Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
vismutti Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 29.04.2008 21:47 Viestin aihe: Tukin petsi/puuöljy käsittely mahdollinenko? |
|
|
Morjesta
Tarkoitukseni olisi tehdä toz 8 hiukan modernimpi malli eli piippu lyhemmäksi ja vaimenninta perään, mutta tämä ei ollut varsinainen asiani.
Haluaisinkin tietää voiko esim. aseen tukin käsitellä petsillä meinasin että spirii ohenteisella ja joku puuöljy päälle esim. puunkuulotus öljy, pellavaöljy jne. Niin kestääkö tuollainen pinta kulutusta kauheasti, kun itse olen aina luullut että petsin päälle pitää aina laittaa lakka. Ja pelkkä pellavaöljymisen siis sellainen kellertävä pinta on aika tylsähkö.
Olisin kiittolinen jos täältä löytyisi ihmisiä, jotka ovat käyneet kyseisen projektin läpi. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Wikke Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 30.04.2008 06:27 Viestin aihe: |
|
|
Useamman tukin olen ihan vaan vesipetsannut ja sen jälkeen pellavaöljyllä tai kiinanpuuöljyllä kyllästänyt. Parilla ensimmäisellä öljyämis kerralla on hieman väriä käsiin irronnut mutta lopputulokseen ei sillä ole ollut vaikutusta. Sen verran syvälle se petsi menee ettei sillä kulutus kestävyyteen ole merkitystä, jos tukki niin ison tiltin saa että värjäämätöntä puuta tulee näkyviin niin ei siinä silloin lakkakaan auta... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Wikke Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 30.04.2008 06:29 Viestin aihe: |
|
|
Ai niin, olisiko siitä vaimentimesta enemmän iloa piipussa kuin perässä? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|
|
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa Et voi äänestää tässä foorumissa
|
|