Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Mc-manteli Kanta-asiakas
Liittynyt: 28 Lok 2007 Viestejä: 3606 Paikkakunta: Länsirannikko
|
Lähetetty: 24.08.2008 14:15 Viestin aihe: |
|
|
näinhän se on, että kunnon kyhkyparvet on vielä edessäpäin.
täällä suunnalla ei ainakaan pariin, kolmeen viikkoon puida joten kai sitä saa keskittyä hetkeksi sorsajahtiin ja jänöjussin ajattamiseen.. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Pro Hunter Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 24.08.2008 15:26 Viestin aihe: |
|
|
Lauantaina kävin kyyhkyjä kattelee ja yhden sain nätisti amuuttuakin mutta kun ei ole vielä puitu ei uskalla pellolle mennä häsläämään. Tänään olisi kulma puinti hommat illalla joten huomenna vois aamulla käydä kattoo mitä sieltä pellolta löytyy . _________________ Baikal IJ-27 12/76
Remington 770 30-06 Sprg
Sako P-54 22 LR |
|
Takaisin alkuun |
|
|
MtJ Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 24.08.2008 18:36 Viestin aihe: |
|
|
Pari kyyhkystä tuli alas lepopuista, vaan on ne tarkkoja kun nukkumaan tulevat. Kaikkeni tein, jopa makasin 2 tuntia puskassa, että sain huijattua piekkarille sopivasti nämäkin kaksi pulua. Parvetkin oli pieniä, 3-27 lintua, mutta kuitenkin. Avoin männikkö ei oikein suosinut naamioitumista. _________________ Jos parturi ajaa parran vain niiltä, jotka eivät itse aja partaansa, ajaako hän silloin oman partansa? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
EmesR Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 24.08.2008 21:19 Viestin aihe: |
|
|
Nyt rupeaa kyyhkyjä täälläkin jo vähän näkymään, mutta ei vielä oo kunnon mestoja ku ei oo vielä puitu, ko onse niin märkää tuo maa ni ei taho kypsyä viljat. Saa nähä joutuuko ollenkaan osa viljoista täälläpäin. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jazka Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 24.08.2008 22:02 Viestin aihe: |
|
|
Taas tuli puilta ja lentoreitiltä tipauteltua kyyhkyjä. 3 tunnin passitus ja itellä 5 tonttisa ja kaveri puilta 4.
Jos olis joka tilanteeseen vedellyt niin lintuja olis reilusti toistakymmentä pelkästää itelläkin.
Pellot vielä puimatta eli rajottaa ampumista aika raakasti kun pitää vetää vaan suoraan kohtitulevia ja metsän päällä rentäviä. _________________ Tikulla silmään sitä joka vanhoja muistelee, ja sitä tikkua muistellaan sitten. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
MtJ Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 24.08.2008 22:04 Viestin aihe: |
|
|
Onneksi tuolla meilläpäin on puimureita 4kpl, ihan valkoisia ja pitkäkaulaisia. Puivat yhden lammen rannasta ohrapeltoa ihan sileäksi. Taitaa siellä yllätys muhia kun aletaan oikeasti puida sitä peltoa, puolet viljoista on joutsenten läpi mennyttä silppua pellon pinnassa. _________________ Jos parturi ajaa parran vain niiltä, jotka eivät itse aja partaansa, ajaako hän silloin oman partansa? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
_baikkali Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 25.08.2008 15:34 Viestin aihe: Kyyhkyjahti 2008 |
|
|
Jaa a, en tiedä minkä takia olivat lähteneet puitua ruis peltoa ja lako ruista parikymmentä hehtaaria mutta olivat kyyhkyt lähteneet muutamia kuitenkin näkyi ja yks tuli "kavereiden" kanssa syömään viljapeltoon ja se oli siittä helppo pomppuun ampua. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
suhiseva teeri Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 28.08.2008 08:12 Viestin aihe: |
|
|
eilen käytiin kaverin kanssa pienimuotoisella " tiedustelu " reissulla..paikka näytti oikein hyvältä lintuja oli semmoset 200 kpl ja saalistakin on mahollista saada..passipaikat tehtiin valmiiks ja siinä vähän aikaa kytättiin ni tulihan sieltä 8 kyyhkyä kenttään _________________ Laaki ja vainaa ! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Haarp Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 28.08.2008 08:49 Viestin aihe: |
|
|
Olis nyt puitu muutama pelto täälläpäin. Jos huomenaamulla kävis jossain kokeilemassa olisiko mitään. Kuitenkin menen taas väärään paikkaan jossa ei lintua edes näy kun muualla pörräävät. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
JokuUkko Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 28.08.2008 09:20 Viestin aihe: |
|
|
Mä pääsen kans ekan kerran aloituksen jälkeen kokeilemaan nyt v-loppuna!!! En vaan oo alueella päässy käymään sen jälkeen niin kaikki tieto linnuista perustuu isukin näkemyksiin (joka asuu siellä missä metsästän) ja sit siihen et mitä ehdin perjantaina iltapäivällä kattelee. Eli on suuri vaara että olen lauantaina aamulla väärässä paikassa... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
olba84 Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 28.08.2008 10:20 Viestin aihe: |
|
|
Jep jep. Ainakin muutama pelto puitu niin vois tänään töiden jälkeen käydä vilasee onko illalla elämää...
Ja la-aamuna sitten pitemmän kaavan mukaan. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
korvestaja Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 28.08.2008 17:38 Viestin aihe: |
|
|
Aijai, onneksi huomenna vapaapäivä Illalla vois käydä pienellä vakoilu reissulla ja sitten jahtaamaan. Jossei kyyhkyjä näy, sitten sorsia kattomaan |
|
Takaisin alkuun |
|
|
JokuUkko Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 29.08.2008 06:59 Viestin aihe: |
|
|
Eilen istu sellanen 30-40 kyyhkyä langalla siinä mihin huomenna aamulla pitäis mennä Eli hyvältä näyttää!!! Toivottavasti nyt vaan sää olis kohdallaan... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
EmesR Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 29.08.2008 08:20 Viestin aihe: |
|
|
Pyöreesti n. 100 partti kydejä täällä ilmassa joten ois saalista. Pitänee mennä iltalennolle tänään jahka tuolla koulussa ensin käyp. Lakoontuneeseen viljaa kuvat ja eiku passiin. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
JokuUkko Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 29.08.2008 08:35 Viestin aihe: |
|
|
Se lakoontunu vilja on kyl ihan paras (poislukien herne)!!! Siellä on kyllä tavaraa Luvan saaminen vaan on usein vähä vaikeaa... Onneks meil on pari peltoa puitu, ja kyyhkyt näkyy oleilevan vielä just siellä mis on parempi ampuakin, onneks... Mä luulen et huomisen jälkeen on kastikkeessa makua... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|