Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
rava
|
Lähetetty: 21.02.2005 20:23 Viestin aihe: VilliPohjola 7621 Hirvivaara-Rostua |
|
|
Saiskos alueella metsästelleiden kokemuksia?
Onko alueella miten lintuja?
Entäpä maasto, löytyykö esim. nevoja, joilta koiratonkin metsästelijä voisi saada teeren/-iä kuvilla?
Entäs vesilinnustus ko. alueella.
Kaikki asiallinen tieto otetaan vastaan.
Kiitti etukäteen. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jetset Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 21.02.2005 20:25 Viestin aihe: |
|
|
Kokeilitko hakutoimintoa? Muistaakseni sieltä löytyy juttua ko alueesta. _________________ Laavulla nukkuu parhaiten |
|
Takaisin alkuun |
|
|
rava
|
Lähetetty: 21.02.2005 20:49 Viestin aihe: |
|
|
kokeilin, heikoin tuloksin... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jusse Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 21.02.2005 21:39 Viestin aihe: |
|
|
Laajat alueet vähän metsälintuja, vielä vähemmän vesilintuja..
Tosin rostuan alueella ihan mukavan oloisia pikkusoita ja pikkulampia, joissa paljon majavia ja ainakin yksi pesivä metsähanhipari.
Hirvivaarantien varressa suuret suoalueet joissa teeriä soitimella ja usein metsähanhia muuttotaukoa pitämässä. Tosin metsästäjiä paljon ja vieressä kulkeva tie vilkkaasti liikennöity.
Kuitenkin ihan mukavaa metsäaluetta ja melko pieni metsästyspaine. Mutta jos viitsii ajaa 100 kilometriä kuhmoon päin Mujejärvi Peurajärvi alueelle löytyy kunnon salot ja mahtavat maisemat. Pesee Hirvivaaran 9-0 |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jusse Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 21.02.2005 21:41 Viestin aihe: |
|
|
Niin ja vuosi sitten tehtiin näihin aikoihin jänisreissu. Kuljettiin autolla kymmeniä kilometrejä metsäteitä ja hiihdettiin toistakymmentä eikä ainuitakaan jussinjälkeä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
PetNie Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 22.02.2005 17:16 Viestin aihe: |
|
|
Olin muutama vuosi sitten Hirvivaara-Rostua alueella ja maisemat oli melko aukeita. Toki olihan siellä lintujakin että sanoa voi mutta ei erityisen hyvin. Metsästäjiä oli melko paljon. Yhden päivän olin ja näin koppelon ja kymmenen teertä ja jokusen pyyn, saalista en silloin saanut. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
veskuna Kanta-asiakas
Liittynyt: 14 Maa 2004 Viestejä: 316 Paikkakunta: Pohjois Korea
|
Lähetetty: 22.02.2005 23:45 Viestin aihe: |
|
|
Viime syksynä 10-11.10 olin Hirvivaara-Rostua alueella. Kävelin 2 päivää
koiran kanssa enkä nähnyt linnun lintua. Yhdestä pyystä kuulohavainto.
Syksyn ensimmäiset kunnon pakkasaamut eikä teeristä edes kuulohavaintoja. Alueet useissa eri osissa ja hakkuuaukeita melkoisesti.
Nähtiin kyllä upea taistelunäytös kun Rissalan 3 hävittäjää pistivät lähes puolen tunnin harjoituksen pystyyn aivan yläpuolella. Mekkala oli melkoinen. _________________ Aina ei voi olla batman tai superman. Joskus tulee oltua vain ihan tavallinen vituiksman. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jusse Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 23.02.2005 12:28 Viestin aihe: |
|
|
Joo nuo rissalan pojat tahtoo turhan usein harjotella juuri parhaina teeriaamuina jos metsästää arkisin.
Edelleenkin sitä mieltä että kannattaa ajaa Nurmeksen, Kuhmon ja lieksan välisille rajaseuduille. Sanomattakin selvää että paikka ei sovi koiralliselle metsästäjälle. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
lutikainen Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 12.09.2014 09:11 Viestin aihe: |
|
|
Hei,
Olisikohan kokemuksia tältä syksyltä? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
MARCOLIN Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Jou 2010 Viestejä: 1912 Paikkakunta: Pohjois-Karjala
|
Lähetetty: 12.09.2014 10:33 Viestin aihe: |
|
|
lutikainen kirjoitti: | Hei,
Olisikohan kokemuksia tältä syksyltä? |
Porukkaa tuntuu olevan tuolla alueella runsaanmitoin (Rostua),jos matka ei lisäänny merkittävästi niin Peurajärvi-Mujejärvi on alueena paljon parempi,etenkin pohjoisosat kainuun rajamaita vasten,samoin kuhmon rajaa vasten olevissa alueissa lintua riittää. Myös Kuhmon puolella kuumia piippuja tulee, Saunajäven,Lauvuskylän liepeillä,koiran vienti riskialtista HUKKIEN takia,viimesyksynäkin 2:si hukkalaumaa pyöri juuri noilla alueilla Vähän laikukastahan tuo lintukanta on, joutuu hakemaan alueet missä kanalinnut viihtyy. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
lutikainen Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 13.09.2014 15:27 Viestin aihe: |
|
|
Mehtoja näky olevan enemmän kuin teeriä.. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
M3 Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 16.03.2023 19:38 Viestin aihe: |
|
|
Pakko oli googlettaa että onko tästä alueesta mitään juttua? Ja eipä juuri löydy puolesta tai vastaan.
Miksi näin talvella tulee tämä mieleen niin siksi että viime yönnä näin niin todentuntuista unta että kun heräsin niin piti hetken katsella että missä olen. Unessa olin tuolla metsällä ja satuin löytämään unessa sellaisen metsoparven jossa oli kymmeniä ukkometsoja. En tiedä onko tämä niitä vanhojen pappojen etiäisia mutta koko päivän on vaivannut mieltä että pitääkö ensi syksynä lähteä tuonne käymään. Ja voisi sitä käydä vaikka sellaisen fiilistely matkan tuolla kokeilemassa. Olen jo vuokramökkiäkin googlettanut tuolta suunnalta. Ensimmäiset muistoni metsästyksestä on tuolta Hirvivaara-Panja alueelta ja ensimmäisen metsoni olen ampunut ja yhteensä joku 7-9 ukkoa ampunut tuolta rostuan alueelta. On yli 25 vuotta kun viimeksi olen tuolla käynnyt metsällä mutta parikin kertaa tuon alueen ohimeneviä valtateitä kulkenut.
Viimeisimmät huhut olen kuullut että lintuja vähän. Joku koira mies kertoi että kyy oli purrut koiraa tuolla. Mutta nämäkin viimeiset jutut varmaan 5-7 vuotta vanhoja tietoja.
Karttaohjelmasta katsoin esim aukon / haapa paikan josta ammuin kolme ukkoa samasta puusta erivuosina niin ihan umpimetsältä nyt näyttää.
Onko kellään uudempaa tietoa että millaista tuolla nykyään?? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|