Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
LANTSIKKA Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 13.04.2011 23:19 Viestin aihe: |
|
|
Koiran menetys aina valitettavaa . Oon yli 20 vuotta luola hommia harrastanu . Yllättävän vähän kiinnitetään huomiota luolakoiran tottelevaisuuteen . Ihannoiraan kovia koiria , jokka ei tuu pihalle samana vuorokautena . Nyt oleva koira on opetettu , vaikka on nipus , ku huutaa niin tuloo pihalle . Ku toteaa että on ottamatoon paikka , ei ku huuto , ja koira pois . Täs kevään aikana pantiin supia oikeen urakalla mättääseen ,tais olla 10 eri koiraa asialla . Osaa oroteltiin yöllä taskulampuus . KOVIN jäi sille tielle oli mauri , ei tullu huutamalla.. Parikertaa on munki sormet ollu suppanan suus , ja viä ollaan hengis.. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
ajava Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 16.04.2011 13:08 Viestin aihe: |
|
|
Joo mut kovempi paikka onkin se kun koira ei pysykkään elukalla,sitä kun ei huutamalla opeteta.Bakteereja tulee ja menee,nyky jalostetut koirat ei tartte enää raapasua pahempaa kun alkaa mätänee. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Marirt Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 16.04.2011 19:13 Viestin aihe: |
|
|
Joo...alkuun voi tulla hyvinkin pois elukalta kun huutaa mutta kun koiralle ikä tulee niin turha huudella, ei tule. Ei ainakaan meillä. _________________ Todennäköisesti suurin osa isännistä voidaan opettaa tottelemaan koiraansa |
|
Takaisin alkuun |
|
|
LANTSIKKA Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 16.04.2011 22:23 Viestin aihe: |
|
|
Minkä nuorena oppii sen vanhana taitaa . Jos baikkalin (jääräpää) ,ja meitin porukan koiruus olis ollu pikkasenki (tottelevaisia) taitaas olla kumpainenki henkis . Jos seisojille, noutajille ja opaskoirlle on tottelevaisuus tärkeää , niin voihan sitä LUOLARASSIAKI vähän ees yrittää opettaa. En mäkää tienny noviisina ,kuinka tärkiää on koiran tottelevaisuus olkoon rotu mikä tahansa . |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jonesis Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 16.04.2011 22:27 Viestin aihe: |
|
|
Voisiko joku osaava kertoa miten luolakoira opetetaan tulemaan huutamalla pois otukselta? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
LANTSIKKA Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 16.04.2011 23:12 Viestin aihe: |
|
|
En oo mikää GURU näis hommis . 8 viikkoosena ku nykyynen koiruus (nyt 6vuotias) tuli meille , alettiin ketunnahalla opettaa . Oikeenku peuhas , siitä vaan huuto jotta IRTI ja sitten jotta TÄNNE . Ku sitä puolivuttaki silloin tällöin opetti , kyllä se pelaa mettästykseski. Kyllä ku seuraava luolakoiranpentu haetaan . Ainaski panostetaan tottelevaisuuteen . Onhan se palio mukavampaa touhua olla luolamettällä OMILLA eheroolla se ku KOIRAN ( ainaki kotia lähtö) . Viikon päästä haetaan ajavan pentu AMERIKKALAANEN taitaa isäs olla enguaki . |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jani Mäkinen Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 16.04.2011 23:26 Viestin aihe: p |
|
|
hieno asia kun huutamalla elukalta pois saa..mulla jokunen terri ollut ja yhtään ei huutamalla pois ooo saanut.mut mun mielestä koiruus mikä pois huutamalla tulee tilanteesta niin sanoisin et pmi |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Kumijorma Kanta-asiakas
Liittynyt: 17 Huh 2008 Viestejä: 276 Paikkakunta: Kaakonkulmilla
|
Lähetetty: 17.04.2011 21:00 Viestin aihe: Re: p |
|
|
Jani Mäkinen kirjoitti: | hieno asia kun huutamalla elukalta pois saa..mulla jokunen terri ollut ja yhtään ei huutamalla pois ooo saanut.mut mun mielestä koiruus mikä pois huutamalla tulee tilanteesta niin sanoisin et pmi |
oppiihan ne poliisikoiratkin tottelemaan,onko irti käskystä laskeva malinois silloin työtävieroksuva? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Keeper Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 17.04.2011 21:04 Viestin aihe: Re: p |
|
|
Jani Mäkinen kirjoitti: | hieno asia kun huutamalla elukalta pois saa..mulla jokunen terri ollut ja yhtään ei huutamalla pois ooo saanut.mut mun mielestä koiruus mikä pois huutamalla tulee tilanteesta niin sanoisin et pmi |
Niihän se on, oikein vanhan kansan ajokoiramiesten juttuja...
Toki se pitää kouluttaa sille koiralle ensin, ei ne syntyessään sitä opi.
Auttaa vaan perhanan monessa tilantessa jos saa koiran edestä, tai luolasta pois.
Sopivasti "pmi:tä" koirassa niin ehtii tekemään tuhoa paljon päivässä, kun ei tarvi odotella turhaan kaikissa paikoissa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
LANTSIKKA Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 17.04.2011 21:20 Viestin aihe: |
|
|
Näinhän se justiin mennöö ku Keeper sanoi . Eihän me POHOJAMMAAN miehekkää kaikkia tuvan lattioota kerkiä (eikä saakkaa) pienistää.. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
miketa Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 17.04.2011 22:34 Viestin aihe: |
|
|
Se on vain niin että on miehiä joilla koirat uskoo aina ja silti pelaavat elukalle . Jospa tämä uus pentu uskoisi puhetta paremmin kuin vanha koira. _________________ Working cockerspanieli 06/2012
Pitkäkarvainen mäyräkoira 07/2012
Seropi ajokoira 20.08.2004 |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jani Mäkinen Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 17.04.2011 23:18 Viestin aihe: l |
|
|
lantsikka sinä et kuulu pohjanmaan miehiin mistä puhuin
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
mäykkynen Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 17.04.2011 23:37 Viestin aihe: |
|
|
Lainaus: | Voisiko joku osaava kertoa miten luolakoira opetetaan tulemaan huutamalla pois otukselta? |
Helppoa kuin heinän teko olet pennun kanssa niin paljon kuin mahdollista, opetat sille käskyn tänne.
Helpoiten olen omille opettanu tänne käskyn ruokaa antamalla. Eli kuppi maahan ja käsky, tänne. _________________
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
remari1 Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 18.04.2011 19:20 Viestin aihe: Re: p |
|
|
Jani Mäkinen kirjoitti: | hieno asia kun huutamalla elukalta pois saa..mulla jokunen terri ollut ja yhtään ei huutamalla pois ooo saanut.mut mun mielestä koiruus mikä pois huutamalla tulee tilanteesta niin sanoisin et pmi | minusta taas on omistajan pehmeyttä jos ei koira käskyjä tottele eikä niinkään koiran hyvyyttä.ja ei sen metsästyskoiran pidä pilalle siitä menemän jos sille pikkasen opettaa käskyjä tai sitten sillä koiralla tosiaan on pmi tai jotain muuta vikaa... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Hitleri Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 18.04.2011 20:49 Viestin aihe: |
|
|
Sen kummemmin näistä mittään ymmärrä, mutta jokusen kerran kollegojen koirien kanssa luolilla käyty ja täytyy sanoa, että pmi ja tottelemattomuus on kaksi eri asiaa. Luolakoirissakin. Kyllä hyvälläkin innolla varustettu pelikoira tulee käskystä pihalle jos yhteistyö omistajan kanssa pelaa ja koiraa on opetettu. Edellyttäen tietty, että koiraan saadaan riittävä kontakti ja käsky sitä myöten perille.
Se ei siis ole minusta pmi:tä jos koira tottelee käskyjä, päinvastoin; yhteistyö pelaa. Sellaisen koiran kanssa on aina ilo metsästää, toisin kuin joskus tällaisten jukuripäiden, jotka eivät tule millään ilveellä pois. Toki viimeksi mainitut ovat parempia kuin koirat, joilla sitä pmi:tä on. _________________ Vaan varmoilta paikoilta ohi! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|