OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Miten kanalintu jahti käynnisty?! vastaukset 10.9 lähtien :)
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 139, 140, 141 ... 164, 165, 166  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Linnustus
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
762-39
Kanta-asiakas


Liittynyt: 01 Huh 2004
Viestejä: 1293

LähetäLähetetty: 30.09.2010 16:41    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lonely Rider, et sinäkään naamioverkkoa tarvitse jos tapana on seurailla ympäristöä riittävästi.
Teeri ei lennossa isommin väistele vaikka liikutkin ja silloin kun se tyrkkää laskutelineet ulos istuakseen puun latvaan voit huoletta liikkua enemmänkin (siinä vaiheessa syöksytään kiväärille ja vatsalleen), sitten kun se on latvassa pitää liikkua erittäin rauhallisesti kuten "masiina" edellä kertoi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
mika h
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Tam 2007
Viestejä: 896

LähetäLähetetty: 30.09.2010 18:28    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kyllä nyt ketuttaa Evil or Very Mad Päätin lähteä seurailemaan teeriparvea, ja puolisen kilometriä olin kävellyt kun kuulin että nyt istahti yksi melko lähelle. Noh konttaamaan kotkotuksia kohti ja yhtääkkiä se olikin siinä 50 metrin päässä nuoren kuusen latvassa. Siitä ryömin kolmeenkymppiin risuttomalle hollille ja päätin ampua. Päätin ampua suppeammalla piipulla. Laukaus kajahti ja teeri vetäytyi kyyryyn samalla kun muut lehahtivat pois. Ajattelin että jess, nyt tuo tippuu kun jytkäytän uudestaan. Pam avarampi piippu ja teeri heittäytyy siivilleen. Tämän jälkeen näin sen vain sekunnin ajan. Hyppäsin pystyyn ja lähdin tarkistamaan löytyykö puun alta höyheniä tai verta. (matkalla tietenkin hulahti toinen jalka ojaan polvea myöten Twisted Evil ) puun alta ei löytynyt mitään, tarkistin että puu oli oikea ja kyllähän se oli. Varmuuden vuoksi tarkasti lähimpien puiden aluset, niistäkään ei löytynyt mitään. Lähdin haravoimaan sitä suuntaa mihin teeri lähti. 400x300 metrin kokoisen alueen haravoin, ei löytynyt lintua, eikä edes höyheniä tai verta. Panoksina oli alta kolmenmillinen kyyhkypanos. Panosostoksille heti, ja pitää muistaa ottaa kivääri mukaan seuraavalla kerralla. Evil or Very Mad P*ska maku jäi suuhun. Ja kaiken kruunasi se että kotona selvisi uuden metsästyspuvun mallia jahtipask olevan aivan liian iso Evil or Very Mad Evil or Very Mad
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tukelius
Kanta-asiakas


Liittynyt: 25 Elo 2008
Viestejä: 3311
Paikkakunta: Mynämäki

LähetäLähetetty: 30.09.2010 18:48    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

oletko testannu kyseiset paukut? kolmestakympistä jää vaikka trappipaukulla ku kohti ampuu! Shocked
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
luonnonlapsi
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 22 Hei 2010
Viestejä: 81
Paikkakunta: p-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 30.09.2010 18:52    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

huomenna vaalaan suuntaan tarkistamaan homenokkien ja muuttosorsien tilanne. keskiviikkoon asti ois tarkotus samota. aikaisempien vuosien perusteella tiedossa mielenkiintoisia jahtirupeamia.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Heppa
Kanta-asiakas


Liittynyt: 04 Hei 2009
Viestejä: 182

LähetäLähetetty: 30.09.2010 20:03    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

kolomesta kympistä ei kiekkohauleilla jää kun räkätti ja tuskin sekään
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tukelius
Kanta-asiakas


Liittynyt: 25 Elo 2008
Viestejä: 3311
Paikkakunta: Mynämäki

LähetäLähetetty: 30.09.2010 20:07    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Heppa kirjoitti:
kolomesta kympistä ei kiekkohauleilla jää kun räkätti ja tuskin sekään

tuutko pyllistään?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Benellihunter
Kanta-asiakas


Liittynyt: 21 Jou 2008
Viestejä: 2687
Paikkakunta: Nivala

LähetäLähetetty: 30.09.2010 20:27    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tänään teeri istui puussa noin 80 metrin päässä.kivääri minulla oli mukana mutta huolimattomana olin jättänyt panokset kotia,joten teeri napottaa vielä tällä hetkelläkin siellä puun nokassa Rolling Eyes
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Benellihunter
Kanta-asiakas


Liittynyt: 21 Jou 2008
Viestejä: 2687
Paikkakunta: Nivala

LähetäLähetetty: 30.09.2010 20:27    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tukelius kirjoitti:
Heppa kirjoitti:
kolomesta kympistä ei kiekkohauleilla jää kun räkätti ja tuskin sekään

tuutko pyllistään?

millä meenasit tuikata?? Confused Mad
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Lonely Rider
Kanta-asiakas


Liittynyt: 27 Lok 2009
Viestejä: 2758
Paikkakunta: Häme

LähetäLähetetty: 30.09.2010 21:22    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

762-39 kirjoitti:
Lonely Rider, et sinäkään naamioverkkoa tarvitse jos tapana on seurailla ympäristöä riittävästi.
Teeri ei lennossa isommin väistele vaikka liikutkin ja silloin kun se tyrkkää laskutelineet ulos istuakseen puun latvaan voit huoletta liikkua enemmänkin (siinä vaiheessa syöksytään kiväärille ja vatsalleen), sitten kun se on latvassa pitää liikkua erittäin rauhallisesti kuten "masiina" edellä kertoi.


Voihan se olla etten tarvi naamioverkkoa, mutta kokeilen teerien hermoja ilman verkkoa vasta sitten kun metsästysaika on ohi. Luultavasti tämän viikon sunnuntai on mun viimeinen lintujahtipäivä tälle syksylle. Aion vetää varman päälle loppuun asti Smile

Mun taktiikkani oli tänään etten liiku metsässä ollenkaan (muuta kuin passipaikalle ja takaisin, ja sit tietty pientä pyörintää naamioverkon alla), vaan passitan samassa paikkaa kävi miten kävi.

Ja vielä siitä kun joku kertoi kokemuksiaan että sadan metrin päässä oleva teeri pysyi hyvin paikallaan että sai haettua aseen ja ammuttua... Mä istuin max 20 metrin päässä siitä puusta jonka latvasta ammuin teeren (edessä oli puurypäs ja ko. mänty oli yks niitä lähimpiä). Ei ollu kaikkein mukavin asento tähtäillä kun istuin maassa / töyräällä ja piti sojotella piipulla ei nyt ihan suoraan ylös päin mutta melkein.

Mun näkö ja kuulohavaintojen mukaan alle 100 m säteellä oli parhaimmillaan ainakin kolmen puun latvassa teeri samaan aikaan ja eri suunnilla meikäläisestä. Olis menny silmät kieroon jos olis pitäny kaikkia kyttäillä että huomaavatko kun liikun. Veikkaan että helposti käy niin että jos yksi lehahtaa lentoon niin ne pari muutakin lähtee.

Kivääriä ei ollu edes mukana. Mulla on käyttökiväärinä 30-06:n ja vähän arveluttaa ampua sillä taivaalle meidän jahtimailla...

Ei mulla ole kauheasti kokemusta teerijahdista, tämän päiväinen oli mun eka vakavasti otettava teerijahtipäivä ja eka teerisaalis! Mutta sen voin ainakin varmuudella sanoa ettei siitä verkosta ollu mitään haittaa Smile Mä olen helevetin tyytyväinen suoritukseeni (ja tuuriin tietty). Oon seuraillut teerien liikkeitä niin että tiesin mihin haluan mennä, valitsin taktiikkani ja sen avulla pääsin suolistamaan tunnin jahtaamisen jälkeen. Laaki ja vainaa. Tekniikkaa voi ja pitääkin aina hioa mutta tuo on hyvä lähtökohta Smile
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
mika h
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Tam 2007
Viestejä: 896

LähetäLähetetty: 30.09.2010 23:00    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tukelius kirjoitti:
oletko testannu kyseiset paukut? kolmestakympistä jää vaikka trappipaukulla ku kohti ampuu! Shocked


ko. paukuilla olen monet linnut tiputtanut tänävuonna, ja muutenkin olen ollut siihen tyytyväinen. Menee kyllä yli ymmärryksen miksi ei jäänyt. Evil or Very Mad

Noh ei auta kuin mennä maanantaiaamuna passiin ottamaan revanssia. Huomenna kaheksan aamu ja viikonloppu meneeki sitte hirvihommissa.
Maanantaita ootellessa...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
762-39
Kanta-asiakas


Liittynyt: 01 Huh 2004
Viestejä: 1293

LähetäLähetetty: 01.10.2010 09:03    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Ei mulla ole kauheasti kokemusta teerijahdista, tämän päiväinen oli mun eka vakavasti otettava teerijahtipäivä ja eka teerisaalis! Mutta sen voin ainakin varmuudella sanoa ettei siitä verkosta ollu mitään haittaa

Onnittelut !
Ei verkosta haittaa ole.

Lainaus:
Menee kyllä yli ymmärryksen miksi ei jäänyt.

Älä välitä, noita tilanteita sattuu itse kullekin eikä selitystä koskaan löydy.
On tullut vuosien varrella pari kolme kertaa laukauksen jälkeen laskettua ase poskelta ja sen jälkeen huomattua että teoriassa kuollut riistaeläin käytännössä loikkii / lentää karkuun.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Lonely Rider
Kanta-asiakas


Liittynyt: 27 Lok 2009
Viestejä: 2758
Paikkakunta: Häme

LähetäLähetetty: 01.10.2010 13:10    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kuinkas se on teerellä tapana käyttäytyä näin sumuisena päivänä? Embarassed Ainakin täällä päin on vielä nytkin kovasti sumuista.

Menin aamulla vähän 07:00 jälkeen samaan paikkaan kytistelemään kuin eilen. Kauhea sumu, eikä se hellittänyt vaikka aurinko jo kellon mukaan nousi. Istuskelin näreen alla 08:30 asti enkä saanut mitään havaintoja teeristä. Siinä on suuri ero eiliseen kun oli kirkas päivä ja paljon lintuja liikkeellä ja äänessä. Lintutilanteessa tuskin on tapahtunut yön yli mitään dramaattista kun teeriä on ollut hyvin maisemissa koko kesän. Eivätkö vaan lähde samaan malliin liikkeelle?

Ajan kanssa olisi voinut jotain vielä tullakin, mutta lähdin pois 08:30 kun oli muuta hommaa tälle päivälle.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Nile
Kanta-asiakas


Liittynyt: 14 Lok 2007
Viestejä: 923

LähetäLähetetty: 01.10.2010 13:41    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Eilis aamuna ei vieläkään koiralle saanu ensi pudotusta. Mehto kahteen otteeseen haukussa, vaan ei kestä lintu haukkua. Huomen aamusta jos olis sumunen aamu, niin jos se tuuri kääntysi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
turula
Kanta-asiakas


Liittynyt: 25 Tam 2005
Viestejä: 855
Paikkakunta: Karhumailla

LähetäLähetetty: 01.10.2010 13:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mites siellä Tohmajärven suunnalla näkkyy lintuja? Meillä on kyllä niin piilossa lintuset, jottei niitä löydä koiran kanssa eikä ilman. Ja jos löytyy, niin ei kestä haukkua, ei sitten yhtään.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Benellihunter
Kanta-asiakas


Liittynyt: 21 Jou 2008
Viestejä: 2687
Paikkakunta: Nivala

LähetäLähetetty: 01.10.2010 18:58    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Huomenna aamulla taas pyyntiin,jos sitä muistaisi ottaa tällä kertaan niitä kiväärin panoksia mukaan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Linnustus Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 139, 140, 141 ... 164, 165, 166  Seuraava
Sivu 140 Yht. 166

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com