyt omenia ja hyvin tuntuu maistuvan ja hirviäkin on käyny kattomas mut hirvet ei niihin taida koskea. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Nighthunter Kanta-asiakas
Liittynyt: 26 Mar 2005 Viestejä: 130 Paikkakunta: varsinais-suomi
|
Lähetetty: 12.10.2006 19:58 Viestin aihe: |
|
|
Itse tuli eilen vietyä ekat juurikkaat ruokinnalle! Tuli juurikkaat kuin tilauksesta, oli lähi tienoon valtatiellä juurikaslastissa ollut rekka ajanut tieltä ulos. Siellä ojan pohjalla odottaa vielä noin 2 traktori kuormaa juurikasta...eikä hankinta hintakaan hirvitä, kun viitsii vain kärrätä tavaraa lavalle! Olisi tarkoitus putsata se oja kohtuu hyvin juurikkaista, kun se on pitkälti myös turvallisuus kysymys -> ei ole hyvä jos peurat ja kauriit alkavat käymään siellä aterioimassa, 15m matkaa valtatielle! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
risen Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 17.11.2006 18:18 Viestin aihe: |
|
|
Moni tuntuu syöttävän kauraa.. Mistä saatte kauraa jyvänä? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
mehtämies88 Kanta-asiakas
Liittynyt: 04 Huh 2004 Viestejä: 129 Paikkakunta: Lounais- Suomi
|
Lähetetty: 18.11.2006 21:38 Viestin aihe: |
|
|
Kaura on tänä vuonna omalla ruokintapaikalla ainakin kelvannut parhaiten. Kuukauden ajan ollut pelkästään kauraa, koska omenoita en saanut mistään ja edelleen 6 peuran lauma käy syömässä. Pari viikkoa sitten lauman 8-piikkinen pukki tuli kaura-automaatille, minkä seurauksena allekirjoittanut onnistui kaatamaan ensimmäisen sarvipään |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|