Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
_baikkali Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 11.01.2007 20:54 Viestin aihe: Fasaanien istutus! |
|
|
Niin kun tossa on pyöriny fasaaneja tässä meiän piha aluiella ja johki ne nyt kadonneet niin miten mahtaa onnistua istutus? Onko kellään kokemuksia? kun jos riistapellon tekisin ja ruokinta paikkoja niin mahtaisiko ne tässä viihtyä? ja jos on jotain vinnkkejä niin laittakaaa tänne! olen muuten kullut että siihen tarvii luvan ja onko lupaa vaikea saada? 1 fasaanikukon ammuin tost pienaril kun niitä oli 3 ja siin oli niin perkuleen hyvä liha että voi pense! niin jos jollain on kokemuksia tänne vaan tietoo kun tänä keväänä olis tarkotus istuttaaa faskut
Kiitos vastanneille! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
deadline Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 11.01.2007 23:18 Viestin aihe: |
|
|
minä olen sitä mieltä, että pitäkää fasaanit aitauksissa ja tarhatkaa (jos on pakko) vaikkapa peltopyitä. Se sentään kuuluu Suomen luontoon. Fasaani on turha rääkyjä. _________________ "Hän oli mahtava metsämies Herran edessä" |
|
Takaisin alkuun |
|
|
iiroS Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 12.01.2007 10:16 Viestin aihe: |
|
|
Minä taas olen sitä mieltä, että antaa fasaanien hihkua ihan rauhassa. Ei kai tuollaisia kukaan metsämies rupia sen takia istuttelemaan, että pääsee suurta jahtia suorittamaan. Jos ei löydä lintujansa metsistä ja vesiltä, niin sais olla puistokukotkin rauhassa. Ketut ja muut tuholaiset kyllä joutaa poistaa fasulaumojen ympäriltä.
Kotipaikan nurmikollakin on parhaillaan ollut kolmisenkymmentä fasaania ja ympärillä luonnollisesti huomattavasti lisää, mutta ei noita kukaan ammuskelemaan ole alkanut. Ompahan lisäväriä maalaismaisemaan, ja pystärille haukkumista. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
KurkkaHolli Kanta-asiakas
Liittynyt: 17 Elo 2004 Viestejä: 602 Paikkakunta: Verinen tanner
|
Lähetetty: 12.01.2007 17:53 Viestin aihe: Re: Fasaanien istutus! |
|
|
_baikkali kirjoitti: | Niin kun tossa on pyöriny fasaaneja tässä meiän piha aluiella ja johki ne nyt kadonneet niin miten mahtaa onnistua istutus? |
Hyvin onnistuu istutukset, jos vain hävität kissat poikasia tappamasta. Olettaen tietysti, että olet fasaaneja nyt "kulttuurimaisemaan" istuttamassa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
kepu Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 12.01.2007 20:57 Viestin aihe: |
|
|
Laita jyväautomaatti, niin varmasti fasut viihtyvät _________________ Die Jagd gehört dem Volke. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|