Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
m.mestari Kanta-asiakas
Liittynyt: 20 Tam 2009 Viestejä: 1493
|
Lähetetty: 23.01.2010 07:56 Viestin aihe: MITKÄ RENKAAT MAASTURISSASI ?. |
|
|
Elikkä mitkä renkaat kannattaa hiluksiin laittaa? maasto-ajoa tulee kuitenkin harrastettua. nyt mulla autos normi talvikiekot. vanne on 15"tuumane alumiini eli pitääkö ostaa ekaks 16" tuuman vanteet ja Mikä olis se paras rengas maastoon? (täytyy olla kuitenkin laillinen tieliikenne käyttöön.) |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Luukeri Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Huh 2004 Viestejä: 144
|
Lähetetty: 23.01.2010 10:32 Viestin aihe: |
|
|
Omassa SJ413:ssa on alla 235-75R15 INSA:n special Track. Maastossa rengas on omiaan mutta isolla tiellä aivan hanurista. Mutta eihän tuo tierengas olekkaan.
Nyt jos ostaisin renkaat niin se olisi BF Goodrich mud-terrain tai all-terrain
Mudit on paremmat maastossa kuin tiellä ja All-t. on toisinpä
Tuo 15" vannekoko on ok, kasvata mielummin renkaan profiilia kuin vannetta.
Mulla olis ylimääräiset nippanappa uudet Insat tallis, 31" - 10.5" - R15 Sahara kuviolla |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jari2 Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Maa 2004 Viestejä: 1284 Paikkakunta: pohjois-häme
|
Lähetetty: 23.01.2010 11:13 Viestin aihe: |
|
|
255/65- 16, Dunlopin Grandtrek AT2. _________________ Tottelevaisuus on metsästysinnon puutetta. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
m.mestari Kanta-asiakas
Liittynyt: 20 Tam 2009 Viestejä: 1493
|
Lähetetty: 23.01.2010 11:17 Viestin aihe: |
|
|
Saatkos Luukeri Pistettyä kuvaa noista renkaista, kun toi insat tallis ei sano mulle mitään..
vanhas hilluxis oli aalterrainit alla, aattelin vaan et jos olis viä parempia tarjolla... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
m.mestari Kanta-asiakas
Liittynyt: 20 Tam 2009 Viestejä: 1493
|
Lähetetty: 23.01.2010 11:25 Viestin aihe: |
|
|
Olis kyllä pirun kiva jo ei tarttis 16 tuuman vanteita enää ostaa... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Oskari Kanta-asiakas
Liittynyt: 15 Elo 2004 Viestejä: 4425
|
Lähetetty: 23.01.2010 11:55 Viestin aihe: |
|
|
Omasta hiluksista hävittelin kaikki 16" vanteet pois ja ostelin tilalle 15" vanteet.
Renkaiden saatavuus ja hinta parempi 15" vanteille, ostaa vaikka noita 31x10,5 renkaita niin halkaisija on sama kun 16" kumilla niin ei häviä maavarassa josko sillä sitten on jotain merkitystä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
petri r Kanta-asiakas
Liittynyt: 06 Huh 2004 Viestejä: 1512 Paikkakunta: Oulu
|
Lähetetty: 23.01.2010 14:45 Viestin aihe: |
|
|
36/12.5"-15" Super Swamper TSL ja katsastukseen joutuu vaihtamaan sitten 33/12.5-15" Good Year MTR. Varmaan joku 33" alkaa olemaan maksimi Hiluxiinkin... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Luukeri Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Huh 2004 Viestejä: 144
|
Lähetetty: 23.01.2010 14:51 Viestin aihe: |
|
|
Isot gummit ilmoitetaan yleensä tuumakokoina, eli 31"korkea-10.5"leveä. Millikokoina 265 leveä ja renkaan kokohalk. n.78.5cm. Äijä-kokoa nämä on...
Renkaat tuli hommattua SJ:n mutta autosta loppu tehot kesken
Asiahan olis korjaantunut välityksiä muuttamalla mutta mutta...se nyt sitten jäi. Hommasin tilalle aavistuksen pienemmät nappulat
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
m.mestari Kanta-asiakas
Liittynyt: 20 Tam 2009 Viestejä: 1493
|
Lähetetty: 23.01.2010 16:23 Viestin aihe: |
|
|
OLikos noi sulla ylimääräset? hinta? pistä vaikkas yv. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Oskari Kanta-asiakas
Liittynyt: 15 Elo 2004 Viestejä: 4425
|
Lähetetty: 23.01.2010 17:48 Viestin aihe: |
|
|
petri r kirjoitti: | 36/12.5"-15" Super Swamper TSL ja katsastukseen joutuu vaihtamaan sitten 33/12.5-15" Good Year MTR. Varmaan joku 33" alkaa olemaan maksimi Hiluxiinkin... |
Riippuu vuosimallaista, tuohon omaan (-99) ei suuremmat sovi (31")jollei korota koppaa, saattaa olla että jousituksen nostollakin mahtuu pyörimään mutta maastossa sitten saattaa raapia kiinni. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Luukeri Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Huh 2004 Viestejä: 144
|
Lähetetty: 23.01.2010 18:47 Viestin aihe: |
|
|
m.mestari kirjoitti: | OLikos noi sulla ylimääräset? hinta? pistä vaikkas yv. |
Joutilaathan nuo, yv Lähetetty |
|
Takaisin alkuun |
|
|
fygy Kanta-asiakas
Liittynyt: 30 Huh 2007 Viestejä: 935 Paikkakunta: Ryttylä
|
Lähetetty: 23.01.2010 21:19 Viestin aihe: |
|
|
tommoset aurorat alla pajerossa koossa 33x12,5 ihan ok tuskin kannataa isompia ku 33 laittaa välitys muuttuu jo muuten turhan paljon ainakin pajerossa huomasin ku kasvatin rengas kokoa! 35 aluks suunnittelin onneks en laittanut
[img][/img] |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Kulakki Kanta-asiakas
Liittynyt: 09 Mar 2007 Viestejä: 168 Paikkakunta: Kainuu
|
Lähetetty: 23.01.2010 21:39 Viestin aihe: |
|
|
Insa turbo saharat 31/10,5 15 gen1 Pajerossa. Maantiellä huonohkot, jäällä ja tamppautuneella lumella ei juurikaan pitoa, mutta auraamattomilla metsäteillä menee hyvin.
Nastoitan ne jossain vaiheessa ja ajelen sitte ne loppuun. Seuraavat talvirenkaat ehkä samankokoiset ns. normirenkaat.
Onneksi metsästysmaastot on lähellä, ei näillä talvisin kehtais/uskaltais kovin kauas ajella. Tärkeintähän näissä renkaissa on katu-uskottavuuden nousu kanssa metsästäjien silmissä _________________ Pro patria semper |
|
Takaisin alkuun |
|
|
stöcklin Kanta-asiakas
Liittynyt: 09 Maa 2009 Viestejä: 289 Paikkakunta: Puutteen perä
|
Lähetetty: 23.01.2010 21:44 Viestin aihe: |
|
|
fediman extremet 265/70x16 |
|
Takaisin alkuun |
|
|
pjtk Kanta-asiakas
Liittynyt: 12 Maa 2004 Viestejä: 199 Paikkakunta: pirkanmaa
|
Lähetetty: 23.01.2010 22:30 Viestin aihe: |
|
|
Eikös SuperSwamperin Boggerista ja Irokista löydy se maaginen dot merkki. Sitten Maxxikselta Creepyä tai Muzillaa. Lisäks vielä Pitbullin ja Procompin renkaat. Nämä niinkuin esimerkeiks maastorenkaista. Aivan varmasti hanurista ajaa tiellä, mutta maastossa toimii. Sama pätee kaikkiin oikeisiin maastorenkaisiin. Ite päästelin ennen Rangella lapikkailla tiellä ja maastossa, kesät ja talvet. Niiden jälkeen alle vaihtu 36 Swamper SX. Syvässä lumessa auraamattomalla tiellä ajaminen vaati reipasta kaasunkäyttöä, mutta meno oli toki näyttävää kun kasi huusi ja lumi pöllys. Nyt metsästys autona olevan Lantikan alla on talvisin 235/75 15 Hakkikset ja kyllä on mukava ajaa vanhaan verrattuna. Kesäsin alla samankokoset allterrainit. Jos perse kestää niin maastorenkailla kyllä ajelee tielläkin, mutta aika lailla kieli keskellä suuta pitää ajaa etenkin talvisin. Kesälläkin tommonen leveempi maastorengas on aika uraherkkä ja korkeammassa autossa vetely korostuu.
Asennetta se vaatii, mutta asenteella siinä nimenomaan pärjääkin. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|