Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
komahuttaja Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 22.05.2022 08:22 Viestin aihe: Gmail vaatii kamerakohtaista kirjautumista. |
|
|
https://www.youtube.com/watch?v=0UgR6H7IfHA
Ensi kuussa gmail vaatii kamerakohtaista kirjautumista. Onnistunee ennemmin tai myöhemmin. "jukolan jussille" vain tietää taas harmaita irronneita hiuksia. Olis niin paljon "oikeita töitä" näin kesän korvalla.
Tulee taas mieleen, että onko tämä väistämättömän välttämätöntä, vai "googlen pätemistä". "meillä on niin hyvä tietoturvajärjestelmä, ettei sitä voi käyttää"
Palvelimen muutto riistakamerakuville olisi aiheellista, jo pääsähköpostin ruuhkautumisen takia. Toisaalta muut palvelimet tulevat googlen perässä tietoturva asioissa.
Yksi vaihtoehto on luopua lähettävistä kameroista. Ei lähettävät kamerat ovat yksinkertaisia käyttää ja edullisia. Eivätkä jää jälkeen kuvien laadussa. Kamerakierros, ikään kuin pyydysten kokeminen on antoisaa ja leppoisaa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
EIVA Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 22.05.2022 09:24 Viestin aihe: |
|
|
Kuvanlaatuhan on samama oliko lähettävä tai ei lähettävä, itse sanon irti kiinteät sopparit ja siirryn prepaid liittymiin tulee paljon halvemmiksikin, vajaa 20€/vuosi. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|
Lähetetty: 22.05.2022 09:54 Viestin aihe: |
|
|
EIVA kirjoitti: | Kuvanlaatuhan on samama oliko lähettävä tai ei lähettävä, itse sanon irti kiinteät sopparit ja siirryn prepaid liittymiin tulee paljon halvemmiksikin, vajaa 20€/vuosi. |
Kerrotko kuinka saan prepaid liittymän??? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jkvi Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Kes 2006 Viestejä: 5425 Paikkakunta: Suomussalmi
|
Lähetetty: 22.05.2022 10:15 Viestin aihe: |
|
|
komahuttaja kirjoitti: | EIVA kirjoitti: | Kuvanlaatuhan on samama oliko lähettävä tai ei lähettävä, itse sanon irti kiinteät sopparit ja siirryn prepaid liittymiin tulee paljon halvemmiksikin, vajaa 20€/vuosi. |
Kävelet vaikkapa R-kioskille ja kysyt sieltä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|
Lähetetty: 22.05.2022 10:18 Viestin aihe: |
|
|
jkvi kirjoitti: | komahuttaja kirjoitti: | EIVA kirjoitti: | Kuvanlaatuhan on samama oliko lähettävä tai ei lähettävä, itse sanon irti kiinteät sopparit ja siirryn prepaid liittymiin tulee paljon halvemmiksikin, vajaa 20€/vuosi. |
R-täti antaa sim-kortin. Sitten kävelen metsään ja työnnän sim-kortin kameraan? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jkvi Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Kes 2006 Viestejä: 5425 Paikkakunta: Suomussalmi
|
Lähetetty: 22.05.2022 10:19 Viestin aihe: |
|
|
komahuttaja kirjoitti: | jkvi kirjoitti: | komahuttaja kirjoitti: | EIVA kirjoitti: | Kuvanlaatuhan on samama oliko lähettävä tai ei lähettävä, itse sanon irti kiinteät sopparit ja siirryn prepaid liittymiin tulee paljon halvemmiksikin, vajaa 20€/vuosi. |
R-täti antaa sim-kortin. Sitten kävelen metsään ja työnnän sim-kortin kameraan? |
Osimoilleen noin. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Kimmo Kossila Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 22.05.2022 11:58 Viestin aihe: |
|
|
Ennen kuin tunget kortin riistakameraan niin käytä se puhelimessa. Poista PIN-koodi kysely päältä ja lähetä sillä vaikka yksi tekstiviesti. Ainakin Telian kortti vanhenee kuudessa kuukaudessa jos siihen ei lataa lisää rahaa. Puhelimen appilla se on helppo homma. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|
Lähetetty: 22.05.2022 12:08 Viestin aihe: |
|
|
Prepaid liittymähän ei poista tuota, mitä kirjoitin otsikkoon. Eli gmailin vaatimaa kirjautumista erikseen joka kameraan.
Käsittääkseni kameran asetuksissa ei tarvi tehdä mitään. Täytyykin alkaa puhua täällä töissä "mukavii" nuorille näppäräsormisille insinööreille, että "konsultoivat" Jukolan Jussin "ABC123" salasanaa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
sepka Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 22.05.2022 14:10 Viestin aihe: |
|
|
Niin pitkälle olen tässä,että laitekohtainen salasana on paperilla.Mihin,miten se syötetään sinne kameraa?Kysynyt useammalta kameragurulta ja vastaus ollu,ei mitään tietoa koko asiasta. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|
Lähetetty: 22.05.2022 14:47 Viestin aihe: |
|
|
sepka kirjoitti: | Niin pitkälle olen tässä,että laitekohtainen salasana on paperilla.Mihin,miten se syötetään sinne kameraa?Kysynyt useammalta kameragurulta ja vastaus ollu,ei mitään tietoa koko asiasta. |
Olen päätellyt, ettei sitä salasanaa kamera tarvitse. Gmail sen tarvitsee. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Elan Kanta-asiakas
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
|
Lähetetty: 22.05.2022 15:25 Viestin aihe: |
|
|
Kattelin iteltäni, että mulla on kaksivaiheinen kirjautuminen käytössä. mut kait silti tarvitaan kamerakohtainen salasana ja kuinka mobiilit sitten toimii. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Sigamees Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 23.05.2022 08:13 Viestin aihe: |
|
|
Onko kukana koettanut muita kun gmailia, pääseekö esim kotimaisella
https://meiliboxi.fi/ tai hotmail ....helpommalla?
Tähän hommaanhan tarvittaisiin sellainen turvaton s.posti ilman salauksia, mutta kukaan ei moista mainosta _________________ Running target! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
ChuckNorris Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 23.05.2022 08:37 Viestin aihe: |
|
|
Yahoo ilmainen sähköposti toimii. Siinä "avataan" yksilöllinen suojattu yhteys kameroille. Siletä jälleenlähettää vaikka useammalle vastaanottajalle spostiin kuvat. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
RaakaRane Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 23.05.2022 09:12 Viestin aihe: |
|
|
Sigamees kirjoitti: | Onko kukana koettanut muita kun gmailia, pääseekö esim kotimaisella
https://meiliboxi.fi/ tai hotmail ....helpommalla?
Tähän hommaanhan tarvittaisiin sellainen turvaton s.posti ilman salauksia, mutta kukaan ei moista mainosta |
Yhteen aikaan oli vastaanottavana mulla tuo meiliboxi.fi nykyäänkäytän muutenkin. Muuten toimii mutta joskus kun pitää jostain palvelusta pyytää koodi ym kys sähköpostiin saattaa se tulla minuuttien viiveellä. En tiedä johtuuko meiliboxi:sta vai lähettäjästä. Huono puoli on että tukea ei saa ilmaiseen os muuta ku naamakirjan kautta ja itse en siellä ole. Tosin muuta ongelmaa ei ole ollut kun tuo koodien vastaanoton viive. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|