Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Tuomok Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 04.02.2010 15:52 Viestin aihe: Russian Berdan |
|
|
Onkos Berdan vielä käytössä vai pelkästään kaapin koristuksena? Itse ulkoilutan omaa JV berdania muutaman kerran kaudessa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
korvestaja Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 04.02.2010 20:07 Viestin aihe: |
|
|
Pics or it didnt happen! Kuvaa siis vaan näytille, kyllähän tuollainenkin tussari kelpais. Paljon noissa mahtaa olla hintapyyntöä nykypäivänä? Lähdeniemellä oli joskus päälle tonnilla muutama tarjolla _________________ -Kertalaakiyhdistys- |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Tuomok Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 04.02.2010 22:39 Viestin aihe: |
|
|
Hinnoista ei hajuakaan, omani olen saanut peruja pitkin. Asemessuilta (mm. tamarms 21.2.) ym huutokaupoista voi etsiskellä ja hintoja haistella. Kuvankin saatan kokeilla laittaa tänne jossakin vaiheessa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
zepeteus Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 13.02.2010 14:31 Viestin aihe: |
|
|
Tällaisesta aseesta lienee kymysys: Russian Berdan |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Tuomok Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 13.02.2010 14:53 Viestin aihe: |
|
|
Tuossa kuvassa on I-malli, II-mallissa (joka mullakin on) on normaali pulttilukko, ei tuota kääntyvää mekanismia. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
zepeteus Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 14.02.2010 17:03 Viestin aihe: |
|
|
Ok,
sekin malli on siinä sivulla esitelty; kuvat ja tekstin saa klikattua tuosta sivusta, jonka linkitin.
Tuo kääntyvä "hylsy" olis aika metka peli kyllä. Olen nähnyt Svartkrutissa sellasen jossain aseessa (voi olla et oli Berdan justiinsa tai sitten joku ihan muu), ja ajattelin että onpas mainio systeemi. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Arisaka T-38 Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 02.03.2010 21:10 Viestin aihe: Re: Russian Berdan |
|
|
Tuomok kirjoitti: | Onkos Berdan vielä käytössä vai pelkästään kaapin koristuksena? Itse ulkoilutan omaa JV berdania muutaman kerran kaudessa. |
Onhan tuolla välissä tullut paukuteltua, mutta viimeiseen vuoteen en ole Berdanilla ampunut yhtään kertaa. Tuntui aikasen konstikkaalta löytää sopiva latinki, joka kävisikin.
Ensimmäiset kokeilut tein ampumalla muokatuilla 45-70 hylsillä (eivät ole oikein hyviä) Osumat: 3 lauk/ 1 tauluun, toinen taulun jalkaan, kolmas johonkin. Hankin sitten 348win hylsiä, jotka oli valmiiksi muokattu Berdaniin sopiviksi.
Viimeiset kokeilut antoivat 100m radalla 25m pistoolitauluun ammuttaessa 8-9 rinkeihin sopivia kasoja.
Lataus oli noin 4g wanhaa Harvey's Gunpowderia (karkeus ehkä luokkaa ff) Luotina oli n.13g .429 lyijyluoti kahdella rasvauralla (tiedän, että alkuperäinen luoti on 25g ja patruunan ruutilataus 5g) Välitulpat ja vahakiekot näyttelivät omissa kokeiluissa aika isoa osaa.
Nokinenällä on tutkittua tietoakin aiheesta _________________ Raha ei ole raudassa hukassa |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Tuomok Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 02.03.2010 22:49 Viestin aihe: |
|
|
Etelä-Lapista itsekin
Omaani olen hylsyt ampumuovannut .43 Spanish (Bertram) hylsyistä, saa yks yhteen orkkishylsyjen kaltasia eka ampumalla. Luotina olen nyt kayttänyt TruShotin 310gr liekkikilvellistä luotia ja ajoaineena Wano FF -ruutia 5g. Tekee n. 150mm kasaa 50m:ltä (polvelta). |
|
Takaisin alkuun |
|
|
nokinenä Kanta-asiakas
Liittynyt: 06 Tam 2005 Viestejä: 174 Paikkakunta: kehäkolmosen sisällä olosuhteiden pakosta
|
Lähetetty: 25.03.2010 15:30 Viestin aihe: |
|
|
on vierinyt aikaa kun viimeksi selailin sivuja.
pisti silmään tuo berdan keskustelu ja joku oli jopa maininnut minunkin jotain tietävän.
Ensinnäkin en kyllä suosittele rasvaurallisten lyijyluotien ampumista vanhalla Berdan pyssyllä.
On sata varmaa että piippu lyijyyntyy ja sen pois ottaminen on työlästä ja piipussa olevista hienoista syöpymista se ei lähde koskaan.
Olen vannoutunut paperivaipan käyttäjä.
http://www.kolumbus.fi/black_powder/Berdankivaarit
Tuosta osoitteesta löytyy hieman tietoa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|