Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Metsahenkilo Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 11.10.2024 21:36 Viestin aihe: |
|
|
Peto kirjoitti: | Patruuna kirjoitti: | Peto kirjoitti: | Yhtenä kesänä meni 5 paria kumisaappaita, eikä yhtään lämmittänyt, että neljä paria meni takuuseen...
Jos joku tietää kumisaappaat, mitkä on vedenpitävät puolen vuoden päästä, niin ostan testiin.
Sievin uretaanisaapas ei passaa jalkaan, se on jo tiedossa. |
Mitä ne sievit aiheuttaa? Itse ostin sievit ja kun yhdellä reissulla oli vähän enempi sukkia mutta ei mitenkään puristanut niin kipeytyi kantapää ihmeellisesti. Niissä on se kantapää hirveän ahdas ja matala kuppi. |
Minulle niissä on liian leveä lesti. Jalka on pitkä ja kapea ja pitkät varpaat. Koko 47. |
Hyvät ja kohtuu paksut esim. vaellussukat alle ja paksu ja hyvä villasukka siihen vielä päälle. Kumisaappailla ei kävellä pelkillä tennissukilla. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Peto Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 10541 Paikkakunta: Tre/P-pohjanmaa.
|
Lähetetty: 11.10.2024 21:42 Viestin aihe: |
|
|
Aijaa... Ja hohhoijaa. _________________ Vaikka muu häviää, niin metsästys jää. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Patruuna Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 11.10.2024 22:46 Viestin aihe: |
|
|
Peto kirjoitti: | Patruuna kirjoitti: | Peto kirjoitti: | Yhtenä kesänä meni 5 paria kumisaappaita, eikä yhtään lämmittänyt, että neljä paria meni takuuseen...
Jos joku tietää kumisaappaat, mitkä on vedenpitävät puolen vuoden päästä, niin ostan testiin.
Mitä ne sievit aiheuttaa? Itse ostin sievit ja kun yhdellä reissulla oli vähän enempi sukkia mutta ei mitenkään puristanut niin kipeytyi kantapää ihmeellisesti. Niissä on se kantapää hirveän ahdas ja matala kuppi. |
Minulle niissä on liian leveä lesti. Jalka on pitkä ja kapea ja pitkät varpaat. Koko 47. |
Oletko näitä kokeillut?: https://www.motonet.fi/tuote/irish-setter-mudtrek-4845-15-metsastyssaappaat?product=55-20791
Ostin varsin testiin. Itsellä myös melko kapea jalka. Aika hyvältä vaikutti kaupassa. Mutta en ole yhtään reissua kävellyt niin voihan se olla, että ovat aivan surkeat. Ei näissä kuitenkaan ole korkeaa korkoa ja sopivan jämäkät nilkasta. Eikä paina samaan paikkaan kuin sievit.
Edit. Lisätäänpä tähän niin ei mene turhaan ohi ketjun. Nuo linkin neopreenisaappaat oli aika hyvät kävellä. Passasi kyllä omaan jalkaan todella hyvin. Kestävyydestä ei vielä tiedä. Pohjan pito myös pienoinen arvoitus, mutta aivan hyvä oli kulkea tämä päivä. Onhan ne muutenkin tähän aikaan vuodesta mukavemmat kuin vaikka sievit joissa varpaat jäätyy.
Viimeinen muokkaaja, Patruuna pvm 12.10.2024 21:40, muokattu 1 kertaa |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
kekkelberg Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 11.10.2024 23:33 Viestin aihe: |
|
|
Ramiwolf kirjoitti: | Oletkos peto kokeillut Lowan kenkiä ?
Niitä on leveänä ja kapeana mallina.
Itse käyttänyt Renegade mallia reilu parikyt vuotta.
Harmi vaan kun muuttivat näihin uusiin kenkiin pohjamateriaalia jotenkin kovemmaksi (muovimaisemmaksi entisen kumimaisen sijaan), mikä pidentäneen ? pohjan kestävyyttä, mutta pohja muuttui liukkaammaksi lumessa.
Tuohon kenkämalliin olen ollut tyytyväinen.
Onko muilla kokemuksia tuosta valmistajasta.
Jos nyt oikein muistan, niin oliko heiluri ostanut tuollaiset kengät vuoden sisällä ?
Onko minkälaisia kokemuksia käytön jälkeen ?
Kannattanee valita ne leveämmät mallit, niin ei ole liian naftit.
Ja on niissä gorekalvollisia malleja. |
Minulla on nyt Lowa Z-11S gtx neljättä syksyä käytössä. Kevyet ja ainakin toistaiseksi kestäneet. Edelliset oli kait Haixit ja ne vuoti kahden syksyn jälkeen kuin seulat. Toki tulee syksyisin kaikki märemmät kelit tolskattua Sievin uretaanisaappaalla. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Jullimus Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 12.10.2024 01:51 Viestin aihe: |
|
|
Peto kirjoitti: | Yhtenä kesänä meni 5 paria kumisaappaita, eikä yhtään lämmittänyt, että neljä paria meni takuuseen...
Dunlop;ilta löytyy tietääkseni PU-saappaita. Semmosia suositeltiin facebookin puolella aikoinaan, kun joku kyseli kestävien kumppareiden perään. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Hanzzi Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 12.10.2024 06:59 Viestin aihe: |
|
|
Edelleen on purofortit käytössä eli kyllä ne jotain kestää. Varsi on aika väljä tämmöselle riukusäärelle, muuten hyvä tuote |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
poikamehto Kanta-asiakas
|
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Tumpeelo Kanta-asiakas
|
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Patruuna Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 24.10.2024 12:42 Viestin aihe: |
|
|
Surkea kalvo. Nuo on just niitä pukuja joista ei ole sadeasuksi eikä liikkuvaan jahtiin. Joku niitä kuitenkin ostaa koska niitä myydään. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Tumpeelo Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 24.10.2024 12:54 Viestin aihe: |
|
|
Patruuna kirjoitti: |
Surkea kalvo. Nuo on just niitä pukuja joista ei ole sadeasuksi eikä liikkuvaan jahtiin. Joku niitä kuitenkin ostaa koska niitä myydään. |
Ei tuolla hinnalla varmaan ole kellään varaa laittaa parempia kalvoja.. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Patruuna Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 24.10.2024 15:41 Viestin aihe: |
|
|
Tumpeelo kirjoitti: | Patruuna kirjoitti: |
300€ takki kuitenkin, eli saman hintainen kuin anar nanoq. Luulen että voisi mennä paremmin kaupaksi jos olisi ilman kalvoa ja 150€ hintaan. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Tumpeelo Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 24.10.2024 17:49 Viestin aihe: |
|
|
Patruuna kirjoitti: | Tumpeelo kirjoitti: | Patruuna kirjoitti: |
300€ takki kuitenkin, eli saman hintainen kuin anar nanoq. Luulen että voisi mennä paremmin kaupaksi jos olisi ilman kalvoa ja 150€ hintaan. |
Eikös tossa oo housutkin, eli 2 osainen setti. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Patruuna Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 24.10.2024 18:46 Viestin aihe: |
|
|
Niinpä näköjään onkin. Katsoin väärin. No eihän tuo kallis puku sitten ole. |
|