Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
shaiguli Kanta-asiakas
Liittynyt: 08 Syy 2011 Viestejä: 120
|
Lähetetty: 15.03.2018 16:56 Viestin aihe: L461 ei laukea |
|
|
Hei,
Puhdistelin tuossa taannoin perintöpyssyä.
Nyt kun otin sen uudelleen esille, se ei laukaise.
Pyörittelin lukkoa ja sain sen vahingossa purettua ja sain jopa juutuubin avulla sen vireisenä takaisinkin, mutta vieläkään ei laukaise.
Varmistin pois ja tuntuu että pitäisi lähteä mutta ei.
Auttakaa, kiitos. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
pikkuhornet Kanta-asiakas
Liittynyt: 04 Maa 2008 Viestejä: 2524
|
Lähetetty: 15.03.2018 22:17 Viestin aihe: |
|
|
Silloin kun purit lukon, poistitko kaiken kertyneen "napanöyhtän" kunnolla? Jos siellä ahtaissa paikoissa on vielä ja on kovettunut. Laita lukko yöksi bensa-astiaan likoamaan. Jonkä jälkeen kuivaus ja ohut aseöljyäminen. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
shaiguli Kanta-asiakas
Liittynyt: 08 Syy 2011 Viestejä: 120
|
Lähetetty: 15.03.2018 22:32 Viestin aihe: |
|
|
Onko aseessa jotakin josta voisi nähdä että lukolle asti tulee liipasimesta komento?
Voisi poissulkea/rajata ongelmaa |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Pohjola Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Kes 2009 Viestejä: 26666
|
Lähetetty: 15.03.2018 23:03 Viestin aihe: |
|
|
no ilmeisesti tarkoitat ettei vire vapaudu ollenkaa,,,vai virittyykö se edes? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Metsäarska Kanta-asiakas
Liittynyt: 09 Mar 2004 Viestejä: 1067
|
Lähetetty: 16.03.2018 00:14 Viestin aihe: |
|
|
No jos olet oikein kasannut niin suhautahan crc:ta ja sitten räväkkäkkä lukon avaus ja yhtä räväkkäkästi kiinni..tarvittaessa muutaman kerran..mutta jos ei niin ei sitten.. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
shaiguli Kanta-asiakas
Liittynyt: 08 Syy 2011 Viestejä: 120
|
Lähetetty: 16.03.2018 11:05 Viestin aihe: |
|
|
Lukon puhdistus ja öljyäminen ei tuonut tulosta.
Vasta kun painoin liipasinkoneistolta tulevaa kieltä
pari kertaa alaspäin niin homma rupesi rokkkaamaan.
Onko kukaan puhdistellut liipasinkoneistoa?
Itse liipasimen juuressa on pientä tummaa valumaa,
Ilmeisesti (tosi) vanhoja rasvoja koneistosta.
En viitsisi suinpäin lähteä availemaan.
Onko kokemuksia tai suosituksia? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Ekohippi Kanta-asiakas
Liittynyt: 21 Hel 2015 Viestejä: 3798
|
Lähetetty: 16.03.2018 11:45 Viestin aihe: |
|
|
Ite kokeilisin liotusta dieselissä tai bensassa, kuivausta hellästi paineilmalla ja kevyttä öljyämistä. Noin niinkuin ruuveihin koskematta. Ko. laukaisua en ole nähnyt, tosin. _________________ "Älä valita verojen korkeutta vaan iloitse siitä, että ne ovat nyt alhaisemmat kuin koskaan vastaisuudessa" |
|
Takaisin alkuun |
|
|
JokuUkko Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Jou 2007 Viestejä: 8742 Paikkakunta: Turku
|
Lähetetty: 16.03.2018 12:23 Viestin aihe: |
|
|
Ekohippi kirjoitti: | Ite kokeilisin liotusta dieselissä tai bensassa, kuivausta hellästi paineilmalla ja kevyttä öljyämistä. Noin niinkuin ruuveihin koskematta. Ko. laukaisua en ole nähnyt, tosin. |
tätä iteki suosittelisin. Se on riskittömin vaihtoehtoa jollei tunne, että sisällä asuu pieni osaava aseseppä. Tosin siinäki voi jotain sattua. Ite putsasin oman kiväärin koneiston jarrupuhdistusainespreyllä puhaltaen viime keväänä. Spruuttasin aineita ja välil kitkuttelin kaikkia osia, jotka siinä liikkuu. Kuivauksen jälkeen öljyämisen yhteydes sit huomasin, että varmistimesta yks lukitustappi oli pudonnu puhdistuksessa. Noh, tein siihen uuden jostain sopivan paksuisesta rautanaulasta...
Ja mitä tästä opimme: kun koneistoa liottaa ja ruiskuttelee spreyllä niin se kandee tehdä jonkun astian päällä eikä niin että seisoo terassilla ja pitelee koneistoa terassin kaiteen ulkopuolella... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
vekev Kanta-asiakas
Liittynyt: 24 Jou 2016 Viestejä: 15775
|
Lähetetty: 16.03.2018 13:22 Viestin aihe: |
|
|
Mutta kun siinä on urheilu henkee. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
pikkuhornet Kanta-asiakas
Liittynyt: 04 Maa 2008 Viestejä: 2524
|
Lähetetty: 16.03.2018 14:10 Viestin aihe: |
|
|
Tukki irti muutamasta ruuvista ja pensseliä ja bensaa. Kuivaus ja puhallusta sekä kevyttä sprayöljyä. Voi ilman riskiä ite tehdä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
t3tactical Kanta-asiakas
Liittynyt: 07 Elo 2004 Viestejä: 3964
|
Lähetetty: 16.03.2018 22:27 Viestin aihe: |
|
|
JokuUkko kirjoitti: | Ekohippi kirjoitti: | Ite kokeilisin liotusta dieselissä tai bensassa, kuivausta hellästi paineilmalla ja kevyttä öljyämistä. Noin niinkuin ruuveihin koskematta. Ko. laukaisua en ole nähnyt, tosin. |
tätä iteki suosittelisin. Se on riskittömin vaihtoehtoa jollei tunne, että sisällä asuu pieni osaava aseseppä. Tosin siinäki voi jotain sattua. Ite putsasin oman kiväärin koneiston jarrupuhdistusainespreyllä puhaltaen viime keväänä. Spruuttasin aineita ja välil kitkuttelin kaikkia osia, jotka siinä liikkuu. Kuivauksen jälkeen öljyämisen yhteydes sit huomasin, että varmistimesta yks lukitustappi oli pudonnu puhdistuksessa. Noh, tein siihen uuden jostain sopivan paksuisesta rautanaulasta...
Ja mitä tästä opimme: kun koneistoa liottaa ja ruiskuttelee spreyllä niin se kandee tehdä jonkun astian päällä eikä niin että seisoo terassilla ja pitelee koneistoa terassin kaiteen ulkopuolella... |
Työkalumyymälöissä on näitä hienoja 'magneettitarjottimia', joilla kun pyyhkii nurmikkoa niin löytää vaikka mitä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Pohjola Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Kes 2009 Viestejä: 26666
|
Lähetetty: 17.03.2018 00:34 Viestin aihe: |
|
|
vanhalla antikorolilla on liimattu paljon aseiden osia.......
moneen kertaan liottelemalla puhistuu ilman purkamistaki, mutta ei mitään ihmeellisyyksiä jos purkaaki, kuhan huolellinen ja hieman kattelee missä asennossa esim putkisokka ja kaikki jouset oikeille paikoille nii et ovat kuten tarkoituski. kuvia löytyy netistä tarpeen tullen.
tietysti koneiston korkeus asema ja liipasimen jousi paine pitäs olla kohillaan.
eli etenki pidä huoli että liipasimelle jää joka tilanteessa selkeä jousipaine, vaikka laukasu tuntuski turhan tiukalta. alkuperäsenä (alkuperäis jousella) pystykoneistoa ei suositella säädettäväksi alle 1,5kg |
|
Takaisin alkuun |
|
|
pikkuhornet Kanta-asiakas
Liittynyt: 04 Maa 2008 Viestejä: 2524
|
Lähetetty: 17.03.2018 02:01 Viestin aihe: |
|
|
Noin juuri kun Pohjola sanoi. Lisäisin, että useesti aseiden "takkuilut" johtuu vain yksinkertaisesti vuosien huoltojen/ puhdistuksien puutteesta. Eli jos haluat olla pyssysi kanssa sinut niin tutustu siihen lähemmin. On helppo ja mielenkiintoinen homma. Kannattaa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
shaiguli Kanta-asiakas
Liittynyt: 08 Syy 2011 Viestejä: 120
|
Lähetetty: 18.03.2018 19:12 Viestin aihe: |
|
|
Noniin, sitten törmäsin seuraavaan ongelmaan.
Kiintään lippaaseen lipastetut patruunat eivät ohjautuneet patruunapesään. Nousivat kyllä siten että lukko lähti niitä työntämään, mutta jostain harasi vastaan.
En omista lataus harjoitus patruunoita joten treenaaminen on hankalaa/poissuljettu kovilla kotioloissa. Oletteko te törmänneet tämmöiseen.
Tää on siis 222 REM MAG |
|
Takaisin alkuun |
|
|
siru8 Kanta-asiakas
Liittynyt: 04 Tou 2004 Viestejä: 2903 Paikkakunta: merikarvia
|
Lähetetty: 18.03.2018 20:26 Viestin aihe: |
|
|
shaiguli kirjoitti: | Noniin, sitten törmäsin seuraavaan ongelmaan.
Kiintään lippaaseen lipastetut patruunat eivät ohjautuneet patruunapesään. Nousivat kyllä siten että lukko lähti niitä työntämään, mutta jostain harasi vastaan.
En omista lataus harjoitus patruunoita joten treenaaminen on hankalaa/poissuljettu kovilla kotioloissa. Oletteko te törmänneet tämmöiseen.
Tää on siis 222 REM MAG |
Huomattavasti turvallisemmaks tuo "kovilla" testailu tulee kun otat virekappaleen ja iskurin irti . |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|