Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
kummukko Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 12.12.2006 16:27 Viestin aihe: tietäskö kukkaan ? |
|
|
Voiko hirviseurueeseen toisesta hirviseurueesta liittyä kesken metsästyskauden? Tarkotan että siitä seurasta johon on ilmoittautunu ennen hirvenmetsästyksen alkua jää kesken kauden pois.Ja liittyy toiseen hirviseurueeseen loppukaudeksi. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
T-T Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 12.12.2006 16:48 Viestin aihe: |
|
|
Ei varmaan onnistu mikäli ei ole seuran yleisessä kokouksessa valittu jäseneksi, mutta mikäli on jäsen niin eihän sitä mikään estä tulemasta metsälle, kunhan on vain ollut hirvikokouksessa paikalla, kun siellä meillä ainakin katsotaan ketkä tulee seuraavalle jahtikaudelle miehistöön. Vai onkos niin, että jos on luvat kunnossa niin vieraana saa olla ja ampua, mutta siitä vain pitää maksaa kahdelle seuralle luvat, jos metsästää kahdessa porukassa. Itse en viitsisi vaihtaa seuraa kesken kaiken vaan jos tulisi jotain tässä nykyisessä seurassa niin jäisin loppu hirvijahtikaudeksi kotiin ja hakisin seuraavana vuonna vasta toiseen seuraan. _________________ Tikka nakuttaa kuin akat, mutta minä en. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
postilaatikko Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 12.12.2006 16:49 Viestin aihe: |
|
|
en laista tiedä mutta kyllä kai jos maksat toisenkin seuran jäsenmaksun niin ei pitäisi tulla sanomista |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Puuhapete Kanta-asiakas
Liittynyt: 08 Kes 2004 Viestejä: 4974 Paikkakunta: Salon emäseurakunta
|
Lähetetty: 13.12.2006 00:02 Viestin aihe: |
|
|
Kaikki on kiinni hirviporukoiden- tai metsästysseurojen säännöistä. _________________ Tänään on se huominen, josta olit huolissasi eilen. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
kuhna Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 13.12.2006 01:28 Viestin aihe: |
|
|
Itse ainakin tiedän, että on jäseniä, jotka ovat kahdessakin seurassa yhtä aikaa samana syksynä. Muistaakseni Jahti lehdessä oli maininta kolmenkin hirviporukan jäsenyydestä samana syksynä. Eri aikaiset aloittamispäivät luovat osaltaan tähän mahdollisuuden. Jäsenen tietenkin pitää passata vapaat ja lomat syksyyn. Onko tämä sitten oikein tai väärin onkin sitten eri asia.
Kertomasi hirvestyksen keskenjättäminen kummastuttaa. Omassa seurassa porukkaa tippuu pitkin syksyä ilman mitään virallista lopetusta. Itselläni oli ainakin kuukauden tauko, mutta tulin takaisin lisäluville. Samoin aloituksen voi aloittaa myöhemminkin, jos maksut on maksettu. Näyttää vain voudille kuitit ja luvat. Voihan sitä olla estynyt esim.töiden takia virallisena aloitus päivänä.
Huom! Tämä on ainakin meidän seurassa joustavaa! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
eräweikko Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 26.12.2006 17:03 Viestin aihe: |
|
|
Sehän riippuu ihan siitä toisesta (vastaanottavasta) porukasta. Liekö kysyjällä tahallista epätarkkuutta vai onko tosiaan lähtöpää seura ja vastaanottopää seurue. Ne ovat juridisesti eri asioita. Seurueessa vallitsee yhden ihmisen diktatuuri ja homma on siellä helpompaa hoitaa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Puuhapete Kanta-asiakas
Liittynyt: 08 Kes 2004 Viestejä: 4974 Paikkakunta: Salon emäseurakunta
|
Lähetetty: 26.12.2006 17:09 Viestin aihe: |
|
|
Varsinkin silloin kun itse sattuu olemaan sen diktatuurin diktaattorina? _________________ Tänään on se huominen, josta olit huolissasi eilen. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Koukkupolovi Kanta-asiakas
Liittynyt: 20 Jou 2004 Viestejä: 6824 Paikkakunta: Kainuu-Koillismaa
|
Lähetetty: 26.12.2006 21:31 Viestin aihe: |
|
|
Riippuu täysin seuran/seurueen säännöistä. Ampujaluettelossa on ruksikohta "onko mahdollisuus metsästää muussa seurassa/seurueessa" ja "osallistuuko metsästykseen muussa seurueessa", jotta luvanmyöntäjä voisi tasailla niitä viimeisiä lupia seurojen kesken. Isoissa yhteisluvissa, jos pysytään sen sisällä, tuollakaan ei ole mitään merkitystä. Metsähallitus tosin perii sen vierasluvan hinnan, jos metsästät toisen lupanumeron tontilla. Itselläni on ollut vuosikausia mahdollisuus olla koiran kanssa talkoomiehenä kolmessa eri porukassa. Olen maksellut sen, mitä kaatoon oikeuttava lisenssi on vaatinut. "Perusporukassa", eli siinä jossa omat maat ovat, tietysti aloitan ja jos siinä luvat loppuu äkkiä tai pidetään rokulia arkipäivinä, olen talkoomiehenä naapureille jos he jahtaavat. Ja joulukuulla voipi tehdä viimeiset vasat tiukkaa, joten porukat ottavat mielellään apuvoimia. Vieraissahyppelyä taitaa tulla kymmenkunta päivää syksyssä ja omia reilut 30. _________________ Hoc iam omni varietate caret. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|