Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
lutkuttaja Kanta-asiakas
Liittynyt: 30 Hei 2006 Viestejä: 1261 Paikkakunta: suunta 040
|
Lähetetty: 08.07.2009 19:54 Viestin aihe: B1-1 kiinalainen lahja vasta-alkajille |
|
|
Kun tuli junioripyssyketjussa mainittua B1, niin eihän sitä ilman voinut olla. Saa nähdä joko vihdoin löytyisi huono kiinalainen ilmakivääri. Ulkonäkö lupailee Tunajussin S2 pistoolin tyyppistä kurjuutta.
Laitoin pyssyn kappaleiksi ja positiiviselle puolelle meinaa mielikuva jäädä ja virittelyhimo iskeä.
Mitat:
Sylinterin halkaisija 25,4 mm
Iskun pituus n. 51 mm
Männän paino tiivisteineen 184 g
Jousessa kierroksia 28
Lanka 3,0 mm
Jousen ulkohalkaisija n. 18,9
Jousen sisähalkaisija n. 12,8
Pituus vapaana n. 20.7 cm
Sylinterin pituus n. 68 mm
Ilmakanavan halkaisija on n. 4mm ja pituus n. 25 mm _________________
Viimeinen muokkaaja, lutkuttaja pvm 13.07.2009 14:43, muokattu 1 kertaa |
|
Takaisin alkuun |
|
|
lutkuttaja Kanta-asiakas
Liittynyt: 30 Hei 2006 Viestejä: 1261 Paikkakunta: suunta 040
|
Lähetetty: 09.07.2009 00:18 Viestin aihe: |
|
|
Männäntiiviste on aika nätti nahkainen:
Joku on tainnut tehtaalla kuulla, että diisselöinti olisi pahaksi ja rasvaa ei parane sylinterin puolelle laittaa. Tiiviste täysin kuiva ja tosi tiukka sylinteriin. _________________
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
M.E.M.A. Kanta-asiakas
Liittynyt: 14 Jou 2007 Viestejä: 301
|
Lähetetty: 09.07.2009 08:46 Viestin aihe: |
|
|
Voi taivas! Minun B3 kinuskini on suorastaan erinomaisen laadukas verrattuna tuohon ihmeeseen.
_________________ Naftanusva leijuu piipunsuusta. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
lutkuttaja Kanta-asiakas
Liittynyt: 30 Hei 2006 Viestejä: 1261 Paikkakunta: suunta 040
|
Lähetetty: 09.07.2009 21:30 Viestin aihe: |
|
|
Mutta B3 onkin legendaarinen.
Lisää juttua B1:stä. Hienot perinteiset tähtäimet. Takatähtäimessä on selvää sivusuuntaista välystä. Disainista johtuen se on helppo poistaa yksinkertaisin menetelmin, puristamalla tai naputtelemalla runko-osaa kapeammaksi.
Tässä viimeisessä kuvassa näkyy myös piipun saranakohta. Akseli on selvästi väljä reikäänsä. Mitähän noissa reijän ympärillä olevissa renkuloissa normaalisti on? Tässä ei ole mitään. _________________
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
lutkuttaja Kanta-asiakas
Liittynyt: 30 Hei 2006 Viestejä: 1261 Paikkakunta: suunta 040
|
Lähetetty: 12.07.2009 12:35 Viestin aihe: |
|
|
Onko hyviä vinkkejä mistä tekisi piipuntiivisteen? Nahkainen ei vaikuta maailman parhaalta. Tupsauttaa välillä savua ylöspäin ja tiiviste näyttää siltä että vuotaisi pahemmin alaspäin. Ja oliko kellään mitään sanottavaa ylemmän viestin lopussa olevaan kysymykseen?
Piipussa näytti olevan jotain kuraa, mutta silti seasta erottui rihlat selvästi. Kura osoittautui rasvaksi. Piippu näyttä ihan siistiltä, eikä silmällä erota kierouttakaan. _________________
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
Tunajussi Kanta-asiakas
Liittynyt: 17 Elo 2006 Viestejä: 1638 Paikkakunta: Ikaalinen
|
Lähetetty: 12.07.2009 13:23 Viestin aihe: |
|
|
lutkuttaja kirjoitti: | Onko hyviä vinkkejä mistä tekisi piipuntiivisteen? Nahkainen ei vaikuta maailman parhaalta. Tupsauttaa välillä savua ylöspäin ja tiiviste näyttää siltä että vuotaisi pahemmin alaspäin. Ja oliko kellään mitään sanottavaa ylemmän viestin lopussa olevaan kysymykseen?
Piipussa näytti olevan jotain kuraa, mutta silti seasta erottui rihlat selvästi. Kura osoittautui rasvaksi. Piippu näyttä ihan siistiltä, eikä silmällä erota kierouttakaan. |
O-rengas, alle vylliä että saa tiukkuuden sopivaksi, pikaliimalla kiinni.
B-1:n urista en tiedä, mutta AR:ssä on kupilla (lautasen malliset) olevat peltiset prikat piipun kummallakin puolella. _________________ http://s246.photobucket.com/home/Tunajussi/allalbums |
|
Takaisin alkuun |
|
|
ulke Kanta-asiakas
Liittynyt: 15 Elo 2008 Viestejä: 1107 Paikkakunta: Vaasa
|
Lähetetty: 12.07.2009 19:20 Viestin aihe: |
|
|
Uretaani vahvistetut O-rinkulat toimii hyvin, ovat vaaleita ja joskus jopa sinisiä. Paljon kestävämpiä/kimmoisempia kuin mustat kaverinsa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
lutkuttaja Kanta-asiakas
Liittynyt: 30 Hei 2006 Viestejä: 1261 Paikkakunta: suunta 040
|
Lähetetty: 13.07.2009 15:24 Viestin aihe: |
|
|
Lähtönopeutta nahkaisilla piipun ja männäntiivisteillä n. 146 m/s (Geco) _________________
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
Tunajussi Kanta-asiakas
Liittynyt: 17 Elo 2006 Viestejä: 1638 Paikkakunta: Ikaalinen
|
Lähetetty: 13.07.2009 16:23 Viestin aihe: |
|
|
Muistelisin mitanneeni paljon ammutusta B-1:stä sellaiset 170-180 m/s, tai sitten muistan väärin. Enää en pääse tarkistamaan, kun olen tuon hukannut pois. _________________ http://s246.photobucket.com/home/Tunajussi/allalbums |
|
Takaisin alkuun |
|
|
lutkuttaja Kanta-asiakas
Liittynyt: 30 Hei 2006 Viestejä: 1261 Paikkakunta: suunta 040
|
Lähetetty: 13.07.2009 19:37 Viestin aihe: |
|
|
Kyhäilin tuohon piipuntiivisteen jostain pehmeästä muoviputkesta ja vauhtia tuli yli 170 m/s. Viimeisin laukaus meni n 161 m/s. Tiedä häntä onko kyseessä polttoaineen väheneminen vai huononiko uusi tiiviste jo noin paljon. Se kun saa jonkin verran osumaa ilmakanavan reijältä. _________________
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
Tunajussi Kanta-asiakas
Liittynyt: 17 Elo 2006 Viestejä: 1638 Paikkakunta: Ikaalinen
|
Lähetetty: 13.07.2009 21:36 Viestin aihe: |
|
|
lutkuttaja kirjoitti: | Kyhäilin tuohon piipuntiivisteen jostain pehmeästä muoviputkesta ja vauhtia tuli yli 170 m/s. Viimeisin laukaus meni n 161 m/s. Tiedä häntä onko kyseessä polttoaineen väheneminen vai huononiko uusi tiiviste jo noin paljon. Se kun saa jonkin verran osumaa ilmakanavan reijältä. |
Laita siihen perinteinen TSI-muoviteipin pätkä blokin ja piipun väliin, tarrapuoli blokiin ja reikä keskelle. Sillä pääset helpolla kokeileen tiivistyksen kunnon.
Pikku pyöristys/viiste ulostulossa auttaa myös leikkautumisongelmissa. _________________ http://s246.photobucket.com/home/Tunajussi/allalbums |
|
Takaisin alkuun |
|
|
lutkuttaja Kanta-asiakas
Liittynyt: 30 Hei 2006 Viestejä: 1261 Paikkakunta: suunta 040
|
Lähetetty: 14.07.2009 00:29 Viestin aihe: |
|
|
Tuossa jälkimmäisessä kuvassa näkyy ilmareijän purentaa tiivisteen alareunassa. Ensimmäisellä suljennalla puraisi heti palan pois. Sen jälkeen viimeistelin reikää ja nyt vamma on tasoittunut ja tuntuu että etenee korkeintaan hitaasti. Kovempaa materiaalia pitäisi katsella. Rinkulan ulkohalkaisija on 12 mm, paksuus 2mm ja syvyyttä on noin 6mm.
Tukki haisee erittäin voimakkaasti eykalyptukselle kun vuolaisee. _________________
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
lutkuttaja Kanta-asiakas
Liittynyt: 30 Hei 2006 Viestejä: 1261 Paikkakunta: suunta 040
|
Lähetetty: 16.07.2009 23:06 Viestin aihe: |
|
|
Kun tukin vuolaisu tuli mainittua niin tässä vähän syytä.
Tukin reikä ei sattunut kohdalleen raudoissa olevan reijän kanssa ja ruuvi oli jäänyt huonosti paikalleen. Ongelma, tai siis haaste, oli helppo korjata. Taltalla hieman koloa syvemmäksi ja reijät asettuivat täydellisesti kohdalleen.
_________________
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
IIItuoppi Vakituinen kirjoittaja
Liittynyt: 24 Kes 2009 Viestejä: 42
|
Lähetetty: 16.07.2009 23:50 Viestin aihe: |
|
|
lutkuttaja kirjoitti: | Lähtönopeutta nahkaisilla piipun ja männäntiivisteillä n. 146 m/s (Geco) |
Jaaha, se on siis nahkaa se ihmerämmäle siinä ns. piipuntiivisteen paikalla. Löytyy nääs meikäläiselläkin tuollainen luikku nurkista. Ostin viimekesänä honkkarista, tais olla gold gup merkkiä. Tänä keväänä kokeilin sitä, ei osunut kauhean hyvin sillä, johti tuon Stoegerin ostoon....
Sen verran eroa kuitenkin tuohon sinun luikkuusi nähden, että siinä on muovinen perälevy tukissa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
lutkuttaja Kanta-asiakas
Liittynyt: 30 Hei 2006 Viestejä: 1261 Paikkakunta: suunta 040
|
Lähetetty: 17.07.2009 00:04 Viestin aihe: |
|
|
Kokeilin muuten kokonaan ilman tiivistettäkin ja luoti lähti ainakin 120 m/s tai jopa enemmänkin, mutta en muista tarkemmin.
Onko siinä piipun lukitukselle oma avausnappula? Jos on, niin se on B2. Minullakin on sellainen B2 Gold Cup tuolla paketissa odottelemassa. Kunhan maltan ottaa sen esiin, niin saatte nauttittavaksi raporttia kuvien kera. _________________
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
|