Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
heinuri Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 28.11.2006 21:14 Viestin aihe: miten luolan/pesän löytää. |
|
|
asun aivan kaatopaikan vieressä(n 1km) ja kaatopaikan ympäristössä on aivan mielettömästi pien petoja, olen ajatellut tuota luola pyyntiä, koska loukkuihin ei minulla ole varaa. olen aatellut ettiä luolia, mutta mistä niitä löytää? ja miten ne kannattaa ronkkia luolasta ulos, koska koira mahdollisuus on heikko? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Antti Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 28.11.2006 21:24 Viestin aihe: |
|
|
Jäljittämällä.
Kutsu paikalle joku kaveri koiran kanssa, kun pesät on katottu. Turha niitä muulla keinoin on sieltä "ronkkia" |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Kaipainen Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 28.11.2006 22:07 Viestin aihe: |
|
|
Tornimäen alueella tosiaan on supeja vietävästi!! Ei muuta kun jäljille ja pesät yrität löytää. Siinä lähistöllä varmana on supeja melko helpoissakin paikoissa esim. kannonkoloissa ym ym...
Sikäli mikäli pesiä löytyy niin ei muuta ku puhelu tutulle luolakoiramiehelle ja supit hangelle!!
Loukunpaikkavinkkinä eräs aidan rako jota ollaan kaverin kanssa ihailtu ilman mahdollisuutta metsästää |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Vonkamies Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 28.11.2006 23:10 Viestin aihe: |
|
|
Itsekin metsästelen täälä lähellä kaatopaikkaa ja sielä kyllä pienpetoja riittää. Itse olen pesiä etsinyt ja löytänyt seuraamalla supikoirien/kettujen jälkiä, ehkä suurimman osan pesistä olen löytänyt kun olen vain lähtenyt haulikko olalla kävelemään metsään ja etsimään pesiä tuurilla. Kiertelee semmoisia alueita joihin uskoisi pienpetojen tekevän luoliaan, esim. tiheiköt, hiekkaharjut/multapenkat jne.
Itse otin loppusyksystä yhden supin kaivamalla pois, ei kyllä ollut edes iso luolasto ja helppoa multamaata kaivaa. Koiran puute se on mullakin, täytyy turvautua kaivuuseen. Kyttäämälläkin olen yrittänyt pari kertaa mutta ei oo oikein onnistunut. _________________ Sako Finnlight aito Suomalainen |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Merilinnustaja Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 29.11.2006 00:56 Viestin aihe: |
|
|
HAKU _________________
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
heinuri Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 29.11.2006 12:57 Viestin aihe: |
|
|
Kaipainen kirjoitti: | Tornimäen alueella tosiaan on supeja vietävästi!! Ei muuta kun jäljille ja pesät yrität löytää. Siinä lähistöllä varmana on supeja melko helpoissakin paikoissa esim. kannonkoloissa ym ym...
Sikäli mikäli pesiä löytyy niin ei muuta ku puhelu tutulle luolakoiramiehelle ja supit hangelle!!
Loukunpaikkavinkkinä eräs aidan rako jota ollaan kaverin kanssa ihailtu ilman mahdollisuutta metsästää | ite asun tornimäestä muutaman kilsan päässä. mut oon käyny kattelee kaatopaikalla niitä aidan rakoja ja niitä on joka paikassa mistä menevät sisään. olis tarkotus kunhan lumikelit tulevat niin mennä kyttäilee raoille. ja sitten se on juuri ongelma että en tunne yhtäkään heppua mikkelin alueelle jolla olisi luolakoiraa ja loukkuun ei ole varaa kun hinnat pyörivät halvimmillakin siellä 50€. ei kellään olis myydä vanhaa loukkuaan jota ei enää tarttee. ei haittais vaikka olis reikiä tai muuten ruhjoutunu? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Kaipainen Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 29.11.2006 13:56 Viestin aihe: |
|
|
Antaisikohan kaupunki lupia aidan sisäpuolella tapahtuvaan kyttäämiseen?? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
heinuri Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 29.11.2006 14:41 Viestin aihe: |
|
|
Kaipainen kirjoitti: | Antaisikohan kaupunki lupia aidan sisäpuolella tapahtuvaan kyttäämiseen?? | sitä oon kanssa miettiny et jos sinne sais mennä kyttää ois paremmat paikat. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
F.Scaramanga Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 29.11.2006 15:43 Viestin aihe: haaska sinne |
|
|
Kaatopaikoilta olen ampunut supeja ja kettuja itsekin. Jäte ja höttömaahan tongittujen luolien ongelma on joskus se, että nämä saattavat olla koiralle vaarallisia paikkoja. Maa-aines ei ole riittävän tiivistä vankan luolan muodostumiseen ja rojujen väliin on voinut jäädä tyhjää tilaa todella syvälle ja kauas sisäänkäynnistä.
Kaatopaikoilla näyttää supit elävän pienemmillä alueilla ja tiheämmin kuin eräseuduilla. Ja koska ketut turvautuvat luoliin vain kovalla pakkasella tai kovalla saateella. Nämä seikat huomioon ottaen suosittelen haaskan rakentamista sopivaan ja avonaiseen paikkaan. Mielellään siten, että pystyy ampumaan maanpintaa korkeammalta. Tuolla metsästys yleensä-haaskapyyntiosiossa on juttua hyvin kattavasti. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|