Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Pravda Vieras
|
Lähetetty: 18.03.2004 10:47 Viestin aihe: Valokuitujyvä haulikossa |
|
|
Millaisia käyttökokemuksia easyhit ja hi-viz -tyyppisistä valokuitutähtäimistä haulikkoammunnassa? Näkyykö "valopiste" kahtena? |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
sammeli Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 532 Paikkakunta: Koillismaalla
|
Lähetetty: 18.03.2004 18:11 Viestin aihe: |
|
|
Itsellä ei ole kokemusta moisesta tähtäimestä, mutta tuttavani oli hommannut sellaisen ja sanoi tykkäävänsä. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Fox Camper Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 1379 Paikkakunta: Koillis-Savo
|
Lähetetty: 18.03.2004 18:13 Viestin aihe: |
|
|
Minulla on vanhassa rinnakkaispiippuisessa tuollainen kiinni. Minun mielestäni tuo avittaa pitämään asetta oikeassa kulmassa, ja kiekotkin särkyvät hiukan paremmin. Mitäs tarkoitat tuolla "näkyykö valopiste kahtena"? _________________ Teoriaan uskotaan vain käytännössä |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Tiger Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 18.03.2004 21:05 Viestin aihe: Re: Valokuitujyvä haulikossa |
|
|
Pravda kirjoitti: | Näkyykö "valopiste" kahtena? |
Ei näy kahtena, mitä sillä tarkoititkaa.
Mulla on päällekkäis piippusessa punanen"iisihitti". Kylla sillä paremmin näkee esim, metsää vasten. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Pravda Vieras
|
Lähetetty: 18.03.2004 21:07 Viestin aihe: |
|
|
Kahtena näkymisellä tarkoitan sitä, että tähdättäessä molemmat silmät auki tavallisillakin tähtäimillä ainakin itselläni näkyy varsinaisen tähtäyskuvan lisäksi hieman himmeämpi "haamukuva".
Mietin vaan, että onko valokuitujyvän kanssa sama tilanne, ja häiritseekö se ammuntaa. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Jouko Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 18.03.2004 21:11 Viestin aihe: |
|
|
Pravda kirjoitti: | Kahtena näkymisellä tarkoitan sitä, että tähdättäessä molemmat silmät auki tavallisillakin tähtäimillä ainakin itselläni näkyy varsinaisen tähtäyskuvan lisäksi hieman himmeämpi "haamukuva".
Mietin vaan, että onko valokuitujyvän kanssa sama tilanne, ja häiritseekö se ammuntaa. |
Kyseessä ei ole tähtäimen tai aseen ominaisuus vaan sinulla ei ole jompi kumpi silmä vallitseva vaan menee ns. tasan. Mulla sama ilmiö silmäisyydessä. Kaikki aseen piipussa näkyy kahtena, kun tähtää molemmat silmät auki, myös mahdollinen valokuitujyvä. _________________
 |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
jarih Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 2086 Paikkakunta: Kirkkonummi
|
Lähetetty: 18.03.2004 22:04 Viestin aihe: |
|
|
Olikohan juuri easyhit vai jokin toinen merkki mutta kuitenkin, mulla on sellainen Browninghin BPS:n päällä ja toimii ihan ok. Alun perin kokeilin sitä rinnakkaispiippuisen päälle.. hmm.. ei oikein sopinut tyyliin. Jyvä on putken sisällä, jolloin "väärä" silmä ei edes näe hohtavaa jyvää. Tämä on varmaankin tärkeä ominaisuus jos kumpikaan silmä ei ole hallitseva. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Vieras
|
Lähetetty: 18.03.2004 22:12 Viestin aihe: |
|
|
Mielipide: Parantaa tähtäämistä ja sitä kautta osumista. Ehdoton kampe. Itse käytän kumpaisessakin haulikossa HiViziä. Easyhitissä on kuulemma joku tarrakiinnitys jota ei saa hyvällä tahdollakaan irti, tiedä sitten. HiVizissä saa magneettikiinnityksen ansiosta vaihdettua näpäkästi toiseen aseeseen tahi pois. Ja muistelisin kuulleeni että HiViz on myös valovoimaisempi. Faktaa minulla ei easystä ole.  |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
grouse Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 18.03.2004 22:15 Viestin aihe: |
|
|
Keleen palomuuri kenkkuilee...no siis edellisen viesti oli minulta. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
sauernisti Kanta-asiakas
Liittynyt: 07 Maa 2004 Viestejä: 404 Paikkakunta: Lounais-Suomi
|
Lähetetty: 18.03.2004 22:25 Viestin aihe: |
|
|
Hi-Vizia on tullu käyettyä kuutamopasseissa. Mulla on huono hämäränäkö, joten ilman tuota ei kannattais vaivautua passiin lainkaa. Easyhittiä oon kyllä kans kuullu kehuttavan, mutten oo ite koittanu _________________ Piú avanti da sempre |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Pravda Vieras
|
Lähetetty: 21.03.2004 12:55 Viestin aihe: |
|
|
Mites kun noita valokuituja on eri värisiä, mikä olisi linnustukseen käyttökelpoisin? Vai onko kyseessä lähinnä makuasia? |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
klinkki Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 21.03.2004 17:11 Viestin aihe: |
|
|
Miten tämä Hiviz oikein pysyy paikallaan, tai ylipäätänsä kiinni piipussa. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
grouse Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 21.03.2004 18:28 Viestin aihe: |
|
|
No mielestäni punainen on paras, vihreä sitten (hämärässä hieman parempi) ja muut on enemmän tai vähemmän turhia. Kiinnitysvaihtoehtoja on muistaakseni kolme, mutta kiskokiinnitys on luonnollisesti yleisin. Kiskon leveydestä sitten riippuu hivizin koko. Mittaa kiskon leveys ja marssi kauppiaalle joka hivizia myy. Rinnakkaispiippuiset ja kiskottomat haulikot on asia erikseen. Niissä on poikkeava kiinnitys. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
tomni Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 21.03.2004 21:11 Viestin aihe: |
|
|
kyllä toi kuitujyvä on kätevä peli ainakin kun vähän rupeaa hämärtämään. minulla on ollut easyhitti vissiin jo viis vuotta ja nyt olen jakanut sen kahteen aseeseen . mutta ei se ainakaan minulla osumia ole parantanu , samalla tavalla niitä pummeja tulee . mutta muuten on hieno keksintö |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Repesorsa ***
|
Lähetetty: 21.03.2004 22:48 Viestin aihe: |
|
|
Mitäs ihmeen hyvää siinä sitten on? |
|
Takaisin alkuun |