Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
^pena^ Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 08.03.2006 18:30 Viestin aihe: kettupilli |
|
|
eikös kettupilli matki hiiren vikinää niin oon miettiny et kävisköhän siihen pyypilli kun semmonen sattus kaapista löytymään......kertokaa jos joku on kokeillu _________________ Baikal ij27
Remington 700 adl |
|
Takaisin alkuun |
|
|
paskiainen Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 08.04.2006 10:41 Viestin aihe: |
|
|
Ammuin kerran ketun pyypillillä houkuttelemalla. Näin ketun metsätiellä vajaan sadan metrin päässä. Kokeilin siinä tilanteessa pyypilliä. Tulihan se haulikon kantaman päähän, kuitenkin pysähtyen 30 metriin toljottaen suoraan kohti. Vastoin sääntöjä olin nostanut aseen valmiiksi poskelle tai aivan lähelle poskea ja pam. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Kettu ***
|
Lähetetty: 08.04.2006 13:31 Viestin aihe: |
|
|
Kettuja olen kokeillut kaiken maailman pilleillä ilman menestystä. Myös pyypillillä. Lienee taitolaji (ja siksi meikä ei ole onnistunut), mutta uskoisin, että parhaat onnistumisen mahdollisuudet on syyspuolella, kun nuoret ketut opiskelee maailman ihmeitä. Saattaa joku niistä narahtaa.
Kerran syksyllä istuin takapihalla pillin ja kaljapullon kanssa, ajatuksenani vähän harjoitella ja katsella tulisiko jotain näköpiiriin, kun viheltelen pilliin (tai vaikka sitten pulloon ), kun joen vastarannan pusikkoon ilmestyi supikoira (en ollut vielä aloittanut viheltelyä). Kokeilin hiiren piipitystä pillillä. Supikoira ei edes reagoinut mitään. Aikansa tallusteli siinä ja häpyi sitten. Kyllä on tyhymiä eläimiä nuo supikoirat! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Paavo Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 10.04.2006 13:44 Viestin aihe: |
|
|
Kyllä kettupilli, hiiren vikinä, toimii. Äänen kanta on tosin kovin lyhyt, joten täytyy olla kettujen suosimalla alueella, sopivaan aikaan. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
pulssi
|
Lähetetty: 18.04.2006 17:10 Viestin aihe: |
|
|
Ammuin edellä kerrotulla kerralla siis pyyn sävelellä. Olen ampunut pari kettua myös hiiren vikinällä. Ilman pilliä imemällä huulia. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
American Eagle Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 20.07.2006 10:39 Viestin aihe: |
|
|
Jos joku omistaa kettupillin, niin kertokoon että toimiiko "jäniksen kuolinhuuto" |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jepu
|
Lähetetty: 20.07.2006 11:20 Viestin aihe: |
|
|
itse kokeilin hiiren vikinä pillillä houkutella pellollla olevaa kettua niin lähti kettu karkuun, jäniksen hätähuutoa en ole testannut. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Torgoth Kanta-asiakas
Liittynyt: 23 Elo 2004 Viestejä: 2668 Paikkakunta: P-Pohjanmaa
|
Lähetetty: 20.07.2006 11:24 Viestin aihe: |
|
|
American Eagle kirjoitti: | Jos joku omistaa kettupillin, niin kertokoon että toimiiko "jäniksen kuolinhuuto"
|
Itse en ole päässyt testaamaan, mutta kuulema vain säiköttää ketun. _________________
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
mettä-mies Vakituinen kirjoittaja
Liittynyt: 19 Hei 2006 Viestejä: 33 Paikkakunta: --------------------------------
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
jannen87 Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 25.07.2006 12:18 Viestin aihe: |
|
|
jos osaa tehdä pajupillin niin kuin esimerkiksi minä, niin siihen on helppo vaihtaa äänen korkeutta. Etsii vain sopivan korkeuden ja alkaa piipitteleen. Pajupilli kestää aina vaan yhden reissun koska pajun kuori kuivuu ja pilli hajoaa mutta on nopee tehä aina uus. Alan nyt kokeileen jos vaikka sais sähköputkesta väsättyä kestävän pillin. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Juha-M Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 08.03.2007 20:35 Viestin aihe: |
|
|
Niin onko kokemuksia tullut? Itse kun tilasin hiiripillin niin ei kettua ole näkynyt ja ei sittemmin ole testaamaan joutanut. No, ainakin ketusta päästiin eroon! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
-= JH =- Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 05.05.2007 12:28 Viestin aihe: |
|
|
Itseäni on alkanut kiinnostamaan myös ketun/supin pillittäminen. Tarkoituksena olisi tilata suoraan jenkeistä, koska Suomessa pillivalikoimat huonot. Oliskohan jollain kokemuksia esim. Crit'R standard tai Red River Calls ? Hinnat jenkeistä tilattaessa on kyllä kohdillaan, vaikka tuleekin hieman postikuluja. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
setä tuomo Kanta-asiakas
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
jarruo Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 06.05.2007 00:15 Viestin aihe: |
|
|
Kerran olen ketun saanut tulemaan näkösälle. Huvikseen suhauttelin pellon reunassa. Luulin ensin, että pystykorvani sieltä vaan tulee... Mutta sillähän olikin pitkä häntä. Olin silloin nuori poikanen ja jäi kettu saamatta. Mukava kokemus silti. _________________ Kaikki tyylillään, toiset erilailla! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jarih Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 2086 Paikkakunta: Kirkkonummi
|
Lähetetty: 06.05.2007 09:13 Viestin aihe: |
|
|
jarruo kirjoitti: | Huvikseen suhauttelin pellon reunassa. |
Matkit teertä, kettu- tai petopillillä matkitaan esim. hiiren vikinää. _________________
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
|