Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Äitee Vieras
|
Lähetetty: 26.11.2004 11:01 Viestin aihe: Hirvenlihan käypä kilohinta |
|
|
Hih, meni väärinpäin- sitä se teettää kun koittaa lapsi sylissä kirjoitella. Kysymys oli siis:
Tuttavani tahtoo VÄLTTÄMÄTTÄ OSTAA hirvenlihaa 10 kg. Paljonko on käypä hirvipaistin kilohinta? entäpä muut osat kuten jauheliha? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Vieras
|
Lähetetty: 26.11.2004 11:13 Viestin aihe: |
|
|
Orressa vai pakastuskunnossa? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
WWW Vieras
|
Lähetetty: 26.11.2004 11:42 Viestin aihe: |
|
|
Kaupan hintoja voi tietty vertailuksi laittaa, paistit oli lähikaupassa 23,90 erkkiä/kg, hirvijauheliha 12,90, ulkofile 32,90 ja sisäfile 38,90.
Pidin kaupan hinnoiksikin aika kalliina??? Millaisia hintoja muualla? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Äitee Vieras
|
Lähetetty: 26.11.2004 11:47 Viestin aihe: |
|
|
Lihat ovat jo pakasteessa: Paistit, fileet, kastikelihat, jauhelihat jne. eriteltynä (vakuumipakattuina), eli kysymykseni on paljonko olisi käypä hinta (ei yli eikä alihinnoiteltuna)? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Karhukoira Vieras
|
Lähetetty: 26.11.2004 12:22 Viestin aihe: |
|
|
Seuramme myi hirven 6 €/ruho-kg. Siihen kun laskee paloittelun ja jauhatuksen ammattilaisella niin ollaan 8-9 €/kg hujakoilla. Ja pitäähän myyjänkin saada katetta ja vastinetta ajetuille kilometreille ja palelluille passipäiville. Eli ite jos möisin niin parempaa paistia varmaan 15€/kg, luista 12 €/kg ja jauhelihaa 10 €/kg. Fileistä pitää jo rokottaa maksukyvyn mukaan sitte
Mitä mieltä lie muut.... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Myyjä? Vieras
|
Lähetetty: 26.11.2004 13:21 Viestin aihe: |
|
|
Paljonko muuten hirvenlihapurkki maksaa kaupassa, multa tahtoisi naapuri ostaa kymmenen purkkia enkä osaa sanoa hintaa? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Vieras
|
Lähetetty: 26.11.2004 14:33 Viestin aihe: |
|
|
Taasko se alkaa!!!!!! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Vieras
|
Lähetetty: 26.11.2004 19:08 Viestin aihe: |
|
|
Eka kilo makso itelle jotain 2000 ekua! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
A-P Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 27.11.2004 03:32 Viestin aihe: |
|
|
käypä hintahan on yleisesti se että molemmat ovat tyytyväisi
, ostaja sekä myyjä.
Yhtyisin aika lailla tuohon karhukoiran hinnoitteluun. Ei ainakaan alle noiden hintojen. Kysymyksessä on kuitenkin erittäin laadukas terveellinen luomuliha jota ei ole liiaksi tarjolla. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Loikka ***
|
Lähetetty: 27.11.2004 13:27 Viestin aihe: |
|
|
Mikä on käypä hinta tuttavalle... No itse olen lihaa joskus tuttaville antanut ja jotkut siitä jotain jopa halunneet maksaa. Sopiva hinta TUTTAVALLE on mielestäni se minkä hän haluaa maksaa ja jos alkaa tarjoomaan jotain älyttömiä summia niin sitten ei oteta kaikkea rahaa vastaan.
Itse ainakin alan tympiintymään tuohon hirvenlihaan jos sitä tulee liikaa. Mielstäni sopiva määrä vuodessa olisi sellainen 20-30 kg omaan käyttöön. Esim toissavuonna kun luutonta lihaa tuli luokkaa 80-100 kg niin silloin alko tulemaan ongelmia minne kaiken lihan jakaa. no kaikki tuli syötyä/annettua pois.
Eli Elä sorru mihinkään hulluihin usean kympin/kilo hintapyyntöihin. Jos myyt niin hintani tutulle olisi max 5 euroa kilo jos nyt välttämättä haluu jotain. Mielummin tosin itse ottaisin jotain tavaraa kuin rahaa! Esimerkkinä vaihdoin kunnollisen hirvenpaistin sarvien taustalevyyn, molemmat oli varmaan tuohon kauppaan onnelliset. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Tiger Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 27.11.2004 20:17 Viestin aihe: |
|
|
Viime vuonna oli hirven purkkiliha kaupassa (halpa-halli) 7-8€/400g!!! Aika kallista on sitte kilo... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Artsan Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 28.11.2004 20:39 Viestin aihe: |
|
|
Varsinkin jos myyt tuttavalle niin ei siitä "oikeata" hintaa kehtaa pyytää, varsinkin jos on reilun puoleisesti itsellä. Kymmenen kiloa ja viiskymppiä, niin molemmille hyvä mieli. Eikös se parhain ilo ole antamisen ilo! Ja kun ei tuolla kymmenen kilon myynnillä kovin isoista asuntoveloistakaan eroon pääse.
Alkusyksystä Jyväskylän citymarketista olis saanu ulkofilettä 49,90/kg. Tuli sellainen olo, että onkohan sitä itsellä vara syödä hirveä ollenkaan... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
kuhasko Vieras
|
Lähetetty: 28.11.2004 22:21 Viestin aihe: |
|
|
Itse sain ostaa hirveä 5 ekun kilo hintaan pala kuin pala.
Halvenmaksi se tulee kuin olla itse hirvien perässä , jää sitten aikaa sopivasti omien ketun ajokkien treenaukseen
Purkki lihasta on kaupat pyytäneet noin 4-6 ekua 400g purkki, on aika suolainen hinta |
|
Takaisin alkuun |
|
|
BaikalIJ54 Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 04.10.2006 21:05 Viestin aihe: |
|
|
Mitäs maksaa keskiarvohintana vuoden 2005 syksyllä pakastimeen saatu hirvenliha? Eli mitä viime vuoden hirvisaaliin lihan hinta on nyt, kun uutta alkaa pakastimiin tulla? Onko kukaan myynyt tai ostanut? Tieto olisi tarpeen nyt. Olen ostamassa osan satsista, mikäli lihan hinta ei kipua samoihin lukemiin kuin naisten alusvaatteiden neliöhinta... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Viskivallu Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 04.10.2006 21:23 Viestin aihe: |
|
|
Viimevuotinen 4-5€ ja tämänvuotinen 6€/kg... Möin ku löyty ylläri pakastimen pohjalta ja osan söin ite ja hyvää oli nam..
Viimeinen muokkaaja, Viskivallu pvm 05.10.2006 08:42, muokattu 1 kertaa |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|