Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
RovaniemiHunter Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 28.11.2004 15:51 Viestin aihe: |
|
|
Siis toimiiko teeren suhauttelu suulla samalla lailla kuin pyyn pillitys? Teeri tulee katsomaan ihan vain suhauttelun houkuttelemana? Onko kellonajasta kuinka tarkka? Siis toimiiko vain aamulla vai tepsiikö päivälläkin? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Baikal ***
|
Lähetetty: 28.11.2004 16:54 Viestin aihe: |
|
|
teeriä saa tulemaan suhauttamalla vain aamuisin, keskellä päivää ne ei reakoi suhautteluun mitenkään..Aamulla menen odottelemaan jonnekin missä teeret kokoutuu syys-soitimelle tai ruokailemaan. Suhautat noin 15min välein ja jos teeri vastaa takaisin, vastaat sille heti parin sekunnin päästä _________________
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
Vieras
|
Lähetetty: 28.11.2004 17:18 Viestin aihe: |
|
|
Baikal kirjoitti: | teeriä saa tulemaan suhauttamalla vain aamuisin, keskellä päivää ne ei reakoi suhautteluun mitenkään.. |
Nuoret kukot vastaavat monesti keskellä päivääkin. Aktiivisuutta lisää kirkkaat pakkasaamut. Joskus on tosin suhisseet tihkusateessakin keskellä päivää. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jooseppi Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 28.11.2004 23:40 Viestin aihe: |
|
|
Perkules, siellä on kyllä fanaattisia kukkoja jos ne päivällä sateessakin soi! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Vieras
|
Lähetetty: 29.11.2004 01:05 Viestin aihe: |
|
|
Kukkopojat nevan reunoilla suhhuuttaa kun eivät raukat pääse vielä pelipaikalle. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Vieras
|
Lähetetty: 29.11.2004 01:07 Viestin aihe: |
|
|
...tuo yllä oleva oli siis meikäläisen kirjottama. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Vieras
|
Lähetetty: 29.11.2004 08:36 Viestin aihe: Suhautus |
|
|
Kyllä sumuisena aamuna soivat aika pitkään aamupäivälle ja lentävät katsomaan mikä suhisee.
Onko kukaan opetellut Teeren kukerrusta? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Baikal ***
|
Lähetetty: 29.11.2004 19:03 Viestin aihe: |
|
|
On se ainakin mahdollista. Mutta itse en ainakaan osaa. Kaveri oli nähnyt jonkun videon missä opetettiin kukerrusta..Siinä piti jotain sanaa hokea jotenkin hämärästi taisi olla "kukriaa" tai joku sellainen _________________
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
Zamppa
|
Lähetetty: 28.01.2005 10:59 Viestin aihe: suhuuttelu |
|
|
Kyllä ne teeret tulee kun vain on malttia ja tietää minne ne aamuisin tulee syönnöksille ei siin tarvi suhautteluja, mut kokeiltu on ja kyllä ne päällä lentee ja puihin istuu. ja keskellä päivääkin riipuen säästä |
|
Takaisin alkuun |
|
|
mika_22 Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 01.02.2005 22:22 Viestin aihe: |
|
|
Itse olen vuosia (n.10) harrastanut tuota suhauttelua.Ja kai se paranee vuosi vuodelta.Ainakin olen saanut komeita Kukko Teeriä ammunta hollille.Muutama hyvä paikkakin on tiedossa jossa teeret ruokailee huurre aamuisin.Sinne kun menee aamusta ja alkaa suhauttelemaan ja kuulostelemaan niin yleensä sieltä vastataan mutta ei kannata lannistua jos ei vastauksia kuulu sillä teeri saattaa olla mielenkiinnosta olla tulossa katselemaan uutta soidinkaveria
Viime syksyltä oli makea tilanne kun olin pellon reunalla suhauttelemassa ja yhtä-äkkiä kaksi komeaa ukko teertä tulee aivan kohti ja lentää sitte yli n.20-30m.Mutta mullapas oli kivääri joten jäi ampumatta
No kuva olisi tehosteena hyvä.On testattu jopa mustaa huopa hattua ja saatu teeri hollille huurre aamuna.Seurattiin kun laskeutu n.150m ja tuli ampumaetäisyydelle.Lopettelin suhauttelunkin siinä n.80-100m |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|