Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Kusti Kairikko Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 18.01.2007 01:32 Viestin aihe: Sisäpiippu |
|
|
Kelpasi kyllä, mutta viimeiselle jahtimatkalleen kun kukaan ei ota mukaansa edes suosikkiasettaan...
R.I.P _________________ Kusti |
|
Takaisin alkuun |
|
|
perisofeus Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 18.01.2007 12:07 Viestin aihe: Re: Sisäpiippu |
|
|
...
Viimeinen muokkaaja, perisofeus pvm 26.04.2008 16:39, muokattu 1 kertaa |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|
Lähetetty: 18.01.2007 12:16 Viestin aihe: Sisäpiippu |
|
|
No joo, mun puolesta kaikki kukat toki kukkikoon. Itse tylsänä insinöörinä vaan katselen mielummin valmiita toimivia ratkaisuja varsinkin silloin, kun
a) ne ovat kohtuuhintaisia
b) ne ovat hyväksi ja toimiviksi havaittu
c) ne ovat paineenlaisia
Wrighin veljeksillä ei ollut valmiita koneita, joten ne piti tehdä itse. Veikkaan, että olisi jäänyt kokeilut kangaspuilla sikseen, jos Cessna olisi löytynyt markkinoilta. Vai mitä luulette ?
Mutta tosiaan en halua masentaa - siitä vaan säädettäviä sisäpiippuja rakentamaan ! Itse hankin kyllä valmiin...
WBR _________________ Kusti |
|
Takaisin alkuun |
|
|
-AK- Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 18.01.2007 12:20 Viestin aihe: |
|
|
Muuttuuko sisäpiipun osumapiste aina kun sen irrottaa ja laittaa takaisin? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|
Lähetetty: 18.01.2007 12:24 Viestin aihe: Sisäpiippu |
|
|
Teoriassa ei (jos piippu on oikein tehty, sovitettu ja säädetty), mutta silti kaikki sepät ja valmistajat suosittelevat kohdistuslaukausta asennuksen jälkeen.
Montako kertaa piippua sitten tarvii kauden aikana irroitella riippuu tietty käyttäjästä. Itse ajattelin esimerkiksi pitää pienemmän drillinkini haulipiipuilla kanalintukauden ja asentaa peuralaillisen vasta kytispuuhiin siirryttäessä. Eli asennus kaudessa.
|
Takaisin alkuun |
|
|
perisofeus Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 18.01.2007 14:47 Viestin aihe: Re: Sisäpiippu |
|
|
...
Viimeinen muokkaaja, perisofeus pvm 26.04.2008 12:38, muokattu 1 kertaa |
|
Takaisin alkuun |
|
|
kuuhullu Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 18.01.2007 21:17 Viestin aihe: |
|
|
Sisäpiippujen hintoja Frankonia kaliperit 222 , 5.6-50R , 5.6-52R , 6x70R
hinta 669€
Keppler hinnat 749€ 22hornet , 222 --- 6x70R 767€ 6.5x57R---8x57IRS
819€ , 9.3x74R 870€
Keller&Simmann kalipereja eniten hinnat 729€ - 985€ kaliperit 22lr-9.3x74
Lisäksi asennus ja lähetyskulut ja lupamaksut |
|
Takaisin alkuun |
|
|
perisofeus Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 19.01.2007 10:12 Viestin aihe: |
|
|
...
Viimeinen muokkaaja, perisofeus pvm 26.04.2008 16:38, muokattu 1 kertaa |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Kuusanka ***
|
Lähetetty: 19.01.2007 13:03 Viestin aihe: |
|
|
Krieghoff tekee myös sisäpiippuja. Piipun kohdistus osumaan samaan paikkaan rihlan 16/7x57R luotipiipun kanssa tapahtuu kahdella säätöruuvilla. Kiinnitys haulipiippuun tapahtuu kolmannella ruuvilla, jonka kannassa olevalla merkillä sisäpiipun saa laitettua haulippipussa suht koht samaan paikkaan. Sadalta metriltä piipun (.22mag) hajonta on luokkaa tulitikkuaski. Sisäpiippu tuli kauppaa tehtäessä rihlan kylkiäisenä ja sen käyttö on rajoittunut muutamaan kertaan. Silloinkin pahvin puhkontaan.
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
Yxa Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 28.01.2007 18:33 Viestin aihe: |
|
|
Paljonkos tuollainen sisäpiippu tuo lisää painoa aseeseen? Tasapainoisuus kärsii? Onko mitään rajoituksia, esim. pitääkö aseen olla isommille sisäpiippukaliibereille teräsrunkoinen, kestääkö dural?
Olen joskus fundeerannut kahdella luotipiipulla ja yhdellä haulipiipulla varustetun aseen parasta mahdollista käyttöaluetta suomalaisjahdeissa, Saksassahan nämä on todettu toimiviksi. Kanalintujahdissa on hyvä olla kaksi haulipiippua ja yksi luotipiippu, hirvijahdissa taas normaali kivääri on hyvä, mitä siellä haulipiipuilla/piipulla tekee. Villisianmetsästykseen meillä on kovin vähän mahdollisuuksia. Peura- ja kaurisjahdit, tuoko toinen luotipiippu niihin mitään erityistä uutta? Onko olemassa jokin erikoistilanne, jossa kaksi luotipiippua on eetvarttia? Tietysti jos metsästää jossakin missä saa ampua lintua, hirveä, karhua tai mitä tahansa muuta päivän aikana tapaamaansa riistaa niin sitten tällainen kahdella luotipiipulla varustettu ase saattaa olla perusteltu.
Jos nyt sitten joutuu siirtämään aseen sisäpiipun asennusta varten esim. Saksaan, niin tarvitaanko jo perusaseen siirtoonkin maksullisia siirto- tms. lupia täällä tai Saksassa vai jopa molemmissa? Itse sisäpiippua varten jouduttaneen anomaan normaalin protokollan mukaisesti hankkimislupa, maahantuontilupa Suomen viranomaisilta ja maastavientilupa Saksan viranomaisilta. Tällainen edestakainen lähettely tulee hintoihinsa, se on harmi kun ei täällä ole tuotteita ja tietotaitoa.
Lisäys: Tietysti jos Kusti alat tuomaan maahan ja osaat itse sepittää sen paikalleen..........? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|
Lähetetty: 28.01.2007 19:10 Viestin aihe: Sisäpiiput |
|
|
Terve,
Sisäpiipun paino riippuu aika paljon mallista, kaliiperista jne, mutta eihän tuollainen pilli nyt koskaan painoa merkittävästi lisää.
tuo käyttötarkoitus on lähinnä mielikuvituksesta kiinni. Itse meinaan käyttää kytiksellä, jossa peura ja hirvi ovat isomman luodin heiniä, kauris ja sitä pienemmät taas pienemmän.
Tuo asen lähettäminen ei maksa postimaksija enempää, eikä sisäpiipun tuontiin vaadita muuta kuin osto- ja tuontilupa. Ei maksa paljon ja on helppo hankkia.
Sisäpiippujen maahantuonti on työn alla. Ja insinöörinä tiedän miten niiden ensiasennus hoidetaan - annetaan ammattimiehen tehtäväksi, eli JP-Gunsmith:n.
|
Takaisin alkuun |
|
|
Kapu Kanta-asiakas
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
|
Lähetetty: 29.01.2007 00:32 Viestin aihe: Sisäpiiput |
|
|
Terve,
Sisäpiipun paino riippuu aika paljon mallista, kaliiperista jne, mutta eihän tuollainen pilli nyt koskaan painoa merkittävästi lisää.
tuo käyttötarkoitus on lähinnä mielikuvituksesta kiinni. Itse meinaan käyttää kytiksellä, jossa peura ja hirvi ovat isomman luodin heiniä, kauris ja sitä pienemmät taas pienemmän.
Tuo asen lähettäminen ei maksa postimaksija enempää, eikä sisäpiipun tuontiin vaadita muuta kuin osto- ja tuontilupa. Ei maksa paljon ja on helppo hankkia.
Sisäpiippujen maahantuonti on työn alla. Ja insinöörinä tiedän miten niiden ensiasennus hoidetaan - annetaan ammattimiehen tehtäväksi, eli JP-Gunsmith:n.
|
Takaisin alkuun |
|
|
mky Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 06.02.2007 14:19 Viestin aihe: |
|
|
Onkos Kusti kuulolla (vaiko polkemassa )
Miten se sisäpiippujen tuonti sieltä Saksasta etenee?
Olisi tilaus säädettävälle mahd isoreikäiselle röörille Merkel 96K:n. Jos saisi sen asennuksenkin kotomaassa hoidettua, niin mikäs sen mukavampaa.
Muuten on haettava passia pyssylle, ja lähdettävä käymään K+S:n kotipaikkakunnalla. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
nasseri Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 03.03.2007 17:50 Viestin aihe: |
|
|
Mikä on tilanne sisäpiippujen kanssa vai onko projekti jäissä? |
|
Takaisin alkuun |